obok ojca chrzestnego i człowieka z blizną najlepszy film gangsterski jaki oglądałem ,a oglądałem ich wiele!!! PoniZej 10 najlepszych kryminałów wg mnie.
1.ojciec chrzestny
2.dawno temu w ameryce
3.człowiek z blizną
4.ojciec chrzestny 2 z niesamowitym de niro
5.chłopcy z ferajny
6.ojciec chrzestny
7.droga do zatracenia
8.casino
9.zycie carlita
10.Ścieżka strachu i gotti
w wiekszosci z tych filmów grają robert de niro i al pacino,ale jak dla mnie niesamowitym gangsterem jest Joe Pesci ..pozdro
PS. na nabrzezach nie oglądałem więc sie nie wypowiem..
1."Scarface" Człowiek z blizną
2."Goodfellas" Chłopcy z ferajny
3."The Godfather" Ojciec chrzestny TRYLOGIA (Traktuje to jako jeden ok.9 godzinny film)
4."The Departed" Infiltracja
5."Casino" Kasyno
6."Blow" Blow
7."A Bronx Tale" Prawo Bronxu
8."Pulp Fiction" Pulp Fiction
9."American Gangster" American Gangster
10."Donnie Brasco" Donnie Brasco
11."Carlito's Way" Życie Carlita
Aż dziw, że tylko jedna osoba wymieniła rewelacyjny film z Deppem - "Blow"
Tak samo u mało osób figurowało na liście "Pulp Fiction"
Jeśli mógłbym jeszcze coś dorzucic to "Ulice Nędzy", "Gorączka" (Wybitny, ale nie całkiem gangsterski) oraz jestem w połowie "Gangi Nowego Jorku", ale bardzo mi się podoba - świetny (z resztą jak wszystkie filmy Scorsese)
Poszukuję filmu o mafii tam grał chyba Michael Keaton ale chyba tam grał..Jakis skurszony gangster został objęty programem ochrony swiadków
Pamiętam że szef konkurencyjnego gangu jezdził na wózku inwalidzki slinił się
Federalni założyli podsłuchy ale zostawili na ziemi jakies gwozdziki z mebli i sie mafiosi skumali
Wiem że jednego wywiezli do lasu a facet ich prosi by go nie zabijali w butach bo obiecał to żonie
Zrobili pogrzeb ręki bandziora bo tyle z niego zostałó
Troche nie wczas ale tak oglądam jeden z filmów i przypomniało mi sie co pisałeś o tych butach i pogrzebie ręki i ten film to "Przeciwko Mafii" ale nie gra tam Michael Keaton;) Pozdrawiam
Poszukuję filmu o mafii tam grał chyba Michael Keaton ale chyba tam grał..Jakis skurszony gangster został objęty programem ochrony swiadków
Pamiętam że szef konkurencyjnego gangu jezdził na wózku inwalidzki slinił się
Federalni założyli podsłuchy ale zostawili na ziemi jakies gwozdziki z mebli i sie mafiosi skumali
Wiem że jednego wywiezli do lasu a facet ich prosi by go nie zabijali w butach bo obiecał to żonie
Zrobili pogrzeb ręki bandziora bo tyle z niego zostałó
"Ojciec chrzestny III"?? Ok, dobry, ale dlatego, że żeruje na poprzednich częściach.
1. Ojciec chrzestny
2. Chłopcy z ferajny
3. Dawno temu w Ameryce
4. Bonnie i Clyde (dziwię się, że jeszcze nikt tego tytułu nie wymienił)
5. Ojciec chrzestny II
6. Człowiek z blizną
7. Biały żar
8. Wróg publiczny nr 1
9. Człowiek z blizną (1932)
10. Pulp Fiction
11. Ulice nędzy (musiałem wspomnieć ten film)
Zresztą zrobiłem sobie dłuższą listę
http://www.filmweb.pl/user/NickError/blog/529227
Wybieram oczywiście z oglądanych:
10. Przekręt
09. Droga do zatracenia
08. Wściekłe psy
07. Nietykalni
06. American Gangster
05. Ojciec chrzestny
04. Życie Carlita
03. Chłopcy z ferajny
02. Kasyno
01. Dawno temu w Ameryce
No i może tak poza konkursem z seriali: Rodzina Soprano i ostatnio rewelacyjne Zakazane Imperium
1.Ojciec chrzestny
2.Chłopcy z ferajny
3.Kasyno
4.Donnie Brasco
5.Pulp Fiction
6.American Gangster
7.Blow
8.Ojciec chrzestny III
9.Życie Carlita
10.Człowiek z blizną
11.Prawo Bronxu
12.Dawno temu w Ameryce
13.Ojciec chrzestny II
14.Nietykalni
Dla mnie najlepsi z najlepszych:
1. Ojciec Chrzestny II
2. Ojciec Chrzestny
3.Chłopcy z ferajny
4. Kasyno
5. Dawno temu w Ameryce
6. Nietykalni
7. Człowiek z blizną
8. Ojciec Chrzestny III
Oczywiście jest jeszcze sporo filmów o podobnej tematyce ale to jest 8 najlepszych
Goodfellas
Godfather 1,2
Wsciekle Psy
Dawno Temu w Ameryce
Pulp Fiction
Casino
Donnie Brasco
Scarface
Mean Street
Gotti
Prawo Bronksu
TOP Gangsterskich:
1. Ojciec chrzestny
2. Chłopcy z ferajny
3. Ojciec chrzestny 2
4. Człowiek z blizną
5. Dawno temu w Ameryce
6. Kasyno
7. Joe Valachi
8. Nietykalni
9. Droga do zatracenia
10. Gangi Nowego Jorku
1 Ojciec Chrzestny
2 Dawno Temu w Ameryce
3 Ojciec Chrzestny II
4 Ojciec Chrzestny III
5 Kasyno
6 Infiltracja
7 Chłopcy z Ferajny
8 Ulice Nędzy
9 Gangi Nowego Jorku
10 Człowiek z Blizną
Brakuje - Lepke (1975) z T.Curtisem , Wrogowie publiczni z J.Deepem,Wróg publiczny nr.1 vol 1 i vol 2 z V.Casselem.
