Na filmwebie od:
14 sierpnia 2010
1757
419
42206
39

katedra

nie podano imienia i nazwiska

Rankingi

dodający:
- wrzesień -
1154 pkt. #1656 wszech czasów [-1]

Podobieństwo

? %
Poziom Waszego podobieństwa nie jest znany. Zaloguj się.

blog (Odrobinę bliżej nieba)

RSS
  • Gdy pada śnieg oglądam Fargo, gram w Skyrim, czytam W księżycową jasną noc i słucham Let It Snow - Deana Martina

    Słońce w zenicie, ale jakieś takie przymglone i zawieszone o wiele niżej niż jeszcze miesiąc temu. Zrywa się wiatr, podwijając do góry przepocone ubranie. Uliczki zaczynają się wyludniać, koniec sezonu wisi w powietrzu. To ostatni dni sierpnia, zmierzch lata. Idealna pora, aby odpalić "Dying Light" - grę, w której taki właśnie obrazek połączony jest ze zmierzchem ludzkości i rozpoczynającym się sezonem na rozprute tętnice.


    Szarpane wiatrem rośliny na parapetach i markizy sklepowe, walające się wszędzie śmieci, które w sezonie turystycznym są stałym składnikiem krajobrazu niejednego miasteczka i sama architektura Harran, przypominającego brazylijskie slumsy umiejscowione gdzieś obok San Francisco. Te elementy spowodowała, że ostatnie kilka dni rozgrywki w połączeniu z krajobrazem za oknem, dawały mi 200% radości z rozgrywki. Mój poprzedni rok przygód z grami wideo w ogóle można uznać za wykorzystany po dwakroć. Tydzień temu skończyłem "Max Payne'a 3". Za oknem w tym czasie panował nieopisany skwar, w mieszkaniu obok szalona muzyka pulsowała z głośników, a butelka wody nie pomagała odgonić natrętnej myśli, że oto zgubiłem się z Maxem w plątaninie uliczek, pomiędzy lepiankami z blach, tektury i ludzkich szczątków. Miesiąc wcześniej na tapecie miałem "Far Cry 3". Grając przy trzydziestostopniowym upale poczułem się jak Jason Brody - jak na wakacjach, ale coś tu nie grało, bo zamiast all inclusive musiałem polować na wielkie koty i strzelać się z piratami. Pucharek lodów obok klawiatury i słońce walące po oczach, sprawiły, że szalona podróż po tropikalnej wyspie miała podwojoną immersję. Za to w deszczowym kwietniu był "Arkham Knight", przez zimę "Skyrim", a jesienią "Black Ops". W czasie grania cały świat odchodzi na bok, liczy się tu i teraz z moim stacjonarnym potworem do przechodzenia gier, jednak to, co się dzieje za oknem, aura rodem wyjęta z gry, pogłębia działanie wielu elementów, które przygotowali twórcy. Ma się wtedy wrażenie, że to idealna pora, że tu i teraz powinienem być, tu i teraz powinienem stać się bohaterem.




    Tak samo zresztą działają filmy. Horrory najlepiej smakują w nocy na słuchawkach, westerny z pysznymi naleśnikami jarskimi na talerzu, a blockbuster z popcornem, nachosami, colą i z przepoconym, gderającym tłumem ludzi na siedzeniach obok. Sam seans zaczyna przypominać wtedy rytuał, w którym przygotowanie przynosi kupę radochy. I nie chodzi o pójście do kina plenerowego na "Miasteczko, które bało się zmierzchu" albo oglądanie "Upiora w operze" właśnie w operze. Gdy sami zaczynamy uczestniczyć w tworzeniu naszego filmowego "gniazdka", wijemy je, zmieniając zgodnie z nadchodzącym seansem, pozwalamy na eksplozję naszej kreatywności. Sam seans zaś nie jest jedynie nudnym odhaczeniem tytułu z laptopem na kolanach. Ten sam schemat dotyczy wszystkich innych mediów, począwszy od książek, na słuchaniu muzyki skończywszy.  A wystarczy czasem niewiele: filmowy drink, przesunięcie seansu na okres świąteczny, odkurzenie odtwarzacza VHS i starego telewizora, założenie słuchawek z muzyką w odpowiednim miejscu o odpowiedniej porze dnia, nocna podróż komunikacją miejską z książką w dłoni. Szczególnie doskonale sprawdzają się seanse zgodne z kalendarzem. Od kilku lat szczególnie cenię sobie maratony filmowe w Halloween - z dynią na parapecie, miską cukierasów (pokroju ludzkich oczu i zębów wampira) między nogami oraz obowiązkowym spacerem przed seansem na cmentarz o zachodzie słońca. Celebrujmy chwile, które kochamy, przez to staną się one tak niezapomniane.

