PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=127613}

Czasem słońce, czasem deszcz

Kabhi Khushi Kabhie Gham...
6,9 47 202
oceny
6,9 10 1 47202
6,2 11
ocen krytyków
Czasem słońce, czasem deszcz
powrót do forum filmu Czasem słońce, czasem deszcz

Hm nie mam za dużego doświadczenia z filmami z Bollywood, a ten był pierwszym, który obejrzałem bez oglądania go na raty.
Co do stylu Bollywood to można sie przyzwyczaić, choć to ich prowadzenie fabuły (a raczej stosunek czasu filmu do fabuły)jest dla mnie rzeczą trudną do zaakceptowania (choć rozumiem, że każdy ma swój gust i to jest kwestia subiektywna).

W każdym razie chciałbym sie odnieść do kwestii kulturowych. Rozumiem, że kultura indyjska (hinduska) jest specyficzna i staram sie nie być w stosunku do niej uprzedzonym (raczej jest dla mnie egzotyczna, a przez to ciekawa). Jednakże oglądając ten film z takim nastawieniem, raził mnie w nim stosunek do kultury zachodniej. Pal licho o akcje (chodzi mi o nawiązania do zachodu) jaka się działa w Indiach (rozumiem, że mają prawo do resentymentów po epoce kolonializmu). Jednak akcja w Londynie, już mnie mocno raziła brakiem szacunku dla zachodu (to były drobne rzeczy i nie wszyscy mogli to zauważyć - być może ja jestem nadwrażliwy).
Rozumiem, że ten film był robiony dla widowni indyjskiej, jednak źle się czuję, gdy oglądając ten film starałem sie być nastawiony tolerancyjnie, a przy oglądaniu nie czułem takiej samej tolerancji zwrotnej (tzn. twórców filmu do kultury zachodniej). Używając przenośni to tak jakbym starał sie być uprzejmym dla kogoś, kto sam nie jest uprzejmy.

Ciekawi mnie czy ktoś inny, po obejrzeniu tego filmu, miał podobnie wrażenia co ja?
I druga sprawa, jak pisałem mam małe doświadczenie z filmami z Bollywood, ale czy w innych filmach z B jest podobne podejście do odmiennych kultur (oczywiście jeśli w nich jest akurat do nich nawiązanie)?

użytkownik usunięty
Moer