W miniony weekend doszło do ostrego pojedynku między
Vinem Dieselem a
Johnem Travoltą, z którego zwycięsko wyszedł ten pierwszy.
"Pacyfikator" zarobił $30,2 mln i zanotował tym samym piąte otwarcie w historii marca (najlepsza w tym miesiącu
"Epoka lodowcowa" trzy lata temu uzbierała $46,3 mln, ale już kolejny
"Blade 2" – $32,5 mln) i drugie otwarcie roku. Dla
Vina Diesela jest to trzeci wynik w karierze, o poziom niższy niż dwa hity sprzed kilku lat:
"Szybcy i wściekli" zarobili w 2001 roku $40,1 mln, a
"XXX" rok później zgarnął $44,5 mln. Pieniądze zarobione przez najnowszy film aktora (budżet $56 mln) są jednak w stanie zatrzeć złe wrażenie, jakie pozostawił po sobie film z zeszłego roku.
"Kroniki Riddicka", które kosztowały $105 mln, podczas pierwszych trzech dni zarobiły $24,3 mln, a w sumie słabe $57,8 mln.
"Be Cool" (budżet $53 mln) wystartował z sumą $23,5 mln – 13 rezultat marca. O niższym wyniku zadecydowała dużo gorsza sobota, podczas której film uzbierał o $4,1 mln mniej niż jego główny konkurent (piątek – sobota – niedziela:
"Be Cool" $7,9 mln - $9,3 mln - $6,3 mln;
"Pacyfikator" $8,5 mln - $13,4 mln – $8,3 mln). Dla porównania pierwsza część filmu -
"Dorwać małego", zarobiła $12,7 mln, ale w sumie uzbierała niezłe $72,1 mln, co dla
"Be Cool" może okazać się szczytem możliwości.
John Travolta ustanowił przy okazji swój osobisty rekord, o $100 tys. bijąc hit z 1997 roku
"Bez twarzy" - $23,4 mln.
Ostatni debiutant tego tygodnia wypadł fatalnie.
"Jacket" wyświetlany w niewiele ponad 1,3 tysiąca kin zarobił marne $2,7 mln, zdecydowanie mniej niż inne podobne filmy w przeszłości (
"Efekt motyla" podczas otwarcia uzbierał $17,1 mln).
Nowości poprzedniego tygodnia zgodnie nie zaliczą minionych dni do udanych.
"Cursed" i
"Man of the House" spisały się mizernie - straciły odpowiednio 60% ($3,9 mln) i 61% ($3,5 mln) widowni. Trzeci film
"Diary of a Mad Black Woman" – sensacyjny wygrany oscarowego weekendu, stracił 45% wpływów - $12 mln. Mogłoby być jeszcze gorzej, gdyby nie większa liczba kin - 220 nowych lokalizacji. Mimo to film już teraz można określić jako jedno z największych pozytywnych zaskoczeń tego roku – komedia kosztowała $5,5 mln, a przez 10 dni zarobiła bardzo dobre $38,1 mln.
Nagrodzony czterema Oscarami
"Za wszelką cenę" dwunasty tydzień zakończył 16% wzrostem frekwencji. Obraz
Clinta Eeastwooda zarobił $8,5 mln i z sumą $77 mln na koncie powoli zbliża się do
"Awiatora" – $97,1 mln (ale tylko $2,3 mln w ostatnie dni).
W następnym tygodniu na ekranach kin zadebiutują dwa filmy:
"Roboty" – pierwsza w tym roku komputerowa animacja (głosy podkładają między innymi:
Ewan McGregor,
Halle Berry i
Robin Williams (I)) i
"Hostage" – ekranizacja powieści Roberta Craisa (w rolach głównych:
Bruce Willis,
Kevin Pollak).
Zestawienie:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | Pacyfikator | $30,222 | $30,222 | 1 | 3,131 |
2 | Be Cool | $23,500 | $23,500 | 1 | 3,216 |
3 | Hitch | $12,500 | $138,386 | 4 | 3,438 |
4 | Diary of a Mad Black Woman | $12,000 | $38,052 | 2 | 1,703 |
5 | Za wszelką cenę | $8,505 | $76,970 | 12 | 2,350 |
6 | Constantine | $6,005 | $60,531 | 3 | 2,758 |
7 | Cursed | $3,882 | $15,296 | 2 | 2,805 |
8 | Man of the House | $3,500 | $13,976 | 2 | 2,422 |
9 | Because of Winn-Dixie | $3,450 | $27,028 | 3 | 2,506 |
10 | Jacket, The | $2,700 | $2,700 | 1 | 1,331 |