Vin Diesel vs. John Travolta – Box Office USA

autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Vin+Diesel+vs.+John+Travolta+%26+8211+Box+Office+USA-20764
W miniony weekend doszło do ostrego pojedynku między Vinem Dieselem a Johnem Travoltą, z którego zwycięsko wyszedł ten pierwszy.

"Pacyfikator" zarobił $30,2 mln i zanotował tym samym piąte otwarcie w historii marca (najlepsza w tym miesiącu "Epoka lodowcowa" trzy lata temu uzbierała $46,3 mln, ale już kolejny "Blade 2" – $32,5 mln) i drugie otwarcie roku. Dla Vina Diesela jest to trzeci wynik w karierze, o poziom niższy niż dwa hity sprzed kilku lat: "Szybcy i wściekli" zarobili w 2001 roku $40,1 mln, a "XXX" rok później zgarnął $44,5 mln. Pieniądze zarobione przez najnowszy film aktora (budżet $56 mln) są jednak w stanie zatrzeć złe wrażenie, jakie pozostawił po sobie film z zeszłego roku. "Kroniki Riddicka", które kosztowały $105 mln, podczas pierwszych trzech dni zarobiły $24,3 mln, a w sumie słabe $57,8 mln.

"Be Cool" (budżet $53 mln) wystartował z sumą $23,5 mln – 13 rezultat marca. O niższym wyniku zadecydowała dużo gorsza sobota, podczas której film uzbierał o $4,1 mln mniej niż jego główny konkurent (piątek – sobota – niedziela: "Be Cool" $7,9 mln - $9,3 mln - $6,3 mln; "Pacyfikator" $8,5 mln - $13,4 mln – $8,3 mln). Dla porównania pierwsza część filmu - "Dorwać małego", zarobiła $12,7 mln, ale w sumie uzbierała niezłe $72,1 mln, co dla "Be Cool" może okazać się szczytem możliwości. John Travolta ustanowił przy okazji swój osobisty rekord, o $100 tys. bijąc hit z 1997 roku "Bez twarzy" - $23,4 mln.

Ostatni debiutant tego tygodnia wypadł fatalnie. "Jacket" wyświetlany w niewiele ponad 1,3 tysiąca kin zarobił marne $2,7 mln, zdecydowanie mniej niż inne podobne filmy w przeszłości ("Efekt motyla" podczas otwarcia uzbierał $17,1 mln).

Nowości poprzedniego tygodnia zgodnie nie zaliczą minionych dni do udanych. "Cursed" i "Man of the House" spisały się mizernie - straciły odpowiednio 60% ($3,9 mln) i 61% ($3,5 mln) widowni. Trzeci film "Diary of a Mad Black Woman" – sensacyjny wygrany oscarowego weekendu, stracił 45% wpływów - $12 mln. Mogłoby być jeszcze gorzej, gdyby nie większa liczba kin - 220 nowych lokalizacji. Mimo to film już teraz można określić jako jedno z największych pozytywnych zaskoczeń tego roku – komedia kosztowała $5,5 mln, a przez 10 dni zarobiła bardzo dobre $38,1 mln.

Nagrodzony czterema Oscarami "Za wszelką cenę" dwunasty tydzień zakończył 16% wzrostem frekwencji. Obraz Clinta Eeastwooda zarobił $8,5 mln i z sumą $77 mln na koncie powoli zbliża się do "Awiatora" – $97,1 mln (ale tylko $2,3 mln w ostatnie dni).

W następnym tygodniu na ekranach kin zadebiutują dwa filmy: "Roboty" – pierwsza w tym roku komputerowa animacja (głosy podkładają między innymi: Ewan McGregor, Halle Berry i Robin Williams (I)) i "Hostage" – ekranizacja powieści Roberta Craisa (w rolach głównych: Bruce Willis, Kevin Pollak).

Zestawienie:
#Tytułzarobił w weekendzarobił w sumietyg. na ekraniekina
1Pacyfikator$30,222$30,22213,131
2Be Cool$23,500$23,50013,216
3Hitch$12,500$138,38643,438
4Diary of a Mad Black Woman$12,000$38,05221,703
5Za wszelką cenę$8,505$76,970122,350
6Constantine$6,005$60,53132,758
7Cursed$3,882$15,29622,805
8Man of the House$3,500$13,97622,422
9Because of Winn-Dixie$3,450$27,02832,506
10Jacket, The$2,700$2,70011,331

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones