Możecie wypisywać pozycje, które mozna okreslic jako 'filmy drogi'? Tj. podroz autostopem, itp. pozdr
"eurotrip" :)
//niestety, filmweb pluje się o wielkość wiadomości... trzeba ją trochę przedłużyć... :D
Filmy drogi to z pewnością Easy rider i Konwój z 76go albo 74go roku, nie pamiętam :/, mój chłopak lubi tego typu filmy, zapytam go czy mogłby coź polecić.
Ja bym jeszcze dodała film "Moje własne Idaho" może film nie jest głównie o przemierzaniu świata jednak aby osiagnąć cel bohater musi przejechać spory kawałek drogi :)
Tak na szybko wymyślone dziesięć "filmów drogi":
1) Autostopowicz
2) Znikający punkt
3) Death Proof (powiedzmy)
4) Autostopem przez Galaktykę (może nie do końca, ale... ;))
5) Mała Miss
6) Jazda (czeski)
7) Easy Rider
8) Duża Ryba (tak trochę)
9) Wyścig Cannonball (I, II i III)
10) 1 połowa filmu "Od zmierzchu do świtu"
Może ktoś widział film o Terrym Foxie, pt "Terry". Bardzo fajna historia, tymbardziej że prawdziwa...
Prosta Historia, Davida Lyncha, mój uklubiny film drogi, choć wszystkim nieznam.
Filmy drogi to filmy w których podróż staje się sposobem do pokazania zmiany bohatera choć nie zawsze, "swobodny jeździec", "Pojedynek na szosie", "Sugarland Express", "Mad Max", "Brązowy królik", "Dzienniki motocyklowe", "Arizona Dream", "Dzikość serca" i chyba "Noc na ziemi " ponieważ cała akcja filmu rozgrywa się w taksówkach. :):)
1. Mój ulubiony, tajwański "ISLAND ETUDE". Główny bohater objeżdża Tajwan na rowerze. Piękny, ciepły film. Cudowne zdjęcia.
2. Japoński "VIBRATOR" - egzystencjalne problemy współczesnego świata w kabinie ciężarówki.
3. Japoński "KIKUJIRO" reż. T.Kitano
4. Co prawda anime, ale jednak :) "Kino No Tabi" lub z angielskiego "Podróże Kino". - bohater podróżuje motocyklem po naprawdę ciekawych krainach.
do filmow drogi ja bym zaliczyll jeszcze "viva cuba!" w ktorym mlodzi ludzie a wlasciwie to dzieci uciekaja z domu podrozujac przez cala kube i ukrywajac sie przed poszukajaca ich policja-naprawde warty obejrzenia film
Ja od siebie jeszcze dodam: "Wędrowne ptaki: podróż do Inari" oraz "Urodzonych morderców".
http://www.filmweb.pl/topic/556910/prosta+historia+a+co+jeszcze.html
Polecam jeszcze "Wszystko za życie" ;)
Wszystko za zycie- potwierdzam warty obejrzenia,od siebie dodalbym jeszcze prosty film drogi pt"kino objazdowe"-o dwoch takich co po polsce z kinem jezdzili
Te które mogę polecić to:
* Śniadanie mistrzów - z Nickiem Nolte
* Prosta historia - D. Lyncha, cudowny film o podróży na... ale to już musisz sam zobaczyć.
* Into the wild - obowiązkowo
* Choć goni nas czas (The bucket list) - no cóż.. :)
* The world fastest Indian - obowiązkowo (z A. Hopkinsem, rewelacja, jak rzadko który film ładuje człowieka niesamowicie pozytywnymi emocjami)
* Południe - północ (polski, jak dla mnie bardzo wzruszający)
a poza tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Filmy_drogi
(zobacz też ang. zakładkę)
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Road_movies
Niektórych śmieci wymienionych w poprzednich komentarzach nie oglądaj, bo szkoda czasu (np. Eurotrip)
Może się mylę ale wydaje mi się, że określenie "film drogi" nie znaczy jedynie, że akcja dzieję się na drodze. Tu chodzi bardziej o fakt, że bohater lub bohaterowie wybierają podróż w nieznane ze względu na swój indywidualizm i bunt wobec idiotycznie skonstruowanym zasadom, panującym w społeczeństwie pozbawionym marzeń i osobowości. Dlatego filmy typu Mad Max pomimo, że są genialne to nie można określić ich mianem filmu drogi.
