jakie (4) filmy uważacie za najbardziej kontrowersyjne w historii kina i jakie chcielibyście zobaczyć...
Ja wymienię Cannibal Holocaust, Girl Next Door, Pig i Schramm. Takie "Salo..." dziś już chyba na nikim nie zrobi wrażenia, choć dalej często jest wymieniane w gronie najbardziej kontrowersyjnych.
Cześć!
Ja dodam jeszcze "Świętą górę" Alejandro Jodorowsky'ego z 1973 roku.
Kontrowersyjnym filmem moim zdaniem jest także "Wielkie żarcie" Marco Ferreriego też z 1973 roku, oraz film "Last days" Gusa Van Santa z 2005r.
Pozdrawiam!
Zapomniałbym jeszcze o "Nekromantik" z 1987 roku. Filmu nie widziałem, ale skoro jest to film zakazany w większości krajów świata, to musi być w nim coś kontrowersyjnego. Nie dziwię się skoro główni bohaterowie uprawiają sex z trupami, które wyjmują z grobów.
pozdrawiam!
Kaligula
Idioci
8 milimetrów
Matrix
dokument:
Zeitgeist
serial:
Moda na sukces
animacja:
Scanner Darkly
dla dzieci:
Johnny Bravo
Może "Lolita"? Ogólnie to sporo widziałem kontrowersyjnych filmów ale nie chcę mi się ich wszystkich wypisywać. Wymienie tylko Pluję na twój grób, Man behind the sun, Nekromantik, Salo i Guinea Pig 2.
,,Pianistka" Michaela Haneke
,,Tańcząc w ciemnościach", ,,Idioci" Larsa Von Triera
,,Pasja" Gibsona wg przekraczająca granicę
,,Intymność" Patrice Chéreau
,,Skin" Vincenta O'Connell wg scenariusza Sylvii Plath
Jak dla mnie wszystko, co nakręcili mistrzowie spod znaku Monty Pythona, jest dość kontrowersyjne...
Oglądać na własną odpowiedzialność: "Strefa Wojny" Tima Burtona - film wyzwala tyle negatywnych emocji, ż niełatwo o nim zapomnieć, dla mnie jeden z ...
"Ichi the Killer" film i wersja anime - totalna jazda :D
"Nienasycenie" - polska produkcja, które momentami umie zszokować. Poza tym na podstawie ksziążki Witkiewicza :D
"Człowiek ugryzł psa" - specyficzny czarny humor powala.
No to ja polecam "Martyrs"!!!
Pierwsza połówka filmu to najlepszej klasy rasowy horror, ale druga sprawia, że człowiekowi robi się niedobrze... takiego okrucieństwa w kinie jeszcze nie widziałem.
Ja dodałabym jeszcze The Brokeback Mountain. Niewiele jest filmów, takich jak ten. Uwielbiam go, bo w piękny sposób pokazuje miłość dwóch facetów, biseksualistów, nie gejów, którzy wcale nie są zniewieściali, ale po prostu się kochają. Jeden z najlepszych filmów o miłości. Kontrowersje budził dość duże, zakazywano dystrybucji w niektórych krajach i stanach, ale i tak... świetny film.
Nikt nie wymienił do tej pory
1. Shortbus
2. Casanova Federico Felliniego
Pierwszy jest skrajnie naturalistyczny, momentami nawet przerysowany, ale trafnie pokazuje prawdę dość kontrowersyjną, że ilu ludzi, tyle upodobań, więc nie można krytykować nikogo za jego preferencje jeżeli tylko nikomu nie sprawiają one krzywdy.
Drugi także o seksie, ale inaczej. Dwór europejski XVIII wieku - wyuzdanie, intrygi i teatralizacja życia - w pigułce.
1-Mea maxima culpa: Milczenie Kościoła
2-Martyrs
3-Eraserhead
4-Breaking the Waves (jak chyba większość filmów które nakręcił Lars von Trier)