Bajeczny okres Warner Bros. trwa już nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również na świecie. A wszystko to za sprawą
"Zakonnicy", która w ubiegłym tygodniu trafiła do 60 krajów świata. W 54 z nich zajęła pierwsze miejsce. Efektem tego jest
65,4 mln dolarów zarobionych w weekend i 77,5 mln dolarów w sumie.
Getty Images © Matt Cardy W 19 krajach
"Zakonnica" pobiła rekord otwarcia dla horrorów. W 45 krajach wystartowała najlepiej spośród wszystkich filmów cyklu "Obecność". Zaś w 26 krajach dała Warner Bros. najlepszy wynik pierwszego weekendu w tym roku.
Pod względem wyników najlepszym rynkiem okazał się dla
"Zakonnicy" Meksyk, skąd pochodzi 10,7 mln dolarów. Świetnie też horror sprzedał się w: Indonezji (7,7mln), Brazylii (6,8 mln), Indiach (5,2 mln) i Wielkiej Brytanii (również 5,2 mln).
"Mission: Impossible: Fallout" krótko cieszyło się pozycją lidera. W tym tygodniu widowisko spadło na drugie miejsce zarabiając w weekend
37,6 mln dolarów. Niemal całość tej kwoty pochodzi z Chin, gdzie film utrzymał pierwsze miejsce z wynikiem 31,4 mln dolarów.
W ten sposób
"Mission: Impossible: Fallout" stał się siódmą premierą tego roku (a piątą hollywoodzką), której zagraniczne wpływy przekroczyły granicę pół miliarda dolarów (obecnie 514,5 mln). Globalnie został szóstą premierą roku z wpływami przekraczającymi 700 milionów dolarów (obecnie 726,6 mln). W obu przypadkach film ustanowił nowe rekordy serii.
Wielką niespodzianką jest pozycja trzecia w naszym zestawieniu. Zajmuje ją bowiem opowieść z czasów prehistorycznych
"Alfa". Film, który z trudem znajduje widownię w Stanach Zjednoczonych, nie miał takich problemów w Chinach, gdzie zadebiutował na drugiej pozycji z wynikiem 10,2 mln dolarów. Łącznie w weekend widowisko zarobiło
16,5 mln dolarów. Czwarte miejsce tym razem przypadło
"The Meg". Film zarobił
11,3 mln dolarów w ostatni weekend. Z tego 3,3 mln dolarów pochodzi z Japonii, gdzie był pierwszą amerykańską produkcją na szczycie lokalnego box office'u od połowy lipca. Ostatnim hollywoodzkim hitem, który pokonał japońskie produkcje był
"Jurassic World: Upadłe królestwo".
Kolejną niespodzianką jest świetna piąta lokata filmu
"Searching". Obraz podbił serca koreańskiej widowni. Podczas drugiego weekendu sprzedaż biletów podskoczyła w Korei Południowej o niesamowite 58%! W sumie w ośmiu krajach film zarobił
7,5 mln dolarów.