Żarty się skończyły. "Tetris" trafi do kin!

First Showing / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/%C5%BBarty+si%C4%99+sko%C5%84czy%C5%82y.+%22Tetris%22+trafi+do+kin-107559
Przez lata, kiedy tylko pojawiała się informacja, że Hollywood przymierza się do adaptacji jakiejś z pozoru bardzo niefilmowej gry, pojawiały się żarty, że kolejnym widowiskiem powinien być "Tetris". Teraz żarty się skończyły. Film na podstawie słynnej gry rzeczywiście ma powstać. A za jego produkcję odpowie Threshold Entertainment.

Szczegóły fabuły nie są na razie znane. Jednak szef Threshold Entertainment Larry Kasanoff zapowiada, że będzie to wielkie widowisko, nakręcony z rozmachem film SF. Nie powinniśmy się też spodziewać, że kinowa opowieść będzie koncentrować się wokół dużych geometrycznych kształtów. Kasanoff obiecuje jednak, że ma solidny pomysł, który pozwoli stworzyć epicką fabułę o międzygalaktycznym zasięgu.

Na razie nie wiemy jednak, kto owo wiekopomne dzieło zrealizuje. W oczekiwaniu na dalsze szczegóły pozostają nam wizje fanów. Oto dwa z przykładów na to, jak mogłyby wyglądać filmowe adaptacje "Tetrisa".





"Tetris" jest komputerową grą logiczną stworzoną przez grupę Rosjan w 1984 roku. Gra rozpoczyna się na prostokątnej planszy (początkowo pustej) zwanej tetrionem lub matriksem, ułożonej krótszym bokiem w poziomie. Tetrion ma wymiary 20 wierszy na 10 kolumn. W trakcie gry, pośrodku górnej krawędzi planszy, pojawiają się pojedynczo klocki złożone z czterech małych kwadratów nazywanych też blokami. Klocki te (określane mianem "tetrimino") przemieszczają się w kierunku dolnej krawędzi w miarę możliwości. Kiedy jedno tetrimino opadnie na samo dno, zostaje unieruchomione, a następne ukazuje się u góry planszy. Gra trwa aż do momentu, w którym klocek nie będzie mógł pojawić się na planszy. Zadaniem gracza jest układanie tetrimino na planszy (poprzez wykorzystanie rotacji i przesuwanie klocków w poziomie) w taki sposób, aby kwadraty składające się na nie utworzyły wiersz na całej szerokości prostokąta. W takiej sytuacji wiersz ten zostaje usunięty, a pozostałe klocki opadają w kierunku dna, tworząc więcej przestrzeni dla następnych elementów. Po usunięciu określonej liczby wierszy prędkość gry wzrasta o pół sekundy, co utrudnia tym samym precyzyjne sterowanie kolejnymi tetrimino. Na przestrzeni lat powstało wiele odmian i wariacji podstawowej wersji. [za: wikipedia.org]

Larry Kasanoff jest byłym pracownikiem Jamesa Camerona. Jego Threshold Entertainment ma doświadczenie w adaptowaniu gier. To akurat wielu z fanów nie uspokoi, gdyż sztandarowymi produkcjami firmy są "Mortal Kombat" i "Mortal Kombat 2: Unicestwienie".

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones