'Ojciec Mateusz', nowy serial Jedynki opowiadający o perypetiach detektywa w sutannie, ma kilka razy więcej widzów niż nadawane w tym czasie programy Dwójki, Polsatu i TVN-u - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Trzy pierwsze odcinki serialu
"Ojciec Mateusz" (łącznie z pilotem) obejrzało 6,3 mln osób przy udziale na poziomie 43,84 proc. w grupie 4+ i 35,87 proc. w grupie 16-49. Produkcja jest pokazywana w w TVP 1 niedziele o 17.20 począwszy od 7 grudnia br., natomiast pilotowy odcinek nadano 11 listopada o tej samej porze.
Dzięki taki dobrym wynikom, w czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem pod względem gromadzonej widowni. Na drugim miejscu znajduje się Dwójka, która w tym paśmie emituje show "Orzeł czy reszta?", programy regionalne, pokazywała też film fabularny - pozycje te przyciągają 2,12 mln widzów. Dalej plasują się: Polsat (film, "Strzał w 10",
"Rodzina Zastępcza Plus"; 1,28 mln; ) i TVN (film,
"Brzydula", "Kapitalny pomysł", "Milionerzy" ;1,54 mln).
"Ojciec Mateusz" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia, mieszkańców wsi i małych miast oraz ludzi z wykształceniem podstawowym.