Nawet najwięksi optymiści nie spodziewali się, że zwariowana komedia
"Diary of a Mad Black Woman" jest w stanie pokonać wszystkich konkurentów i zarobić tak duże pieniądze. Film trafił do niespełna 1,5 tys. kin, a mimo to zdołał uzbierać rewelacyjne $22,7 mln (10 otwarcie w historii lutego), cztery razy więcej niż budżet produkcji – $5,5 mln.
Pozostałe nowości wypadły grubo poniżej oczekiwań. Najnowszy horror
Wesa Cravena zarobił słabe $9,6 mln, bez porównania gorzej niż ostatnia część
"Krzyku" – $34,7 mln.
Na podobnym poziomie wystartował
"Man of the House" – marne $9 mln. Oba tytuły raczej szybko znikną z ekranów kin z wynikiem w granicach $20 mln.
"Hitch" jako pierwszy film w 2005 roku po 14 dniach przekroczył granicę 100 milionów dolarów. Dla
Willa Smitha jest to 9 film w karierze, który zarobił tak duże pieniądze. W miniony weekend komedia uzbierała $21 mln i w sumie zgromadziła niezłe $122 mln.
Podczas ostatniego weekendu
"Are We There Yet?" zarobił $4 mln, a po 6 tygodniach film zapisał na koncie $76,4 mln. Dla grającego główną rolę w filmie – Ice'a Cube'a, jest to najlepsze osiągniecie w karierze. Poprzedni najlepszy film to
"Barbershop" - $75,8 mln.
Nowości poprzedniego tygodnia radziły sobie ze zmiennym szczęściem. Fatalnie wypadł
"Constantine", który stracił 60% frekwencji - $11,8 mln. Po dobrym otwarciu ($29,8 mln) producenci od razu zapowiedzieli kontynuacje i choć już wiadomo, że wpływy z USA (dotychczas $50,8 mln) nie pokryją budżetu produkcji – $100 mln, to zyski z pozostałych krajów i sprzedaży płyt DVD, na pewno będą wysokie.
"Dziedzic Maski" (budżet $84 mln) zarobił $3,8 mln (50 procentowy spadek popularności) i po 10 dniach na jego koncie znajduje się mizerne $14 mln.
Zdecydowanie najlepiej poradził sobie
"Because of Winn-Dixie" – $6,8 mln (tylko 34 procentowy spadek wpływów). Od premiery familijna produkcja uzbierała $22,2 mln, zdecydowanie więcej niż koszty produkcji – $14 mln.
Triumfator tegorocznych Oskarów -
"Za wszelką cenę", zarobił w minione dni $7,2 mln (6% więcej widzów) - zdecydowanie najwięcej ze wszystkich nominowanych filmów. Sukces w najważniejszych kategoriach na pewno przełoży się na spory wzrost widzów w kolejnych tygodniach. Pełną listę obrazów, które walczyły w kategorii najlepszy film, znajdziecie poniżej:
# | Tytuł | razem | tygodnie na ekranie | ostatnie weekend | budżet |
1 | Aviator | $93,8 | 11 | $3,9 | $110 |
2 | Ray | $75,0 | 18 | $0,1 | $40 |
3 | Za wszelką cenę | $64,7 | 11 | $7,2 | $30 |
4 | Bezdroża | $63,1 | 19 | $3,5 | $16 |
5 | Marzyciel | $48,1 | 16 | $1,8 | $25 |
W następnym tygodniu na ekranach kin zadebiutują trzy filmy: komedia kryminalna
"Be Cool" – czyli druga część
"Dorwać małego" (w rolach głównych:
John Travolta,
Uma Thurman,
Vince Vaughn,
Harvey Keitel,
The Rock i
Danny DeVito), komedia
"Pacifier, The" (
Vin Diesel) i thriller
"Jacket, The" (
Adrien Brody i
Keira Knightley).
Zestawienie:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | Diary of a Mad Black Woman | $22,700 | $22,700 | 1 | 1,483 |
2 | Hitch | $21,000 | $122,008 | 3 | 3,571 |
3 | Constantine | $11,820 | $50,751 | 2 | 3,006 |
4 | Cursed | $9,564 | $9,564 | 1 | 2,805 |
5 | Man of the House | $9,000 | $9,000 | 1 | 2,422 |
6 | Za wszelką cenę | $7,221 | $64,728 | 11 | 2,125 |
7 | Because of Winn-Dixie | $6,750 | $22,202 | 2 | 3,188 |
8 | Are We There Yet? | $4,000 | $76,366 | 6 | 2,242 |
9 | Aviator | $3,885 | $93,790 | 11 | 1,579 |
10 | Dziedzic Maski | $3,775 | $13,972 | 2 | 2,966 |