Gangsterskie (moje top 5)
1. Dawno temu w Ameryce (nr 1 w ogóle)
2. Prawo Bronxu
3. Nietykalni
4. Chłopcy z ferajny
5. Ojciec Chrzestny II
01. The Godfather
02. Pulp Fiction
03. Goodfellas
04. Bonnie and Clyde
05. Miller's Crossing
06. Road to Perdition
07. Reservoir Dogs
08. Casino
09. The Untouchables
10. Public Enemies
1. Ojciec chrzestny II
2. Ojciec chrzestny
3. Dawno temu w Ameryce
4. Chłopcy z ferajny
5. Ojciec chrzestny III
6. Człowiek z blizną
7. Kasyno
8. Nietykalni
9. Gomorra
10. Życie Carlita
1.Ojciec Chrzestny
2.Ojciec Chrzestny 2
3.Ojciec Chrzestny 3
4.Chłopcy z Ferajny
5.Człowiek z Blizną
6.Dawno temu w Ameryce
7.Życie Carlita
8.Kasyno
9.Nietykalni
10. Donnie Brasco
Wymienię trzy - kolejność przypadkowa.
Stan Łaski - nie wiem z jakiego powodu, ale chyba najbardziej niedoceniany film w swoim gatunku
Dawno temu w Ameryce
Chłopcy z ferajny
zgadzam sie, rewelacyjny. nie wiem ile razy ogladalam :) obok ojca chrzestnego jeden z najlepszych filmów. a ta muzyka! uwielbiam de niro
Cóż ! Zgadzam się, zwłaszcza że nie dodałeś Ojca Chrzestnego III który odbiega od gatunku , ale parę pominąłeś. Pełna Lista: Ojciec Chrzestny 1, 2 Chłopcy z ferajny Kasyno Nietykalni Prawo Bronxu Ulice Nędzy Dawno temu w Ameryce Życie Carlita Droga do Zatracenia Człowiek z Blizną Gotti Donnie Brasco Infiltracja A z aktorów to najbardziej cenię i uwielbiam Roberta De Niro i Joe Pesci ( ewentualnie Al Pacino )
Ja bym do tego jeszcze dodał nowy ale mega zaje.bisty film "zawód gangster". Na prawdę polecam ci jeśli lubisz filmy gangsterskie.
Aż miło popatrzeć, jak tylu filmwebowców umie docenić prawdziwe kino gangsterskie :) Myślę, że nie zaskoczę nikogo swoim rankingiem:
1. Dawno temu w Ameryce
2. Chłopcy z ferajny
3. Człowiek z blizną
4. Ojciec chrzestny
5. Ojciec chrzestny III
6. Kasyno
7. Gansgster
8. Nietykalni
9. Życie Carlita
10. Ojciec chrzestny II
Opłaca się siedzieć 4 godziny? Nie doczytałam tematu do końca, ale zastanawia mnie brak Bonnie i Clyde'a.
Yo, polecam "Skupienie" Jakuba Charona, mocny film, grają prawdziwi gangsterzy- do obejrzenia na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=lZuonyv4z2o
Nikt z Was nie wymienił filmu Żądło....Aż dziwne....Dla mnie 1 Ojciec Chrzestny 2 Żądło 3 Chinatown 4 Ojciec Chrzestny II 5 Dawno Temu W Ameryce 6 Pulp Fiction 7 Człowiek z Blizną 8 Chłopcy z Ferajny 9 Kasyno 10 Nietykalni
Według filmwebowej klasyfikacji gatunkowej:
1.Dawno temu w Ameryce 10/10
2.Ojciec chrzestny II 9/10
3.Ojciec chrzestny 9/10
4.Pulp Fiction 8/10
5.Człowiek z blizną 8/10
6.Ścieżka strachu 8/10
7.Chłopcy z ferajny 8/10
8.Nietykalni 8/10
9.Kasyno 8/10
10.Tutaj nie mam zdecydowanego faworyta. Niech będzie Bonnie i Clyde 7/10
A z filmów zahaczających o tematykę gangsterską dodałbym jeszcze Miasto Boga (o gangach brazylijskich) 9/10
Nikt nie napisał więc dodam jeszcze "PRZEKŁADANIEC" (Layer Cake) z 2004 angielski. i Trylogia duńska PUSHER polecam. To filmy bardziej kryminalne ale jednak gangsterskie ;)
Fajny temat. Moja topka:
1. Człowiek z blizną
2. Dawno temu w Ameryce
3. Infiltracja
4. Gangsterzy
5. Gangster
6. Burzliwe lata dwudzieste
7. Pakt z diabłem
8. Przekręt
9. Chłopcy z ferajny
10. Prawo Bronxu
11. Wróg publiczny nr 1
Poszukuję takiego filmu, podobny jak Dawno temu w Ameryce, i bohaterowie jak są młodzi to z jakiś czas w tym filmie są w poprawczaku, czy jakimś ośrodku. I jak dobrze pamiętam w filmie jak są młodzi to lata 30 około, film oczywiście dzieje się w Ameryce. A kilka lat temu leciał w TV ale nie pamiętam tytułu i nie oglądałem go od początku. Podejrzewam, że produkcja filmu to tak lata 80 - do 2000. I film na prawdę był dobry na ocenę 7 lub 8, z wszystkich tutaj podanych tytułów go nie ma.