W ramach raportu
"Sponsoring monitor 2004/2005" ARC Rynek i Opinia zapytała konsumentów o to, z jakimi produktami/branżami kojarzą im się najbardziej znani aktorzy i piosenkarze. Zdaniem przedstawicieli ARC może być to wskazówka dla marketerów, z jakimi gwiazdami mogliby się wiązać sponsoringowo czy reklamowo.
Nietrudno też zauważyć, że w przypadku niektórych artystów na skojarzenia największy wpływ mają wcześniejsze aktywności w obszarze reklamy.
Krzysztof Krawczyk kojarzy się Polakom przede wszystkim z samochodami (12,9 proc. wskazań), zespół Bajm z lodami (31,2 proc.) i odzieżą (30,8 proc.), zespół Łzy z kosmetykami (23,1 proc.), zespół Jeden Osiem L z telefonami komórkowymi (28,8 proc.) i piwem (27,3 proc.).
Wśród aktorów czołówka najpopularniejszych wygląda następująco:
Bogusław Linda - piwo (27,5 proc.), samochody (23,8 proc.);
Cezary Pazura - piwo (23,9 proc.), samochody (20, 1 proc.);
Daniel Olbrychski - lody (32,5 proc.);
Joanna Brodzik - kosmetyki (65,9 proc.), odzież (28,3 proc.).