Przepiękna historia i kostiumy, a Keira zagrała swoją rolę świetnie! Film bardzo mi się spodobał, znacie podobne filmy?
Jane Austen: "Perswazje", "Emma", "Mansfield Park", "Opactwo Northanger".
O samej Jane Austen: "Zakochana Jane" i "Jane Austen żałuje".
Emily Brontë: "Wichrowe Wzgórza".
Charlotte Brontë: "Jane Eyre".
O Johnie Keatsie: "Jaśniejsza od gwiazd".
Gustave Flaubert: "Madame Bovary".
"JEAN DE FLORETTE" i "MANON U ŻRÓDEŁ" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Jean+de+Florette-1986-6560
https://www.filmweb.pl/film/Manon+u+%C5%BAr%C3%B3de%C5%82-1986-7544
i
"PIĘKNA ZŁOŚNICA" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99kna+z%C5%82o%C5%9Bnica-1991-7009
Owszem, zwiastun numer 1 "Duma i Uprzedzenie i Zombie" http://www.filmweb.pl/video/zwiastun/nr+1-37426
Duma i Uprzedzenie - miniserial z 1995 z Colinem Firthem w roli Darcy'ego!
Jane Eyre. Polecam miniserial chyba z 2007. Film z 2011 też jest spoko.
Z dala od zgiełku.
Jane Austen żałuje.
Rozważna i Romantyczna (również polecam miniserial ;) )
Emma (film jest ok, ale jak widać jestem zwolenniczką miniseriali także i tu takowy polecam)
Mansfield Park z 1999 i z 2007
Perswazje koniecznie z 2007
Opactwo Northanger z Felicity Jones.
Północ Południe! Znowu miniserial, ale jest piękny!
Życie w Cranford doczekało się dwóch krótkich sezonów
Death Comes to Pemberley - jakby kontynuacja DiU. Niektórzy tego nienawidzą - ja uwielbiam.
Duma i Uprzedzenie z 1940! Nie jest może doskonała (szczególnie stroje wyjęte żywcem, dosłownie, z Przeminęło z Wiatrem) ale mi się bardzo podobał ten film. Laurence Olivier w roli Darcy'ego. Trzeba coś dodawać?
Zakochana Jane
Tajemnice Domu na Wzgórzu czy Lokatorka Wildfell Hall... Różne są tytuły tego filmu.
Jeżeli spodobała Ci się Keira to na bank spodoba Ci się Księżna.
Miniserial o księżnej Sisi jest bardzo fajny - ten nowy, chociaż filmy z lat 50 też mają swój urok (chociaż mało mają wspólnego z jej prawdziwą historią)
Zakochany Szekspir to trochę inna bajka, ale może CIę zainteresuje.
Młoda Wiktoria. Trochę późniejsze czasy względem twórczości Jane Austen, ale również polecam. I z tego co wiem, jest całkiem zgodny z prawdziwą historią Królowej Wiktorii.
Jest miniserial "W świecie Jane Austen", który jest wariacją na temat DiU. Osobiście za nim nie przepadam, ale niektórzy go uwielbiają.
Austenland jest ciekawy! Chociaż dzieje się w XXI wieku.
"NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" Philipa Kaufmana z Danielem Day-Lewisem, Leną Olin i Juliette Binoche ,
"HENRY I JUNE" Philipa Kaufmana z Umą Thurman ,
"O MIŁOŚCI I ŚMIERCI" z ANNĄ FALCHI ,
"KOCHANEK" Jean-Jacquesa Annauda z Jane March ,
"DZIEJE GRZECHU" Waleriana Borowczyka ,
"IMPERIUM ZMYSŁÓW" Nagisy Oshimy ,
"IMPERIUM NAMIĘTNOŚCI" Nagisy Oshimy ,
"EMMANUELLE" z Sylvią Kristel ,
"TURECKIE OWOCE" Paula Verhoevena ,
"CZWARTY CZŁOWIEK" Paula Verhoevena ,
"PIĘTNO" Roberta Bentona z Nicole Kidman, Anthony Hopkinsem, Edem Harrisem i Gary Sinisem ,
"GDZIE LEŻY PRAWDA" Atoma Egoyana z Alison Lohman, Kevinem Baconem i Colinem Firthem ,
"KOCHANKOWIE" Bernardo Bertolucciego z Evą Green ,
"NIE BÓJ SIĘ, BI" ,
"LADY M" z Florence Pugh...
Polecam Duma i Uprzedzenie i Zombie: http://www.filmweb.pl/film/Duma+i+uprzedzenie%2C+i+zombie-2016-554803/posters#pi cture-7714567
Duma i uprzedzenie 1940
Duma i uprzedzenie 1995 miniserial 5 godzinny
Duma i uprzedzenie 2005 remake
Wichrowe wzgórza 1939
Wichrowe wzgórza 1992 remake
Wielkie nadzieje 1946
Rozważna i romantyczna 1995
Anna Karenina 2012
Pamiętnik (2004)
Zanim się rozstaniemy (2014)
Przed zachodem słońca (2004)
Zakochany kundel (1955)
Czas na miłość (2013)
Candy (2006)
Ich noce (1934)
Wszystko gra (2005)
Lepiej być nie może (1997)
Pocahontas (1995)
Bezsenność w Seattle (1993)
Polecam "Księżnę" z Keirą a przede wszystkim "Matyldę" z naszą Michaliną Olszańską! Co to jest za film!
"Z DALA OD ZGIEŁKU" z Julie Christie i Alanem Batesem
https://www.filmweb.pl/film/Z+dala+od+zgie%C5%82ku-1967-35036
"POSŁANIEC" z Julie Christie i Alanem Batesem
https://www.filmweb.pl/film/Pos%C5%82aniec-1971-31762
"Doktor Żywago" z Julie Christie
https://www.filmweb.pl/film/Doktor+%C5%BBywago-1965-31892
"Darling" z Julie Christie
https://www.filmweb.pl/film/Darling-1965-33556
"TESS" z Nastasją Kinski
https://www.filmweb.pl/film/Tess-1979-1105
"Targowisko próżności" z Reese Whiterspoon
https://www.filmweb.pl/film/Vanity+Fair.+Targowisko+pr%C3%B3%C5%BCno%C5%9Bci-200 4-100143
"Emma" z Gwyneth Paltrow
https://www.filmweb.pl/film/Emma-1996-650
"Henry i June" z Umą Thurman
Julie Christie była bodaj ostatnią aktorką (po Audrey Hepburn i Grace Kelly), która potrafiła rozkochać w sobie nie tylko mężczyzn, ale i kobiety. Zyskać ich sympatię - to sztuka nie lada. Do czasu Emmanuelle Beart:-) I teraz... Keiry Knightley właśnie. Za "Dumę i uprzedzenie" pokochały ją kobiety na całym świecie...