- Jestem przekonany, że w tym roku będziemy mieli
"Grę w ciemno" na trzech z grupy najważniejszych krajów – mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Ściobłowski, dyrektor sprzedaży ATM Grupa. Jako najbardziej istotne rynki telewizyjne wymienia Wielką Brytanię, Francję, Włochy, Niemcy i Stany Zjednoczone. Do których z nich trafi teleturniej prowadzony przez Krzysztofa Ibisza? - Dopóki nie zostaną podpisane stosowne umowy, nie mogę tego zdradzić - zastrzega.
Juz pierwszego dnia targów ATM rozpoczął zaangażowane rozmowy ze stacją portugalską na temat swoich formatów. Portugalczycy mają do wyboru po kilka propozycji z trzech prezentowanych przez ATM gatunków - telenowele (
"Pierwsza miłość",
"Tango z aniołem"), teleturnieje ("Gra w ciemno", "Daje słowo", "Awantura o kasę") oraz znowu modne reality show ("Dwa światy", "Amazonki", "Gladiatorzy", "Łysi i blondynki"). Duże zainteresowanie wzbudza nowy show "Nie zapomnij" produkowany przez ATM w spółce z Francuzami. Ma to być teleturniej typu "family entertainment" o rodzajach pamięci.
ATM wystawia swoje ofertę na targach w Cannes po raz trzeci. Tym razem ma wspólne stoisko z międzynarodową organizacją producentów telewizyjnych SPARKS. - Telewizją na świecie rządzi 10 tysięcy osób - wyjaśnia Jacek Ściobłowski. - Wszyscy przyjeżdżają do Cannes dwa razy w roku. To jest najlepszy sposób na sprzedaż własnych produkcji.
Obok ATM, stoisko na targach ma również TVP. Swoją ofertę skierowaną do zagranicznych nabywców podzieliła na trzy części: produkcja filmowa (filmy i seriale TVP, m.in.
"Jasminum",
"Wieża",
"Skazany na bluesa",
"M jak miłość",
"Oficer",
"Bulionerzy",
"Glina",
"Komornik",
"Oda do radości", dzieła
Krzysztofa Kieślowskiego), filmy dokumentalne oraz filmy dla dzieci i młodzieży. Na wtorek zapowiedziana jest konferencja prasowa "M jak miłość". Być może dowiemy się, czy któraś z zagranicznych stacji telewizyjnych będzie zainteresowana zakupem naszej najpopularniejszego serialu.
MIPTV to również bogaty zestaw konferencji i prezentacji. Hasło imprezy brzmi - świat staje się multimedialny, zaś przyszłość telewizji należy do internetu i telefonii komórkowej.
Podchwycił je Microsoft i zaprezentował nową wersje Windows Media Playera, w który zostanie wyposażony następca Windowsa - Microsoft Vista. Odtwarzacz wyróżnia się odmiennym interfejsem, lepszą jakością oraz większą możliwością opcji i wyboru ulubionych płyt oraz filmów. Według twórców ma zdominować DVD.