Do powyższych pozycji dodałbym jeszcze jeden film o którym jeszcze chyba nikt nie wspomniał "EXILS".
jagodowa miłość
wszystko za życie
prosta historia
bracie gdzie jestes?
doskonały świat
i nie pamietam
Z tych niewymienionych nasuwają mi się jeszcze takie tytuły:
"Szara ciężarówka w kolorze czerwonym" (słowenia, serbia itd...) (2004)
"Aaltra" (belg) (2004)
"Powrót" (ros)(2003)
"Jeniec: tak daleko, jak nogi poniosą" (niem) (2001)
"Spalona sprawa" :)) !!!
"Transsiberian" (2008)
"Siam Sunset" (austral) (1999)
"Transylwania" (2006) - powiedzmy
"Cold fever" (1995) (dania, isl)
"Brat 2" (ros)(2000)
"Zabawa w Boga" (1991)
"Pociąg do Darjeeling" (2007)
"Tamten świat samobójców" (2006)
"Gang dzikich wieprzy" (2007)
"Fandango"
A kojarzą się min:
"Bogowie muszą być szaleni II" - odprężający
"Wodny Świat" - czemu nie?
"Tańczący z Wilkami" - może nie?
"Władca Pierścieni" - może nie?
"Mistrz kierownicy ucieka" - zawsze wspomnieć można:)...
"Jak rozpętałem 2 wojnę światową" :) - jak się bawić to się bawić;P
"CK dezerterzy" - j.w.
"Boso przez świat" - To na wesołe zakończenie (skoro jest na filmwebie...)
"Tamten świat samobójców" (2006)
Wiem ze juz zostal wymieniony ale chcialem tylko dodac ze ten film naprawde warto obejrzec-jest to jeden z najlepszych filmow drogi.Ma bardzo dobry,specyficzny,oryginalny klimat.Polecam:)
Witam!
Ja jednak jestem wyznawca typowych nazwalbym FILMOW ASFALTOWYCH gdzie akcja dzieje sie najlepiej na amerykanskich bezdrozach a w glownej roli sa muscle cary.
Jak ktos tu zajrzy to polecam ten temat, na dole jest spora lista FILMOW DROGI ale UWAGA lista dosc aktualna tylko do 1996 roku.
Pozdro
http://www.filmweb.pl/topic/359417/Kino+drogi....html
Tak się zastanawiam jeszcze nad Forestem Gumpem... Przecież on podróżował przez całe swe życie :)
Filmy drogi:
Mściciel
Gone. In. 60. Seconds. 1974. Original.( Oryginalna wersja filmu "60 sekund" z 1974)
60 sekund 2000
The fast and the furious Tokyo drift
Evolusi. KL. Drift. 2008
Autostopowicz
fast and furious 4 - szybko i wściekle – 2009
Zagubiona Autostrada
Prosta Historia
Taksówkarz
Speed. Racer. 2008
Torque. 2004
taxi w nowym Yorku
Diukowie Hazzardu
Driven 2001
Autostrada Grozy
D. Hopper -Easy Rider
Co to konia obchodzi (1987) polski
Baza ludzi umarlych polski z lat 50
Zimny pot
Z nami nie ma żartów
Maximum Overdrive
Czarny Pies (Black Dog) - Patrick Swayze [1998
Autostopowiczka 2007
Przesladowca
Taxi 1,2,3,4
Transporter 1,2,3
Cena strachu (Salaire de la peur)
Znikający punkt (Vanishing Point)
Pojedynek na szosie (Duel)
Hell. Ride[2008]
Speed
Death_ Race_ Wyścig_ Śmierci 2008
Fast Track: Bez granic [2008]
SZYBKO I WĹšCIEKLE 2009
Prześladowca 2
RIDERS
Ponad szczytem - Over. the. Top. 1987.
Niebezpieczny transport
Mistrz Kierownicy Ucieka 1,2,3
Konwój
Bez limitu prędkości
Śmiercionośny ładunek
---------------------------------
PERELKA CIEZKO JE ZNALESC! Ale SA!!!!!!!!!!!
Bandzior rusza na szlak
Bandzior i Karuzela srebra
Wszystkie dostępne na:
http://chomikuj.pl/domel_serwis?b=1
POLECAM.
Avatar. Chyba najbardziej drogi film w dziejach kina. Polecam. James Cameron w najwyższej formie. No i w trzech wymiarach.
Gatunki Ci się pomyliły. Połowa to nie filmy drogi. Co prawda co poniektóre związane z motoryzacją, ale wybacz: Taxi? Transporter? A tutaj to szczęka mi zupełnie opadła: fast and furious?
Ale jazda!
Pukając do nieba bram
Handlarz cudów
Droga
Trzeci
Rok pierwszy
Niepokonani
Autobus z lotniska
Zapraszam do mnie na bloga, tam wymieniłem i oceniłem kilka filmów, zapraszam też do dyskusji na ich temat.