Will Smith po raz kolejny potwierdził, że jest jednym z najbardziej lubianych aktorów Ameryki. Tuż przed Walentynkami do kin trafił
"Hitch", który podczas trzech dni zarobił rewelacyjne $45,3 mln. Jest to najlepsze otwarcie tego roku i trzecie w historii lutego (jedynie:
"Pasja" - $83,8 mln i
"Hannibal" – $58 mln; zarobiły więcej).
Pośród romantycznych komedii
"Hitch" stał się nowym królem. Film zdecydowanie poprawił rekord otwarcia filmu
Adama Sandlera "50 pierwszych randek", który dokładnie rok temu zarobił $39,9 mln, a w sumie $120,9 mln. Największe przeboje tej kategorii to:
"Moje wielkie greckie wesele" – $241,4 mln,
"Czego pragną kobiety" – $182,8 mln i
"Pretty Woman" – $178,4 mln. Jeśli
"Hitch" dobrze poradzi sobie w kolejnym tygodniu ma szanse zarobić nawet $180 milionów.
Wielka kariera
Willa Smitha zaczęła się od filmu
Jerry'ego Bruckheimera -
"Bad Boys", który w 1995 roku zarobił $65,8 mln. W następnym roku aktor wystąpił w
"Dniu Niepodległości", który stał się jednym z największych hitów wszech czasów. Obraz zarobił $306,2 mln, a na całym świecie $817 mln. Mimo kilku wpadek (
"Ali" – $58,2 mln - budżet $130,
"Nazywał się Bagger Vance" – $30,9 mln - budżet $80), kolejne lata to pasmo sukcesów.
Smith tradycyjnie pojawia się w jednej produkcji w roku i jak się okazuje, jest to bardzo dobra strategia.
Największe hity
Willa Smitha, które w USA zarobiły ponad $100 mln:
# | Tytuł | razem (USA) | otwarcie | rok | budżet | zarobił na świecie |
1 | Dzień Niepodległości | $306,17 | $50,23 | 1996 | $75 | $817,0 |
2 | Faceci w czerni | $250,69 | $51,07 | 1997 | $90 | $589,4 |
3 | Faceci w czerni 2 | $190,42 | $52,15 | 2002 | $140 | $441,8 |
4 | Rybki z ferajny (głos) | $160,86 | $47,60 | 2004 | $75 | $324,5 |
5 | Ja, robot | $144,80 | $52,18 | 2004 | $120 | $347,2 |
6 | Bad Boys II | $138,61 | $46,52 | 2003 | $130 | $273,3 |
7 | Bardzo dziki Zachód | $113,81 | $27,69 | 1999 | $170 | $222,1 |
8 | Wróg publiczny | $111,55 | $20,04 | 1998 | $90 | $250,6 |
- | Hitch | $45,30 | $45,30 | 2005 | $70 | >$45,3 |
Druga nowość tego tygodnia zawiodła -
"Kubuś i Hefalumpy" (budżet $20 mln) podczas premierowego weekendu zarobił zaledwie $6 mln i jest to kolejna klasyczna produkcja Disney'a, z której wyników wytwórnia nie może być zadowolona. Przed rokiem do kin trafiło
"Rogate ranczo" (budżet $110 mln), które uzbierało "tylko" $50 mln. Od tamtej pory Disney postanowił, że będzie to ostatnia tak duża tradycyjna produkcja, a do kin będą trafiały już tylko animacje komputerowe i tanie klasyczne filmy. Dla porównania przed dwoma laty
"Prosiaczek i przyjaciele" podczas debiutu zarobił $6,1 mln, a razem $23,1 mln; natomiast
"Tygrys i przyjaciele" pięć lat temu na początku zgarnął $9,4 mln, a w sumie całkiem niezłe $45,6 mln.
Nowości poprzedniego tygodnia radziły sobie ze zmiennym szczęściem. Dużym zaskoczeniem jest tylko 43 procentowy spadek wpływów filmu
"Boogeyman", który zarobił $10,8 mln. Inne filmy z tego samego gatunku zwykle notują dużo większe straty, np.:
"White Noise" - 50% czy
"Siła strachu" - 59%.
"Boogeyman" kosztował $20 mln, a zarobił jak dotąd $33 mln, dlatego nie dziwi fakt, że producenci zapowiadają kolejną część.
"Wedding Date" mimo Walentynek zakończył weekend z 50% spadkiem – $5,6 mln, jednak wyniki uzyskane przez ten tytuł powinny ucieszyć producentów. Romantyczna komedia kosztowała tylko $15 mln, a po 10 dniach zarobiła $19,5 mln.
"Aviator", który w sobotę zdobył cztery nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej (w tym za najlepszy film), w miniony weekend zanotował 15 procentowy spadek oglądalności. Film zarobił $4,6 mln, a po 9 tygodniach uzbierał $82,3 mln. Jest to najlepszy wynik w historii, jaki osiągnął obraz
Martina Scorsese. Tylko nieznacznie mniej zarobił
"Przylądek strachu" – $79,1 mln i
"Gangi Nowego Jorku" – $77,8 mln.
W następnym tygodniu na ekranach kin zadebiutują trzy filmy: ekranizacja bardzo popularnego komiksu -
"Constantine" (w rolach głównych
Keanu Reeves i
Rachel Weisz), familijny film
"Because of Winn-Dixie" i wysokobudżetowa produkcja
"Dziedzic Maski" – druga część wielkiego hitu
"Maska", ale już bez
Jima Carrey'a.
Zestawienie:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | Hitch | $45,300 | $45,300 | 1 | 3,575 |
2 | Boogeyman | $10,800 | $33,333 | 2 | 3,052 |
3 | Are We There Yet? | $8,500 | $61,517 | 4 | 2,810 |
4 | Za wszelką cenę | $7,580 | $45,081 | 9 | 2,035 |
5 | Kubuś i Hefalumpy | $6,011 | $6,011 | 1 | 2,529 |
6 | Wedding Date | $5,572 | $19,480 | 2 | 1,704 |
7 | Siła strachu | $5,550 | $43,552 | 3 | 2,525 |
8 | Bezdroża | $4,750 | $53,056 | 17 | 1,619 |
9 | Aviator | $4,638 | $82,290 | 9 | 2,196 |
10 | Poznaj moich rodziców | $3,371 | $269,861 | 8 | 1,883 |