Szalona kobieta wygrywa w oskarowy weekend – Box Office USA

autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Szalona+kobieta+wygrywa+w+oskarowy+weekend+%26+8211+Box+Office+USA-20650
Nawet najwięksi optymiści nie spodziewali się, że zwariowana komedia "Diary of a Mad Black Woman" jest w stanie pokonać wszystkich konkurentów i zarobić tak duże pieniądze. Film trafił do niespełna 1,5 tys. kin, a mimo to zdołał uzbierać rewelacyjne $22,7 mln (10 otwarcie w historii lutego), cztery razy więcej niż budżet produkcji – $5,5 mln.

Pozostałe nowości wypadły grubo poniżej oczekiwań. Najnowszy horror Wesa Cravena zarobił słabe $9,6 mln, bez porównania gorzej niż ostatnia część "Krzyku" – $34,7 mln.
Na podobnym poziomie wystartował "Man of the House" – marne $9 mln. Oba tytuły raczej szybko znikną z ekranów kin z wynikiem w granicach $20 mln.

"Hitch" jako pierwszy film w 2005 roku po 14 dniach przekroczył granicę 100 milionów dolarów. Dla Willa Smitha jest to 9 film w karierze, który zarobił tak duże pieniądze. W miniony weekend komedia uzbierała $21 mln i w sumie zgromadziła niezłe $122 mln.

Podczas ostatniego weekendu "Are We There Yet?" zarobił $4 mln, a po 6 tygodniach film zapisał na koncie $76,4 mln. Dla grającego główną rolę w filmie – Ice'a Cube'a, jest to najlepsze osiągniecie w karierze. Poprzedni najlepszy film to "Barbershop" - $75,8 mln.

Nowości poprzedniego tygodnia radziły sobie ze zmiennym szczęściem. Fatalnie wypadł "Constantine", który stracił 60% frekwencji - $11,8 mln. Po dobrym otwarciu ($29,8 mln) producenci od razu zapowiedzieli kontynuacje i choć już wiadomo, że wpływy z USA (dotychczas $50,8 mln) nie pokryją budżetu produkcji – $100 mln, to zyski z pozostałych krajów i sprzedaży płyt DVD, na pewno będą wysokie.
"Dziedzic Maski" (budżet $84 mln) zarobił $3,8 mln (50 procentowy spadek popularności) i po 10 dniach na jego koncie znajduje się mizerne $14 mln.
Zdecydowanie najlepiej poradził sobie "Because of Winn-Dixie" – $6,8 mln (tylko 34 procentowy spadek wpływów). Od premiery familijna produkcja uzbierała $22,2 mln, zdecydowanie więcej niż koszty produkcji – $14 mln.

Triumfator tegorocznych Oskarów - "Za wszelką cenę", zarobił w minione dni $7,2 mln (6% więcej widzów) - zdecydowanie najwięcej ze wszystkich nominowanych filmów. Sukces w najważniejszych kategoriach na pewno przełoży się na spory wzrost widzów w kolejnych tygodniach. Pełną listę obrazów, które walczyły w kategorii najlepszy film, znajdziecie poniżej:

#Tytułrazemtygodnie na ekranieostatnie weekendbudżet
1Aviator$93,811$3,9$110
2Ray$75,018$0,1$40
3Za wszelką cenę$64,711$7,2$30
4Bezdroża$63,119$3,5$16
5Marzyciel$48,116$1,8$25


W następnym tygodniu na ekranach kin zadebiutują trzy filmy: komedia kryminalna "Be Cool" – czyli druga część "Dorwać małego" (w rolach głównych: John Travolta, Uma Thurman, Vince Vaughn, Harvey Keitel, The Rock i Danny DeVito), komedia "Pacifier, The" (Vin Diesel) i thriller "Jacket, The" (Adrien Brody i Keira Knightley).

Zestawienie:
#Tytułzarobił w weekendzarobił w sumietyg. na ekraniekina
1Diary of a Mad Black Woman$22,700$22,70011,483
2Hitch$21,000$122,00833,571
3Constantine$11,820$50,75123,006
4Cursed$9,564$9,56412,805
5Man of the House$9,000$9,00012,422
6Za wszelką cenę$7,221$64,728112,125
7Because of Winn-Dixie$6,750$22,20223,188
8Are We There Yet?$4,000$76,36662,242
9Aviator$3,885$93,790111,579
10Dziedzic Maski$3,775$13,97222,966

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones