Przed tygodniem
"Galerianki" zajęły pierwsze miejsce polskiego zestawienia box office licząc sprzedane bilety, ale przegrały z
"Klopsikami i innymi zjawiskami pogodowymi" walkę o finansowy prymat. Tym razem zaradne dziewczyny z galerii handlowych nie dały konkurencji żadnych szans. Po zaciętej walce
"Galerianki" zdołały wywalczyć niekwestionowaną pozycję lidera sprzedając o 17% więcej biletów niż w weekend otwarcia. To rzadka sztuka na rynku kinowym. W sumie w weekend na polską produkcję wybrało się ponad 75 tysięcy osób.
Dystrybutor
"Klopsików" nie musi się za bardzo przejmować stratą pierwszego miejsca. Trójwymiarowa animacja również zanotował wzrost frekwencji. W weekend film obejrzało 60 tysięcy osób, czyli o 10% więcej niż na otwarcie. Od premiery na koncie jest już ponad 137 tysięcy sprzedanych biletów.
Minimalne spadki zanotowało z kolei kilka innych starszych tytułów pierwszej dziesiątki. Tylko o 1% spadła frekwencja
"Oszukać przeznaczenie 4 - 3D" i wyniosła ponad 26 tys. Filmowi brakuje już niespełna 9 tysięcy, by przekroczyć granicę pół miliona! Wszystko wskazuje więc na to, że horror może liczyć łącznie na 600-tysięczną widownię. Byłby to wynik bez precedensu.
O 3% spadła widownia familijnej produkcji
"Magiczne drzewo". Za to kilka procent wzrosła widownia telewizyjnego obrazu
"Dzieci Ireny Sendlerowej". Oba filmy w tym tygodniu przekroczą pułap 100 tysięcy sprzedanych biletów. O 10% spadła widownia
"Bękartów wojny", lecz to wystarczyło, by film z piątej pozycji awansował na miejsce 3.
O 5% spadła widownia
"Kac Vegas" i wyniosła prawie 9,5 tysiąca. Niestety to wystarczyło, by komedia w końcu zniknęła z pierwszej dziesiątki. Warner Bros., dystrybutor filmu może się jednak cieszyć, gdyż w weekend sprzedany został półmilionowy bilet na tę produkcję! Film bez gwiazd okazał się jednym z największych kasowych przebojów w polskich kinach.
Nowe filmy musiały zadowolić się niższymi lokatami, choć ich wyniki są całkiem przyzwoite i zgodne z oczekiwaniami.
"Przypadkowy mąż" zobaczyło w ciągu pierwszych trzech dni wyświetlania ponad 24 tys. osób. Z kolei na film
"Weronika postanawia umrzeć" wybrało się 25,5 tysiąca osób.
Pełne zestawienie najlepszej dziesiątki znajdziecie poniżej.
Dane dzięki uprzejmości dystrybutorów