PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=34218}

But Manitou

Der Schuh des Manitu
6,8 25 300
ocen
6,8 10 1 25300
But Manitou

Abahachi wódz Apaczów i jego brat krwi, biały traper Ranger, wspólnie starają się zachować porządek i pokój na Dzikim Zachodzie. Pewnego dnia Abahachi pożycza pieniądze od plemienia Szoszonów potrzebne na zakup salonu dla członków swojego plemienia. Niestety, zostaje oszukany, pieniądze przepadają, a wściekli Szoszoni domagają się zwrotu długu. Abahachi postanawia uratować swój honor i skórę wyruszając na poszukiwanie legendarnego skarbu - Buta Manitu...

opis użytkownika

Dawno temu, Dziki Zachód jest jeszcze młodą krainą... (i odrobinę dziwaczną). Pewien biały człowiek nazwiskiem Ranger, zmuszony tradycją, przyjmuje "braterstwo krwi" z wodzem Apaczów Abahachi, któremu uratował życie na niestrzeżonym przejeździe kolejowym. Reakcją Rangera na próby odcięcia mu palca jest chęć dołożenia wodzowi prawym sierpowym. Kiepski początek przyjaźni. Jednak, mimo początkowych niepowodzeń kolejne wydarzenia scementują "braterstwo" naszych bohaterów.
Abahachi pożycza od wodza Szoszonów trochę złota na zakup ładniutkiego pubu na prerii od cwanego agenta nieruchomości z Wyoming, nazwiskiem Santa Maria. Niestety pub okazuje się mieć jedynie fasadę, a spod pięknej powierzchowności Santa Marii ukazuje się bardzo, bardzo zły człowiek. W trakcie transakcji przekazania pieniędzy wywiązuje się strzelanina, w której Santa Maria zabija syna wodza Szoszonów oraz kładzie łapę na złocie.
Abahachi i Ranger wleką się z powrotem do obozu Szoszonów, zamiast złota taszcząc jedynie ciało Śmiałego Zająca. Na widok białego człowieka obóz porzuca swe zwyczajowe prace, takie jak malowanie tipi za pomocą wałków i ostrzenie strzał temperówką.
Wódz Szoszonów, Tęga Pała, wini naszą dwójkę za śmierć syna, za zniknięcie złota, a co najgorsze - za zamordowanie jego ulubionego króliczka. Karą za te zbrodnie, może być tylko śmierć. Abahachi i Rangerowi udaje się zbiec, a wtedy rozpoczyna się wyścig do Buta Manitou, wyścig, który muszą wygrać, by spłacić dług Szoszonom i udowodnić swą niewinność. Jeśli, rzecz jasna, uda im się przeżyć.
W Bucie ukryty jest bowiem skarb, który odnaleźć można jedynie za pomocą mapy, podarowanej Abahachi przez jego dziadka Szparkiego Ptaka. Nauczony przez starca dzielenia się z bliźnimi Abahachi podzielił mapę na cztery. Sęk w tym, że gdy rozdawał komuś trzy pozostałe ćwiartki, był narąbany jak Messerschmidt. Na domiar złego, za naszymi bohaterami ruszają w pościg żądni krwi Indianie z wodzem Tęgą Pałą na czele.
Kolejny problem pojawia się, gdy Santa Maria, przebiegły cwaniak, szpiegując Abahachi i Rangera w niewoli, dowiedział się o skarbie. Teraz zachłanny oszust planuje wykraść bezcenny skarb dla siebie.
Grzebiąc w powoli powracających wspomnieniach Abahachi wraz z Rangerem, oraz depczący im po piętach Tęga Pała i Santa Maria, ruszają do Różowego Rancza, farmy piękności prowadzonej przez ostentacyjnie homoseksualnego bliźniaka Abahachi - Włóżmitu. Podlany Pina Coladą i Peach Fizz Włóżmitu wykwintnym ruchem wyciąga z kosmetyczki kawałek mapy. To już jedna "ćwiartka" szczęścia.
W tym czasie plemię Szoszonów, zmęczone ciągnięciem za sobą wodza na kucyku, bez efektów usiłuje zarekwirować pociąg.
