Disney wkracza do świata mody

Gazeta Wyborcza /
https://www.filmweb.pl/news/Disney+wkracza+do+%C5%9Bwiata+mody-24704
Sądziliście, że Myszka Miki, Kaczor Donald czy Pies Goofy to tania kultura masowa? Koncern medialny Walt Disney Co. postanowił dodać im szyku. Koszulka z Miki czy Donaldem może kosztować dziś nawet 1,4 tys. dolarów

Do tej pory dział produktów licencyjnych Disneya był znany głównie z tanich maskotek i ubrań dostępnych w hipermarketach Wal-Mart. W tym roku koncern po raz pierwszy wkroczył do świata wielkiej mody, prezentując podczas "Fashion Week" w Los Angeles linię ubrań i akcesoriów inspirowanych bajką "Alicją w krainie czarów". Andy Mooney, szef działu produktów licencyjnych, zaczął pracować nad nią pięć lat temu, gdy przeszedł się po przepastnych archiwach koncernu. Znalazł tam masę prac, które nigdy nie zostały pokazane, i zaproponował prawa do ich wykorzystania kilku projektantom. - Początkowo chcieliśmy tylko wzmocnić naszą markę, ale przerodziło się to w niezły biznes - tłumaczy Mooney.

Zdaniem Miltona Pedrazy, szefa firmy badawczej Luxury Institute, klucz do sukcesu Disneya w branży dóbr luksusowych może leżeć w sojuszu z markami, które już zdobyły renomę. - Moim zdaniem wahadło mody wraca do klasyki, a Disney jest prawdziwą amerykańską i globalną klasyką. Dopóki współpracuje z innymi markami, może być skuteczny. Samodzielnie nie jest już taką potęgą - mówi Pedraza. Jednym z pierwszych domów mody, które kupiły licencje od Walt Disney Co., był Dolce & Gabbana, który zaprojektował koszulkę z Myszką Miki wyszywaną kryształami. Mimo ceny 1,4 tys. dolarów sprzedała się na pniu.

W tym roku Disney zaczął też sygnować swoją marką również akcesoria dla domu wzorowane na stylistyce kreskówki "Alicja w krainie czarów" z 1951 r. Postacie z "Alicji..." pojawiają się na obrusach, dywanikach i poduszkach. Najnowszą kampanię reklamową koncern kieruje do młodzieży z Nowego Jorku, Los Angeles, Londynu i Tokio, która ceni luksus i "nadaje ton w modzie na całym świecie". Ogólnokrajowa kampania w telewizji w ich przypadku nie zadziała. Pomyślą, że nie jesteśmy "w porzo" - wyjaśnia Dennis Green, odpowiedzialny za marketing w dziale produktów licencyjnych Walt Disney Co.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones