Łódź stworzyła kolejny film promocyjny

Nasze Miasto /
https://www.filmweb.pl/news/%C5%81%C3%B3d%C5%BA+stworzy%C5%82a+kolejny+film+promocyjny-38678
Filmów promujących Łódź nakręcono kilka. Najnowszy wyraźnie wpisuje się w starania miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Wczoraj w kinie Charlie odbyła się jego prasowa premiera.

Latem kilkusekundową reklamę zrealizowało w Łodzi BBC. Kilka tego typu filmów nakręciła agencja reklamowa Info Express, której dyrektorem i współwłaścicielem jest Małgorzata Kamińska, członkini rady programowej Telewizji Łódź. Dwa lata temu inny film firmy Info Express otrzymał drugą nagrodę na Festiwalu Filmów Turystycznych Tour Film w Poznaniu. Dlatego w tym roku Urząd Miasta Łodzi właśnie firmie Info Express zlecił wyprodukowanie filmu promującego Łódź w kraju, Europie i na świecie. Tak postał 15-minutowy obraz "Łódź Miasto Kultury", obsypany nagrodami na tegorocznych poznańskich Targach Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2007, które zakończyły się 27 listopada.

Podczas targów po raz 10. odbył się Międzynarodowy Festiwal Filmów Turystycznych Tour Film, na którym łódzki film, oprócz Grand Prix, otrzymał nagrodę TV Biznes, Polskiej Izby Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jury uznało, że nasza produkcja w nowoczesny, niekonwencjonalny i przekonujący widza sposób prezentuje walory kulturowe miasta.

Łódzki film jest dynamiczny, sprawnie zmontowany, kolorowy. Interesująco ogrywa znane na całym świecie nazwiska ludzi związanych z Łodzią. Otwiera go amerykański reżyser filmowy David Lynch w secesyjnych wnętrzach byłej elektrowni EC1, gdzie Fundacja Sztuki Świata stworzy nowoczesne centrum kultury. Pojawia się Rob Krier, architekt z Luksemburga i jego wizja przebudowy centrum miasta.

- Wielu ludzi na świecie może się zdziwić, że Artur Rubinstein, światowej sławy pianista, i Jerzy Kosiński, piszący po angielsku, mówili po polsku - uzupełnia Wojciech Bruszewski, reżyser i scenarzysta filmu, dyrektor artystyczny firmy Info Express. Zapowiada, że oryginalne ścieżki dźwiękowe ich wypowiedzi zostaną zachowane w wersjach obcojęzycznych.

Film został wydany na DVD. Ma się pojawiać na wszelkich konferencjach prezentujących Łódź, na targach turystycznych, krajowych i zagranicznych prezentacjach Łodzi jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Obdarowywani nim będą goście łódzkiego magistratu.

- Być może zainteresuje się nim TVP Kultura - mówi Krzysztof Candrowicz z Łódź Art Center, ośrodka inicjującego starania o tytuł ESK. - Czynimy starania w tym kierunku. Nie chcę jeszcze o tym mówić, film ma dopiero trzy tygodnie.

- Poprzednia produkcja z 2005 roku rozeszła się w 30 tysiącach egzemplarzy - dodaje Bruszewski. - Mamy nadzieję, że pobijemy ten rekord.

Produkcję filmu sfinansował Urząd Miasta.