Usiłując posłużyć się Włóżmitu jako przynętą Ranger serwuje mu szkolenie wojskowe, ale Włóżmitu nie jest najlepszym materiałem na wojownika. Abahachi i Rangerowi nie pozostaje nic innego, jak pozostawić Włóżmitu, by zmylił pościg Santa Marii i Tęgiej Pały, oraz rozjechać się galopem w dwie strony, by odzyskać brakujące ćwiartki mapy. Rangera zatrzymuje niestety szeryf, który kontroluje mu papiery i poziom alkoholu we krwi.
Abahachi ma więcej szczęścia, odnajduje swego starego kumpla, Greka Dimitri, odbiera od niego kawałek mapy i obaj ruszają na spotkanie Rangera, dostają się jednak do niewoli i jako więźniowie zostają na Różowym Ranczu.
Ranger tymczasem odnalazł Uschi, największą miłość Abahachi i właścicielkę ostatniej brakującej ćwiartki. Uschi szybko ulega jego olśniewającemu uśmiechowi, a on - jej wybitnemu biustowi. W tym momencie dogania go Santa Maria, i gdy Ranger walczy z niegodziwcem, dosięga go szczytny w zamiarach, ale mało celny cios butelką whisky wymierzony przez Uschi.
Tak oto, wszyscy pozytywni bohaterowie siedzą pod strażą na ranczu. Udaje im się jednak zbiec różowym dyliżansem i rzucić w pościg za Santa Marią, unoszącym w dal cztery fragmenty mapy.
Czas nagli, bowiem u stóp olbrzymiej sterczącej skały zwanej Butem Manitou, Santa Maria zdążył już odnaleźć sekretną jaskinię i ukrytą w niej kryptę. Na ołtarzu w krypcie spoczywa skarb - ogromny naszyjnik wysadzany klejnotami.
Stanąwszy twarzą w twarz z przeciwnikami Santa Maria próbuje uciec, ale Włóżmitu w porywie przypadkowego bohaterstwa potrąca dźwignię w ścianie i posyła Santa Marię prosto w wypełniony nietoperzym guano szyb. Świeżo upieczony bohater, przyjmując wyrafinowane pozy w naszyjniku, staje na zapadni i całe towarzystwo zjeżdża po rampie do starego kopalnianego wózka. Tak, bohaterowie mogą być kłopotliwi. Po mrożącej krew w żyłach przejażdżce wszyscy wypadają przez ścianę skały wprost w ramiona czekających tam Szoszonów. Groźba śmierci ponownie wisi nad naszymi bohaterami.
Z opresji ratuje ich prawa ręka Santa Marii, Hombre, który oczarowany słodyczą Włóżmitu i jego zabiegami kosmetycznymi postanawia zwrócić złoto zagrabione Szoszonom oraz wyjaśnia podstęp Santa Marii.
Wszystko zmierza do upragnionego, iście westernowego happy endu. Ranger pragnie zostać u boku ognistej Uschi i płodzić dzieci, ona jednak wie, że bohater musi galopować z bratem krwi Abahachi i uwolnić krainę od złoczyńców.
Reszta jest historią.

andrys
opis użytkownika

Dziki Zachód na wesoło. Bohaterami filmu są dwaj bracia krwi, Abahachi i Rangera, którzy, jak czytamy w materiałach prasowych "walcząc o pokój, wolność i sprawiedliwość na Dzikim Zachodzie galopują w kółko bez celu, wtykają wszędzie nos i podążają godzinami bezsensownymi tropami".
Abahachi i Rangera popadają w tarapaty - Abahachi zapożycza się u Szoszonów (chce otworzyć saloon dla współplemieńców) i natychmiast traci wszystkie pieniądze. Na jego usprawiedliwienie dodajmy, iż zostaje oszukany przez niecnego Santa Maria. Nasi bohaterowie nie mają więc wyjścia - muszą odnaleźć skarb, który dziad Abahachiego Szparki Ptak zapisał mu w spadku wiele lat temu, spłacić Szoszonów i udowodnić swą niewinność.

