Przez lata, kiedy tylko pojawiała się informacja, że Hollywood przymierza się do adaptacji jakiejś z pozoru bardzo niefilmowej gry, pojawiały się żarty, że kolejnym widowiskiem powinien być
"Tetris". Teraz żarty się skończyły. Film na podstawie słynnej gry rzeczywiście ma powstać. A za jego produkcję odpowie Threshold Entertainment.
Szczegóły fabuły nie są na razie znane. Jednak szef Threshold Entertainment
Larry Kasanoff zapowiada, że będzie to wielkie widowisko, nakręcony z rozmachem film SF. Nie powinniśmy się też spodziewać, że kinowa opowieść będzie koncentrować się wokół dużych geometrycznych kształtów. Kasanoff obiecuje jednak, że ma solidny pomysł, który pozwoli stworzyć epicką fabułę o międzygalaktycznym zasięgu.
Na razie nie wiemy jednak, kto owo wiekopomne dzieło zrealizuje. W oczekiwaniu na dalsze szczegóły pozostają nam wizje fanów. Oto dwa z przykładów na to, jak mogłyby wyglądać filmowe adaptacje
"Tetrisa".
"Tetris" jest komputerową grą logiczną stworzoną przez grupę Rosjan w 1984 roku. Gra rozpoczyna się na prostokątnej planszy (początkowo pustej) zwanej tetrionem lub matriksem, ułożonej krótszym bokiem w poziomie. Tetrion ma wymiary 20 wierszy na 10 kolumn. W trakcie gry, pośrodku górnej krawędzi planszy, pojawiają się pojedynczo klocki złożone z czterech małych kwadratów nazywanych też blokami. Klocki te (określane mianem "tetrimino") przemieszczają się w kierunku dolnej krawędzi w miarę możliwości. Kiedy jedno tetrimino opadnie na samo dno, zostaje unieruchomione, a następne ukazuje się u góry planszy. Gra trwa aż do momentu, w którym klocek nie będzie mógł pojawić się na planszy. Zadaniem gracza jest układanie tetrimino na planszy (poprzez wykorzystanie rotacji i przesuwanie klocków w poziomie) w taki sposób, aby kwadraty składające się na nie utworzyły wiersz na całej szerokości prostokąta. W takiej sytuacji wiersz ten zostaje usunięty, a pozostałe klocki opadają w kierunku dna, tworząc więcej przestrzeni dla następnych elementów. Po usunięciu określonej liczby wierszy prędkość gry wzrasta o pół sekundy, co utrudnia tym samym precyzyjne sterowanie kolejnymi tetrimino. Na przestrzeni lat powstało wiele odmian i wariacji podstawowej wersji. [za: wikipedia.org]
Larry Kasanoff jest byłym pracownikiem
Jamesa Camerona. Jego Threshold Entertainment ma doświadczenie w adaptowaniu gier. To akurat wielu z fanów nie uspokoi, gdyż sztandarowymi produkcjami firmy są
"Mortal Kombat" i
"Mortal Kombat 2: Unicestwienie".