  • Zobacz całego bloga

recenzje (39)

B.J. Blazkowicz był już pikselowym ludzikiem szukającym wyjścia z niekończącego się labiryntu pomieszczeń, milczącym szpiegiem, który przez przypadek ... więcej

wszystkie recenzje

najwyżej oceniane

  • { t:1493510319 ,eId:631979 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Hollywoodzkie standardy,autorski sznyt,polskie realia,śmietanka aktorska. Działa jak na premierze-depresja gwarantowana. Wstrząsnął mną, bo widziałem ten świat.' ,d:{ y:2017 ,m:4 ,d:30 } ,lc:14 ,cc:3 , lu: [ 1061474 , 1304729 , 1924710 , 2432730 , 3489565 , 3022963 , 2968575 , 2768028 , 503964 , 2697771 , 3248992 , 1196339 , 2640182 , 3736977 ] , a: 0 }
  • { t:1487286194 ,eId:500891 ,uId:1456248 ,r:10 ,c:'"Powróćmy, aby znów być młodzi!". Surrealizm został uporządkowany. Spektakularnie, z masą emocji, z klasą. Nolan wie jak robić blockbustery.' ,d:{ y:2016 ,m:9 ,d:2 } ,lc:24 ,cc:36 , lu: [ 2728817 , 3305620 , 3248992 , 2968575 , 2758380 , 1282056 , 2366419 , 658170 , 3489565 , 3022963 , 1400524 , 2215891 , 2795741 , 1358046 , 2741608 , 1770179 , 3718399 , 2092566 , 3793880 , 3600093 , 1231194 , 1057002 , 975365 , 3736977 ] , a: 0 }
  • { t:1468068712 ,eId:156466 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Ma jeden minus:ciężko skupić się równocześnie na niesamowicie plastycznej animacji i genialnie napisanej historii. Chciałbym nakręcić kiedyś właśnie taki film' ,d:{ y:2016 ,m:7 ,d:9 } ,lc:15 ,cc:7 , lu: [ 2570957 , 2538292 , 3010870 , 1440863 , 2758380 , 1240833 , 2366419 , 3305620 , 3248992 , 3279737 , 3718399 , 2968575 , 3736977 , 2032117 , 3293949 ] , a: 0 }
  • { t:1487286321 ,eId:236351 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Babole scenariusza zmyślnie zamaskowane. To nie jest superbohater, to milczący strażnik, Mroczny Rycerz. Marvel nigdy taki nie będzie.' ,d:{ y:2016 ,m:2 ,d:29 } ,lc:37 ,cc:5 , lu: [ 2545749 , 1770179 , 2519557 , 2538292 , 2276088 , 2877311 , 2758380 , 3489565 , 1240833 , 942511 , 2968575 , 1654583 , 2583391 , 3305620 , 503964 , 2615696 , 2495447 , 1282056 , 2675745 , 3022963 , 2371236 , 2179080 , 2615140 , 2195456 , 2146162 , 1954489 , 1044636 , 1924710 , 2553650 , 2795741 , 2728817 , 2073211 , 1400524 , 977823 , 3736977 , 2074228 , 2640182 ] , a: 0 }
  • { t:1454456325 ,eId:11841 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Epickie zakończenie jednej z najlepszych trylogii w historii kina. Kino rozrywkowe na nieosiągalnym dla wielu poziomie i fantasy ostateczne' ,d:{ y:2016 ,m:2 ,d:3 } ,lc:22 , lu: [ 2758380 , 1924710 , 2519557 , 1240833 , 2187398 , 1136669 , 309357 , 2073211 , 658170 , 942511 , 2583391 , 3305620 , 2741608 , 2795741 , 1954489 , 1770179 , 1944572 , 2032117 , 2092566 , 2903212 , 3736977 , 3508367 ] , a: 0 }
  • { t:1454363776 ,eId:31451 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Przygoda ustępuje nieco miejsca polityce i epickim bitwom, jednak film nadal potrafi sobie poradzić z podniosłością, dojrzałością i mnogą ilością wątków' ,d:{ y:2016 ,m:2 ,d:1 } ,lc:19 , lu: [ 2758380 , 1924710 , 2519557 , 2615696 , 1240833 , 2187398 , 658170 , 309357 , 2583391 , 1770179 , 1283476 , 2741608 , 2795741 , 1954489 , 2092566 , 2032117 , 2903212 , 3736977 , 3508367 ] , a: 0 }
  • { t:1454489969 ,eId:1065 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Postarzał się, ale to nadal najlepsze fantasy i kino drogi jakie kiedykolwiek powstało.Ta część najbardziej podkreśla przygodowy charakter serii.' ,d:{ y:2016 ,m:2 ,d:1 } ,lc:25 ,cc:4 , lu: [ 1358046 , 1116336 , 2758380 , 3022963 , 1240833 , 2741608 , 1402159 , 2918061 , 2371236 , 2187398 , 309357 , 658170 , 2519557 , 2583391 , 3305620 , 2795741 , 1954489 , 3489565 , 2092566 , 2032117 , 2903212 , 1686213 , 3600093 , 3736977 , 3508367 ] , a: 0 }
  • { t:1436567560 ,eId:682170 ,uId:1456248 ,r:10 ,f: 1 ,c:'Niesamowicie kreatywny i mądry. Posiada wszystko, czego oczekuję w animacjach. Czekam na sequel, najlepiej w 3 godzinnej wersji' ,d:{ y:2015 ,m:7 ,d:11 } ,lc:35 ,cc:22 , lu: [ 112591 , 2918061 , 1674467 , 2056883 , 2371236 , 429916 , 1259328 , 1984189 , 2354106 , 1143979 , 2690959 , 1440863 , 2760820 , 2900622 , 1355113 , 2758380 , 2697742 , 2741608 , 1240833 , 2495447 , 2538292 , 2187398 , 2968575 , 3010870 , 2021259 , 2545749 , 2274609 , 3248992 , 1044636 , 2490936 , 1400524 , 2185960 , 3718399 , 2146162 , 3736977 ] , a: 0 }

ostatnio oglądane

  • To
    • 2017
    • It
    { t:1505367077 ,eId:571114 ,uId:1456248 ,r:7 ,f: 1 ,c:'O wiele bardziej szanuje swoich bohaterów i filmową inkarnację zła i strachu. Inscenizacyjny festiwal, od którego w pewnym momencie aż puchnie głowa.' ,d:{ y:2017 ,m:9 ,d:13 } ,lc:4 ,cc:1 , lu: [ 2900622 , 3279737 , 1681862 , 2538292 ] , a: 0 }
  • Avengers
    • 2012
    • The Avengers
    { t:1504430711 ,eId:371515 ,uId:1456248 ,r:8 ,c:'Po latach daje się we znaki przede wszystkim powierzchowność i banalność skryptu - od jednej sceny dla nerdów komiksów, do drugiej. Nadal to jednak widowisko' ,d:{ y:2017 ,m:9 ,d:3 } ,lc:21 , lu: [ 703793 , 1924710 , 2196116 , 1437279 , 1954489 , 915261 , 2495447 , 2179080 , 2741608 , 2853354 , 2366419 , 2675745 , 1044636 , 3022963 , 2418611 , 2659379 , 2742796 , 2519557 , 3718399 , 2795741 , 2480514 ] , a: 0 }
  • Mary i Max
    • 2009
    • Mary and Max
    { t:1503843257 ,eId:479892 ,uId:1456248 ,r:8 ,c:'Ręcznie zdobiona laurka dla wszystkich outsiderów, aby akceptowali siebie i żyli, tym abstrakcyjnym i groteskowym życiem. A warto żyć, gdy ma się przyjaciela' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:27 } ,lc:12 , lu: [ 2900622 , 3743433 , 2032117 , 667759 , 1925841 , 2480514 , 2583391 , 3736977 , 2758380 , 3248992 , 3718399 , 3234524 ] , a: 0 }
  • { t:1503560470 ,eId:720204 ,uId:1456248 ,r:6 ,c:'Cywilizacja i życie zawsze upomną się o swoje. Czy jednak było warto żyć z dala od tego wszystkiego? Nie dowiedziałem się.' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:23 } ,lc:4 ,cc:2 , lu: [ 3248992 , 2900622 , 2758380 , 3736977 ] , a: 0 }
  • { t:1503235633 ,eId:790362 ,uId:1456248 ,r:5 ,c:'Znak naszych czasów - zanim zaczniemy mówić dzieciom co to jest w ogóle popęd, zaczynamy rozmawiać z nimi o homoseksualizmie. Technicznie - standardowa' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:20 } ,lc:5 ,cc:11 , lu: [ 468773 , 2354106 , 2638988 , 3743433 , 2758380 ] , a: 0 }
  • Strażnicy Galaktyki vol. 2
    • 2017
    • Guardians of the Galaxy Vol. 2
    { t:1503179882 ,eId:722146 ,uId:1456248 ,r:7 ,c:'Nareszcie Gunn mógł pokazać swój talent i kreatywność. Najbardziej autorski film w MCU, który przy okazji wprowadza wiele zmian w uniwersum dość toporny sposób.' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:19 } ,lc:5 , lu: [ 1061474 , 2062304 , 2032117 , 2758380 , 2741608 ] , a: 0 }
  • Sierociniec
    • 2007
    • El Orfanato
    { t:1503177873 ,eId:245424 ,uId:1456248 ,r:6 ,c:'Dość standardowy, ale zrobiony z klasą klimato-straszak, gdzie duchy nie domagają się zemsty, lecz odrobiny uwagi. Finał powinien być niedopowiedzeniem' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:19 } ,lc:4 , lu: [ 2900622 , 2758380 , 3234524 , 667759 ] , a: 0 }
  • Król Artur: Legenda miecza
    • 2017
    • King Arthur: Legend of the Sword
    { t:1503054002 ,eId:568216 ,uId:1456248 ,r:5 ,c:'Maniera Gura pogłębia jedynie wszędobylski chaos. Wszystkiego jest tu za dużo, zwłaszcza fantastyki i pędzącej na złamanie karku ekspozycji' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:17 } ,lc:4 , lu: [ 658170 , 1736814 , 1231194 , 757301 ] , a: 0 }
zobacz więcej

chcę obejrzeć

gry

  • Dying Light
    • 2015
    • Dying Light
    { t:1504191658 ,eId:685670 ,uId:1456248 ,r:0 ,c:'Moja pierwsza gra z zombiakami w rolach głównych i już nie mogę przestać się zachwycać.' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:25 } ,lc:1 ,cc:4 , lu: [ 414741 ] , a: 0 }
  • Crysis
    • 2007
    { t:1503645168 ,eId:608586 ,uId:1456248 ,r:2 ,c:'Poczułem się jakbym odpalił pierwszego Far Cry. Cóż ze swobody, skoro ten papierowy świat jest tak tragiczny. A te drzewa, ważące tyle co powietrze...' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:24 } ,cc:6 , a: 0 }
  • { t:1503569799 ,eId:611395 ,uId:1456248 ,r:7 ,c:'Max stał się bohaterem kina akcji pełną gębą. Klimat może nie gorszy, ale na pewno inny. Czuć jednak, że koniunktura nieco zjadła serię.' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:17 } ,cc:2 , a: 0 }
  • { t:1502730164 ,eId:605968 ,uId:1456248 ,r:3 ,c:'Dałem sobie spokój z grą, gdy za 10 razem nie wylądowałem w sianie, lecz rąbnąłem w tekstury wozu. Zabugowany, niegrywalny kloc.' ,d:{ y:2017 ,m:8 ,d:4 } ,lc:3 ,cc:3 , lu: [ 2433221 , 2742796 , 2354106 ] , a: 0 }
zobacz więcej
katedra Online
Na filmwebie od:
14 sierpnia 2010
Boże, użycz mi po­gody ducha, abym godził się z tym, cze­go nie mogę zmienić, od­wa­gi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia, aby mi się jed­no z dru­gim nie po­piep­rzyło