Pati
opis użytkownika

Pewien Indianin co go zwali Abahachi i amerykanin Ranger, jak nakazuje im stara indiańska tradycja zostają braćmi krwi i od tej pory razem walczą o pokój, wolność i sprawiedliwość na Dzikim Zachodzie. Czytaj: jeżdżą bez celu wtykając nos wszędzie i podążając bezsensownymi tropami. Abahachi berze pożyczkę od Indian Szoszonów na otwarcie saloonu dla swoich współplemieńców. Jednak Agent obrotu nieruchomościami okazał się oszustem o nazwisku Santa Maria, który ulotnił się z forsą. Zamiast saloonu jest tylko fasada czyli przednia ścianka, która zaraz i tak się rozlatuje (swoją drogą tylko obraz dwuwymiarowy stwarza takie możliwości). Abahachi i Ranger zostają oskarżeni o zamordowanie syna Szoszonów Śmiałego Zająca. Aby spłacić Szoszonów i udowodnić swoja niewinność wyruszają szukać skarbu, który dziad Abahachiego zapisał mu w spadku wiele lat temu. Ale ciężko odnaleźć Skarb ponieważ Abahachi podzielił wiodącą do niego mape na cztery części i teraz nie pamięta komu oddał pozostałe trzy części. Film jest parodią wielu westernów oraz takich filmów jak Indiana Jones.

Dzidziak
opis użytkownika

Oto prawdziwa historia dwóch braci krwi, Abahachi i Rangera, którzy walcząc o pokój, wolność i sprawiedliwość na Dzikim Zachodzie galopują w kółko bez celu, wtykają wszędzie nos i podążają godzinami za bezsensownymi tropami. Problemy zaczynają się, gdy Abahachi bierze pożyczkę od Indian Szoszonów na otwarcie saloonu dla swych współplemieńców. Okazuje się, że agent obrotu nieruchomościami wcale nie jest agentem, tylko krętaczem i wyjątkowo wrednym gościem o nazwisku Santa Maria. Saloon posiada jedynie fasadę, a Santa Maria ulatnia się z forsą. Na domiar złego Abahachi i Ranger zostają oskarżeni o zamordowanie syna wodza Szoszonów Śmiałego Zająca. Nie mają wyboru – muszą znaleźć skarb, który dziad Abahachiego Szparki Ptak zapisał mu w spadku wiele lat temu, spłacić Szoszonów i udowodnić swą niewinność. Nie tak łatwo odnaleźć skarb. Zwłaszcza, że Abahachi podzielił wiodącą do niego mapę na cztery ćwiartki i teraz za nic nie może sobie przypomnieć, komu oddał pozostałe trzy części.
[opis dystrybutora]

zgrud
opis użytkownika

Wódz Apaczów- Abahachi wraz ze swoim odwiecznym przyjacielem utrzymują porządek na Dzikim zachodzie. Abahachi chce kupić nowy salon dla swojego plemienia, musi więc poprosić o kredyt Szoszonów. Santa Maria, który ma sprzedać salon, podstępnie zdradza Abahachiego, kradnie pieniądze i szybko ucieka. Po jakimś czasie Szoszoni zgłaszają się po odbiór długu. Wódz Apaczów musi więc szybko znaleźć jakieś pieniądze. Na całe szczęście on, jego brat bliźniak- Winnetouch, piękna tancerka Uschi i Grek Dimitri posiadają mapę, która ma ich zaprowadzić do wielkiego, ukrytego, skarbu...

Teska
opis użytkownika

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones