Na filmwebie od X lat.
Konto założone przed 2004 rokiem.
1628
193
4163
2

Klee

Sebastian Deka

Rankingi

weryfikatorzy:
- sierpień -
7254 pkt. #147 wszech czasów [-1]
dodający:w grupie weryfikatorów
- sierpień -
10433 pkt. #403 wszech czasów [-13]

Podobieństwo

? %
Poziom Waszego podobieństwa nie jest znany. Zaloguj się.

recenzje (2)

*** Uwaga, recenzja zdradza kluczowe elementy fabuły *** Spotkałem nie tak dawno człowieka (w świecie wirtualnym zresztą), który zdradzał wielką fasc ... więcej

Ile znamy dobrych filmów o miłości? Ile znamy dobrych filmów o młodzieży? A ile znamy dobrych filmów o miłości wśród młodzieży? Nie wiem, jakie padną ... więcej

wszystkie recenzje

najwyżej oceniane

  • { t:1406237836 ,eId:765 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2014 ,m:7 ,d:24 } ,lc:1 , lu: [ 786506 ] , a: 0 }
  • { t:1343508206 ,eId:4303 ,uId:118921 ,r:10 ,d:{ y:2012 ,m:7 ,d:28 } ,lc:1 , lu: [ 1365641 ] , a: 0 }
  • { t:1309004290 ,eId:568255 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2011 ,m:6 ,d:25 } ,lc:1 , lu: [ 19153 ] , a: 0 }
  • { t:1293225940 ,eId:556985 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2010 ,m:12 ,d:24 } ,lc:2 , lu: [ 137564 , 1898508 ] , a: 0 }
  • { t:1289942268 ,eId:119742 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2010 ,m:11 ,d:16 } ,lc:1 , lu: [ 1096930 ] , a: 0 }
  • { t:1268766866 ,eId:8718 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2010 ,m:3 ,d:16 } ,lc:4 , lu: [ 137564 , 2971587 , 1365641 , 188782 ] , a: 0 }
  • { t:1266352987 ,eId:125643 ,uId:118921 ,r:10 ,d:{ y:2010 ,m:2 ,d:16 } , a: 0 }
  • { t:1266315930 ,eId:164641 ,uId:118921 ,r:10 ,f: 1 ,d:{ y:2010 ,m:2 ,d:16 } , a: 0 }

ostatnio oglądane

  • Dunkierka
    • 2017
    • Dunkirk
    { t:1503257195 ,eId:681141 ,uId:118921 ,r:8 ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:20 } , a: 0 }
  • Opowieść kryminalna
    • 2005
    • Romanzo criminale
    { t:1502573882 ,eId:184285 ,uId:118921 ,r:7 ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:12 } , a: 0 }
  • Para do życia
    • 2010
    • Miesten vuoro
    { t:1499726454 ,eId:565748 ,uId:118921 ,r:6 ,d:{ y:2017 ,m:7 ,d:11 } , a: 0 }
  • Pulsar
    • 2010
    { t:1499630731 ,eId:594758 ,uId:118921 ,r:3 ,d:{ y:2017 ,m:7 ,d:9 } , a: 0 }
zobacz więcej

blog

RSS
  • Weryfikacja i moderowanie

    Niech Was nie zmyli zielony łeb, nie udzielam się już społecznie na FW.

    Jeśli coś zweryfikuję czy zmoderuję, to tylko dla własnego widzimisię.

    ______________________________ _____________________________

    Typy filmwebowych funkcjonariuszy-wolontariuszy:

    1) Administratorzy (czerwone i niebieskie łby), którzy mogą: a) sprawdzać i akceptować lub odrzucać zamieszczane przez użytkowników materiały, b) blokować i usuwać posty pozostające w sprzeczności z regulaminem, c) korygować informacje znajdujące się na poszczególnych podstronach serwisu (tzw. profilach osób i filmow).

    2) Moderatorzy (zielone łby), którzy mogą: a) sprawdzać i akceptować lub odrzucać zamieszczane przez użytkowników materiały, b) blokować i usuwać posty pozostające w sprzeczności z regulaminem.

    3) Werfikatorzy (żółte łby), którzy mogą sprawdzać i akceptować lub odrzucać zamieszczane przez użytkowników materiały.

    4) Weryfikatorzy-emeryci (brązowe łby).

    ______________________________ _____________________________

    MODEROWANIE:

    Należę do grupy drugiej i zajmuję się obecnie przede wszystkim moderowaniem. Jeśli Twój post został zablokowany lub usunięty, nie zamieszczaj kolejnego o podobnej treści. Jeśli nie rozumiesz, czemu Twój post został usnięty lub skasowany, zapytaj, chętnie przedstawię powody. W szczególności usuwane są posty, które:
    - są obraźliwe lub wulgarne,
    - są zdublowane
    - zawierają spoilery nieopatrzone odpowiednim ostrzeżeniem,
    - mają na celu zdobycie od innych użytkowników lub przekazanie im filmów, muzyki lub napisów,
    - są reklamowym spamem,
    - są ewidentnie nie na temat (np. wątek poświęcony jakiemuś serialowu w dziale "Filmy"),
    - są zapisane w całości wielkimi literami lub w których wielkie litery pojawiają się wewnątrz poszczególnych wyrazów,
    - mają tytuły złożone z nadmiernej liczby wyrazów.

    FW nie jest typowym forum, nie sposób ogarnąć całości. Jeśli irytuje Cię łamanie netykiety w którymś miejscu, nie narzekaj na bierność moderatorów, zgłaszaj posty do usunięcia! Jeśli zależy Ci na szybkiej reakcji, rób to na ich blogach. Posty zgłaszane przez kliknięcie "zgłoś do usunięcia" trafiają bowiem do rozpatrzenia do Naczelnego Cenzora. Ten jest jeden, postów dużo, kolejka długa, więc i czekać na reakcję trzeba długo.

    ______________________________ _____________________________

    WERYFIKACJA:

    Jeśli odrzucony przeze mnie materiał nie został opatrzony żadnym komentarzem, oznacza to, że nie spełnia wymogów zawartych w FAQ.
    Proszę zawsze podawać link do odrzuconego materiału.
    Posty niegrzeczne będą ignorowane.
    Na posty zamieszczane w tym wątku odpowiadam tylko w tym wątku.

    ______________________________ _____________________________

    PISOWNIA NAZW POSTACI

    1) Nazwy postaci są nazwami własnymi i należy je zapisywać wielką literą, np. "Uczeń".

    2) Jeśli nazwa jest wieloczłonowa, wielką literą zapisujemy tylko pierwszy człon, np. "Kobieta leżąca na sofie". Jeśli jednak wyrazy wchodzące w skład takiej kilkusegmentalnej nazwy same są nazwami własnymi, a nie rzeczownikami pospolitymi, zapisujemy je oczywiście wielką literą, np. "Członek kapeli New Kids on the Block".

    3) Jeśli nie mamy do czynienia z nazwą postaci, a jedynie z nazwą funkcji pełnionej przez daną osobę w projekcie filmowym, pozostaje ona nazwą pospolitą i jako taką zapisujemy ją małą literą, np. "narrator", "on sam".

    ______________________________ _____________________________

    TERMINY FILMOZNAWCZE - SŁOWNICZEK ANGIELSKO-POLSKI, czyli STOP neosemantyzacji :-]

    - u s e r - u ż y t k o w n i k
    - s e g m e n t - s e k w e n c j a
    - e p i s o d e - o d c i n e k , nie epizod, bo ten ostatni oznacza część utworu, np. filmowego, stanowiącą pewną całość i luźno powiązaną z główną akcją
    - s e z o n - s e r i a , bo "sezon" po polsku to co najwyżej okres odpowiedni dla jakiejś działalności, nie zaś zbiór wytworów tejże

    ______________________________ _____________________________

    PISOWNIA IMION I NAZWISK OBCYCH - apostrof

    Temat oddzielamy od końcówki fleksyjnej apostrofem tylko wtedy, gdy zaczyna się ona od samogłoski, a temat kończy na samogłoskę inną niż "i". A więc George'a i Debussy'ego, ale Verdiego, Boticellego, Goethego, Gloucestera czy Abrahama. Wyjątek stanowią nazwiska węgierskie, przy zapisywaniu których nigdy nie używamy apostrofu, np. Mindszentyego. Podobnie jest z takimi, w przypadku których wygłosowe "y" wymawia się jako jotę, np. Clooneya [wym.: kluneja].

    Należy zawsze preferować fonetyczną postać nazwiska (to, co się słyszy, a nie to, co widać), kiedy decydujemy o ewentualnym użyciu apostorfu. W myśl tej zasady, jeśli na końcu wyrazu słychać co innego, niż widać, np. Rabelais [wym.: rable], albo w ogóle nie słychać tego, co widać, np. Charles Philippe [wym.: szarl filip], to stosujemy apostrof, a więc nazwy te odmieniamy odpowiednio: Rabelais'go i Charles'a Philippe'a. Warto wspomnieć w tym miejscu, że już angielskie "Charles" wymawiamy z polska: 'czarls', a więc odmieniamy: Charlsa (bez apostrofu!). No i też trzeba zaznaczyć, że chociaż Charles'a Philippe'a, to już o Charles'u Philippie. Takie "i" zmiękczające poprzedzającą spółgłoskę trochę komplikuje sprawę, bo eliminuje samogłoski bezdźwięczne oddzielające je od tej spółgłoski i wtedy już apostrofu stosować nie należy. To tak jak ze słowem "remake". Spodziewamy się "remake'u", ale zachwycamy się "remakiem".

    Trzeba tu zastrzec, że istnieją nazwiska, przy wymawianiu których (w mianowniku) pomija się wygłosową spółgłoskę, np. Camus [wym.: kami]. Należy pamiętać, że w przypadkach zależnych uwzględnia się ową głoskę także w wymowie, więc apostrof jest zbędny: Camusa [wym. kamisa].

    Trudności nastręczają niekiedy formy narzędnikowe nazwisk, w których nie wymawia się wygłosowego "-e", typu: Lamartine [wym.: lamartin], Doyle [wym.: dojl]. Skoro nie wymawia się finalnej głoski w tym wypadku, a mimo to po utworzeniu formy zależnej ową głoskę słychać, to znaczy, że musi ona być elementem końcówki fleksyjnej, stąd: Lamartine'em i Doyle'em (porównaj: Charles'a, Charls'em). Odmiana wygląda więc inaczej, niż w przypadku nazwisk, w których wygłosowe "-e" nie ulega redukcji, typu: Goethe czy Dante, odmieniane odpowiednio: Goethem, Dantem; Goethego, Dantego.

    ______________________________ _____________________________

    Inne zasady pojawią się w bliżej nieokreślonej przyszłości. ;-)
  • Zobacz całego bloga
Klee Online
Na filmwebie od X lat.
Konto założone przed 2004 rokiem.
Też byłem w krajach Beneluksu, też nie piszę więcej dla FilmWebu, i nie dlatego wcale, że też wolę czytać niż pisać, choć tak właśnie wolę. I niech będzie, a co... mi tam, że też jestem bardziej smakoszem kina niż kinomanem. Ludzie, których napotykam, odbijają się we mnie. Jak Karol, Metyllo, Mateusz, army.of.me. My to oni. Kiedy się to odkrywa, przenikając tę prawdę całą głębią swego jestestwa, odnajduje się i pojmuje własną jednostkowość, niepowtarzalność; odrębność i niezależność, istotę siebie. I odczuwa się zrozumienie dla każdego, kto nas otacza. Czy nie tak? Tak czuję, ale może błądzę. Nie przywiązuj się do swoich myśli, błądź.) więcej