PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=669965}
8,0 586
ocen
8,0 10 1 586
Gekijō ban Mahō Shōjo Madoka Magica Shinpen: Hangyaku no Monogatari
powrót do forum filmu Gekijō-ban Mahō Shōjo Madoka Magica Shinpen: Hangyaku no Monogatari

Przede wszystkim, uważam ten film za arcydzieło kompletne (mimo, ze zakończenie niezbyt mi
podeszło). Graficznie, fabularnie i myzycznie jest ten film arcydziełem i w tej kategorii go
oceniam.

Osobiście byłbym usatysfakcjonowany, gdyby film się zakończył w momencie, gdy Madoka
zstępuje, by zabrać do siebie Homurę. Byłbym szczęśliwy, gdyby ja zabrała i film by się zakończył,
jako takim, w mierę szczęśliwym zakończeniem. W końcu w całym uniwersum, nie ma mowy o
jakimkolwiek happy endzie, wszyscy pamiętamy zakończenie serialu - mistrzostwo.

Ja uważam natomiast, ze Madoka, którą spotykamy w nowym świecie, jest jedynie "małą częścią
Madoki", jej projekcją, którą Homura postanowiła sobie zabrać, a cały cykl wciąż trwa, bowiem
skoro Homura stała się Demonem/Złem/Szatanem, to istnieje również druga strona, Dobro, a
tym dobrem jest Madoka, która jest jakoby Boginią. Homura zabrała sobie jej "kawałek". Tak to ja
rozumiem.

Co do samego zakończenia po napisach. Rozmowa między Homurą, a Madoką, jest jedynie
prawidłowym rozwinieciem projekcji i nowego świata z nową Madoką jako człowiekiem, przy
czym prawdziwa Madoka wciąż jest Boginią. Jako, ze Homura nie ma szans z porozmawianiem z
nią, rozmawia z częścią, którą jej zabrała, dlatego też otrzymujemy taką jej odpowiedź. Widzimy
jak potężna jest Madoka, przez krótką chwilę mamy nadzieję na dalszy film, ale nie. To już jest
koniec, a reszta jest jedynie w sferze domysłow.

Jak wspominałem, najbardziej byłbym szczęśliwy, gdyby Homura połączyła się z Madoką, widac
twórcy chcieli wszystkim dokopać. I to im się udało koncertowo. Nikt nie byłl w stanie przewidzieć
aż takiego zakończenia.

ocenił(a) film na 8
Animefun666

"Osobiście byłbym usatysfakcjonowany, gdyby film się zakończył w momencie, gdy Madoka zstępuje, by zabrać do siebie Homurę. Byłbym szczęśliwy, gdyby ja zabrała i film by się zakończył, jako takim, w mierę szczęśliwym zakończeniem."

Taki był początkowy koncept jeszcze przed napisaniem scenariusza do Rebellion. Homura zaczyna stawać się wiedźmą, akcja dzieje się wewnątrz jej bariery, a potem przychodzi po nią Madoka i na tym koniec. Ale to był tylko koncept. Jeszcze nie wiadomo było co, jak i dlaczego miałoby się tam dziać. Ale reszta zespołu Magica Quartet (głównie to reżyser i scenarzysta) chciała mieć otwarte zakończenie, aby w przyszłości (jeśli uda im się wymyślić równie coś ciekawego) kontynuować serię i stąd mamy takie zakończenie :)

Mnie osobiście podoba się takie zwieńczenie historii, bo życzenie Homury w końcu się spełniło (chce być na tyle silna, aby chronić Madokę). Z drugiej strony nie podobało mi się to, że zakończenie jest zbyt otwarte, przez co pozostawiono dużo znaków zapytania i można tylko spekulować czym jest Homura i jakie zasady panują w jej nowym świecie.

"Ja uważam natomiast, ze Madoka, którą spotykamy w nowym świecie, jest jedynie "małą częścią Madoki", jej projekcją, którą Homura postanowiła sobie zabrać, a cały cykl wciąż trwa"

Zgodnie z tym co powiedziała Homura, można wywnioskować, że zabrała tylko ludzką postać Madoki. Tę, którą była zanim zawarła kontrakt z Kyubey'em i przestała istnieć jako człowiek. Również uważam, że cykl oczyszczania klejnotów dusz nadal trwa, tyle że bez udziału Madoki. Stąd ta scena, gdzie Madoka prawie odzyskała świadomość. Bariera Homury tłumi działanie życzenia Madoki, a przecież Madoka życzyła sobie oczyszczać klejnoty dusz własnoręcznie.

"Co do samego zakończenia po napisach. Rozmowa między Homurą, a Madoką..."

Akurat ta scena była przed napisami :)

"Jako, ze Homura nie ma szans z porozmawianiem z nią, rozmawia z częścią, którą jej zabrała, dlatego też otrzymujemy taką jej odpowiedź."

Homura rozmawia z prawdziwą Madoką, tyle że pozbawioną świadomości (wymazana pamięć), stąd taka odpowiedź. Ta scena wyraźnie pokazuje, że decyzja podjęta przez Madokę w ostatnim 12 odcinku serialu wynikała nie z tego, że naprawdę tego chciała, a z tego że wymagała tego sytuacja, w której się aktualnie znajdowała. Można powiedzieć, że zrobiła to z obowiązku, bo ona zawsze chciała się wykazać. Dlatego Madoka mówi Homurze, że nie potrafiłaby opuścić rodziny i przyjaciół oraz, że nie można zmieniać prawa, bo się komuś tak widzi. A dobrze wiemy, że Madoka zrobiła coś przeciwnego. Opuściła wszystkich i zniszczyła system Czarodziejka/Wiedźma.

użytkownik usunięty
hexen2k7

Ciężko ocenić długofalowe działanie Homury. Według Sayaki zniszczyła cały wysiłek Madoki, co odbiera Czarodziejkom nadzieję na godną śmierć, co skazuje je ponownie na haniebną degradację do roli Wiedźm. Z kolei z tłumaczenia Homury wynikałoby, że ukradła dla siebie tylko ludzką część Madoki, natomiast Madoka-bogini nadal wybawia magiczne dziewczęta od losu gorszego niż zwykła śmierć. Przynajmniej taką mam nadzieję, szkoda, żeby poświęcenie bohaterki (i całe anime) poszło na marne...
Generalnie, zarówno serial, jak i film sprowadzają się do motywu, jak oszukać przeznaczenie, a konkretnie przypominają liczne staropolskie legendy o chłopku-roztropku, który oszukał diabła lub śmierć. W tym wypadku siłami nieczystymi są Inkubatory, a kontrakt z nimi, jak każdy cyrograf, nie może się dobrze skończyć. Najpierw Madoka przechytrzyła małego diabełka, dobrze poznając prawo i znajdując lukę w cyrografie. Ratuje świat, ale ceną za to jest los podobny do śmierci. Jednak zło czuwa... Potem Homura, schwytana w pułapkę przez podstępne Innkubatory, również niweczy ich plan zniszczenia Madoki-bogini, a przy tym uszczknęła coś dla siebie... Obydwu dziewczynkom udaje się pokonać nieskończenie potężniejszych wrogów, w sytuacji zdawałoby się beznadziejnej. Taką mam nadzieję...

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Może ktoś powiedzieć o co chodzi w samym zakończeniu tego ostatniego filmu? Homura zmasakrowała Kyubeia i spadła z klifu?

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Ta scena jest pozostawiona do interpretacji widza. Ja to zrozumiałem tak: Widoczna na niebie jedna połówka księżyca, jak i przepołowione wzgórze może symbolizować, że ten świat nie jest kompletny i czegoś w nim brakuje. Homura siedząca samotnie na krawędzi wzgórza to nawiązanie do sceny z openingu poprzednich dwóch filmów, gdzie tam Homura i Madoka razem siedzą obok siebie. Widać, że Homura jest samotna, a kiedy nagle słyszy szelest trawy, z jej reakcji można wywnioskować, że miała nadzieję ujrzeć Madoke. Ale to tylko Kyubey. Następnie widzimy, jak Homura tańczy ze swoim klejnotem nad zmasakrowanym Kyubeyem. Może to oznaczać, że Homura przekazuje wszystkie zebrane przekleństwa bezpośrednio Kyubey'owi. Kyubey wydaje się cierpieć, bo w tym świecie potrafi odczuwać emocje. Taka mała zemsta Homury. Kiedy Homura uśmiecha się, patrząc na swój nowy klejnot duszy, uświadamia sobie, że w końcu jej życzenie się spełniło, ale niestety w dość okrutny sposób. Od teraz Homura jest przeciwieństwem Madoki, dlatego widzimy, jak Homura rzuca się z klifu.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Tylko tak po pierwsze to Homura już nie jest czarodziejką (lecz demonem), więc czy kontrakt z Kyubeyem ją nadal obowiązuje?

Jednak uważam, że to dobra zmiana bo inaczej byłoby bardzo smutne zakończenie, czyli Madoka zabrałaby klejnot Homury, a ta by zniknęła.

Z drugiej strony jest pewien absurd odnośnie Sayaki. Przecież ona już zginęła w tym świecie, a nie mogła przecież zostać ożywiona. Chyba, że Madoka ma moc ożywiania czarodziejek? Sądziłem, że tylko może powodować iż nie przemienią się w wiedźmy bo po prostu wcześniej znikną.

Zresztą nawet jeśli to przecież życzeniem Sayaki było uleczyć tamtego chłopca, więc jak on może być zdrowy i Sayaka zarazem żywa?

Tak w ogóle czy Sayaka będąc w labiryncie Homury od samego początku o wszystkim wiedziała? Jako jedyna z czarodziejek.

A ogólnie to powiedziałbym, że jeśli pierwszy i drugi film to zdecydowane wyciskacze łez działające wyjątkowo depresyjnie to trzeci film jest prawie ich przeciwieństwem, czyli ma za zadanie rozweselić widza bo jednak nie ma co ukrywać, ale to prawie happy end, a I i II film były dramatem (sama końcówka II filmu czy serii TV pokazywała końcówkę życia Homury i prawdę mówiąc dobrze się domyśliłem oglądając dawno temu serię TV).

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Homura teraz sprawuje pieczę nad światem. Cały wszechświat znajduje się w jej barierze. Kyubey jest wykorzystywany do tego co zawsze robił - gromadzenia energii, aby spowolnić entropie wszechświata. Sayaka jak i Nagisa (BeBe) są częścią Madoki. Z tego filmu dowiedzieliśmy się, że tak naprawdę czarodziejki nie znikają, gdy Madoka po nie przychodzi. Ona je wchłania i stają się jej częścią. Dlatego Sayaka i Nagisa mogły pojawić się w Labiryncie Homury i od samego początku o wszystkim wiedziały.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Tak ona je wchłania, ale czym to się różni od ożywienia? Przecież Sayaka mogła normalnie walczyć jako czarodziejka, a miała nawet lepiej bo nie straciła pamięci (chociażby w świecie Homury) jak pozostałe czarodziejki, które wcześniej nie umarły.

Oczywiście faktem jest, że Homura stworzyła nowy wszechświat, czyli coś takiego co zrobiła pod koniec II filmu Madoka.

Ale przecież to było życzenia Madoki bo na tym polegał kontrakt. Jednak Homura nie powinna mieć możliwości stworzyć nowego wszechświata no chyba, że to jej wcześniejsze życzenie żeby chronić Madokę dało jej taką moc.

Tak w ogóle jak to możliwe, że zwykła Homura mogła rozdzielić boską Madokę?
W tym wszystkim nie ma większego sensu.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Różnica jet taka, że one nie zostały ożywione. One ciągle żyły. "Żyły" w Madoce i są też jej częścią. Homura tak naprawdę nie stworzyła nowego świata. W momencie przemiany w demona, nałożyła barierę na cały wszechświat (coś podobnego do labiryntu wiedźmy). Dzięki temu ma pełną kontrolę nad nim. W przypadku Madoki było inaczej. To świat dostosował się do jej życzenia. Madoka nie potrafi zmienić świata na swoje widzimisię. Dlatego w tym wypadku Homura wydaje się mieć przewagę nad Madoką. Co do tego jak Homura zdołała rozdzielić Madokę, radzę poczytać wiki. Tam napisano dość ciekawe wyjaśnienie.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Ale zapewne znasz to wyjaśnienie bo czytałeś. Mógłbyś napisać?

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Serio nie chce mi się. Serio, już tyle razy pisałem o Madoce na różnych forach, że nie che mi się znowu pisać całych litani. Nawet na filmwebie się tak rozpisywałem. Zajrzyj do poprzednich wątków. A jak chcesz poczytać o wyjaśnieniu zakończenia Rebellion poczytaj wiki.

http://wiki.puella-magi.net/The_Rebellion_Story/Spoiler

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Wszystko fajnie, ale wolałbym po polsku. Dlatego pytałem się ciebie.
Albo może przynajmniej mógłbyś podać link do wyjaśnień Rebellion po polsku?

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Linków do polskich stron nie znam. Zawsze siedziałem na anglojęzycznych forach :(

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

A masz może jakąś teorię na temat tego kim jest ta Noc Walpurgi?

Poza tym w III filmie były absurdy odnośnie walki Homury z Mami.
Homura była przecież zdecydowanie najpotężniejszą czarodziejką (dysponowała chociażby prawie każdą najpotężniejszą bronią na świecie), a przegrała z jakąś Mami (nawet Sayaka uszkodziła jej tarczę).
Kompletny idiotyzm.

Podczas tej walki Homura nie użyła żadnej silnej broni.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

http://wiki.puella-magi.net/Walpurgis_Night
Było sporo domysłów na ten temat. Ale potwierdzono, że Noc Walpurgi to połączenie kilku wiedź w jedną super-wiedźmę. Jej miniony przedstawiają sylwetki czarodziejek.

Homura nie była najpotężniejsza. Jej największym atutem jest możliwość zatrzymania czasu. Dzięki temu ma wielką przewagę nad innymi. To także jej pięta achillesowa. Mami znała jej sekret, dlatego walczyły jak równy z równym. Już w serialu Homura została w podobny sposób powstrzymana przez Mami (odcinek 3).

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Odnośnie Homury to zastanów się w taki sposób. Najpierw walczy z Mami używając zwyczajnej broni, a w w pewnej chwili używa wyrzutni czy czegoś równie potężnego.
Mami jest martwa.

A z tej idiotycznej walki wynikało, że Homura potrafiła jedynie zatrzymywać czas i używać pistoletów.
Zresztą doświadczenie Homury jest bez porównania większe niż w przypadku Mami.
Nie powinna mieć z nią żadnych problemów.

No, ale oczywiście pokazać coś z zaskoczenia (związać wstążeczkami) to można zawsze.

Jestem pewien, że ta walka była prezentem dla fanów Mami.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Wyrzutni w walce w zwarciu? Zanim Homura zdołałaby wykorzystać wyrzutnie rakiet Mami już dawno by ją dorwała. Nie mówiąc już o przeładowaniu wyrzutni czy wyciągnięciu nowej. Zobacz jak blisko siebie walczyły. Nawet jakby zdołała zdążyć i trafić, to obie zginęłyby od siły rażenia. To był pokaz walki gun kata, gdzie efektywniej wykorzystać zwykłą broń na tak małą odległość.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Nie musiała jej używać z bliska bo przecież nie cały czas były tuż obok siebie. Zresztą zobacz jej walkę z Nocą Walpurgi to zobaczysz jakie miała niesamowite możliwości (owszem wtedy była doskonale przygotowana i znała wszystko na pamięć, ale i tak to starcie dobrze pokazuje na co ją było stać).

Homura miała mnóstwo bomb i wiele innych potężnych broni.
Mogła na pewno w jakimś momencie je użyć.

Owszem Mami była szybka i znała jej moc zatrzymywania czasu, ale jednak siła i możliwości jakimi dysponowały były na innym poziomie.

W serii TV zarówno Mami jak i Sayaka były słabiutkie, a w 3 filmie kinowym zrobiono coś całkiem innego bez żadnego sensu.

Chyba, że powodem było to, że to nie była prawdziwa Homura, gdyż jak wiadomo jej ciało było w innym miejscu.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Podczas walki z Nocą Walpurgi, Homura wykorzystała całą swoją energie magiczną (stąd taki arsenał), a to i tak nie wystarczyło.

Według Gena Urobochiego (twórca Madoki) najsilniejsza jest Mami. Ale to też zależy od sytuacji. Mami jest najsilniejsza, ale łatwo przegra jeśli zostanie rozkojarzona. Homura natomiast jest najsilniejsza, dopóki nikt nie pozna jej sekretu (zatrzymania czasu).

http://wiki.puella-magi.net/Nitro%2B_Q%26A_Panels_at_Animagic_2013

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Czyli wystarczyło, że Mami nie spodziewa się tego, że jeden potworek zamieni się w drugiego i już ma odgryzioną głowę.

Zresztą wracając do tej ich walki to był jeszcze jeden absurd bo nie wiadomo w jaki sposób Mami oszukała Homurę, która myślała, że to było ciało Mami (wtedy jak zatrzymała czas i chciała ją postrzelić w nogę, a okazało się, że to tylko magia Mami).

Niby jak skoro cały czas walczyły razem i Homura oszukała Mami udając, że chce się zabić i w tym momencie przerwała jej wstążkę.

Czy jest na to jakiekolwiek wyjaśnienie? Czy po prostu należy bezmyślnie przyjmować to co było widać i głupi tekst Mami, że Homura za bardzo polega na magii czasu?

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Mami podstawiła swojego "sobowtóra" w momencie, kiedy skończyły walczyć i wszystko wokół zaczęło wybuchać i się zawalać. Wykorzystała moment, kiedy widoczność zasłaniała masa kurzu i dymu. Jest to pokazane w filmie, ale scena jest krótka i subtelnie pokazana, dlatego łatwo to przeoczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=jURnqQLMNvk

Przewiń do 2:55 min. Słychać dziwny dźwięk, a kurz przybiera kształt kwiatu. W tym momencie właśnie zadziałała magia Mami.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Nic tam nie widać (nie pokazali kiedy prawdziwa Mami uciekła, a pojawił się jej sobowtór). Zresztą od kiedy Mami może robić sobowtóry, które mówią i zachowują się (emocje) tak samo jak ona?

Tego nigdy wcześniej nie było. Dodali jej jakieś nowe moce na potrzeby 3 filmu.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Aj, nie ten czas ci podałem. Ta scena jest od 2:41 min. Sorki. A tu masz zdjęcie tego fragmentu, jakbyś przeoczył kwiatek.

http://i.imgur.com/dp1oEaZ.jpg

Co do mocy Mami. Ja nie mam z tym problemu. Kyubey wytłumaczył w serialu, że za pomocą magii czarodziejek możesz dokonać takich cudów, jeśli użyjesz sporo energii klejnotu. Jednym z atutów Mami były te wstążki, więc mogła zrobić z nich coś takiego, jeśli użyła wystarczająco dużo magii. Homura też dostała nowe moce w serialu. W ostatnim odcinku posiadała jako broń łuk.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Mnie to w ogóle nie przekonuje, a ten kwiatek z dymu ma naprawdę coś takiego oznaczać? :) Jak dla mnie to nic nie znaczy, a ty to zinterpretowałeś jako czar Mami. :)

A odnośnie nowych mocy Homury to niby gdzie się podziały?
Używała jedynie pistoletów i zatrzymywania czasu.

W tym 3 filmie była słabsza niż kiedykolwiek.

Ogólnie ten film to prawie arcydzieło, ale takich idiotyzmów nie powinni pokazywać.
No chyba, że Homura faktycznie nie była sobą bo to przecież nie jej ciało.

W serii TV najsłabsza była Sayaka i Mami, a najsilniejsza Kyouko i Homura.

Powinni się tego trzymać również w filmie kinowym, a nie pokazywać takie idiotyzmy.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Ja tego nie zinterpretowałem, to jest fakt. I zamierzony efekt w filmie. Subtelnie pokazany (podobnie jak moment, w którym Mami przywiązała wstążkę Homurze), aby za bardzo nie zdradzić tego twista. Ja też tego nie zauważyłem. Dopiero siedząc na wiki znalazłem info na ten temat. Zresztą tak na logikę, to jedyny moment, w którym mogła tego dokonać. Nie wydaje mi się, żeby Mami potrafiła tak sterować swoją kukiełką przez całą walkę. To by ją tak wycieńczyło i pochłonęło tyle magii, że Homura spokojnie zorientowałaby się, że coś jest nie tak.

Jak już wcześniej ci pisałem, według Gena Urobochiego najsilniejsza jest Mami. Chyba wie co mówi? To on jest autorem scenariusza. Jeśli już to Homura była najbardziej doświadczona (miała na to masę czasu - 30dnix100=30000=83lata). Magiczny potencjał Homury był słabiutki. Nawet nie potrafi wyczarować swojej broni, jak Mami. Cały swój arsenał musiała najpierw zebrać. Wszystko co ma, chowa w swojej tarczy, która jest jedynym jej atutem. Jedyne co potrafi, to zatrzymać czas.

ocenił(a) film na 8
hexen2k7

Aj. walnąłem się tam w obliczeniach :P
Miało być 30dnix100=3000=8lat.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

A kiedy Gen mówił, że najsilniejsza jest Mami? Już po tym jak powstał III film?

Jeśli tak to idiotyzm bo specjalnie w 3 filmie zrobił Mami najsilniejszą żeby potem mówić w wywiadzie, że ona jest najsilniejsza.

Zauważ, że ani jedna osoba nie wyciągnęłaby tak głupiego wniosku ( że Mami jest najsilniejsza) na podstawie serii TV.

Jedynie ta jedna walka w 3 filmie pokazuje coś całkiem innego, czyli że Mami była w stanie pokonać Homurę.

Chociaż na początku serii TV (w odcinku jak zginęła) ją również związała, ale nie wiadomo czy Homura naprawdę nie mogła się uwolnić czy nie chciała.

A odnośnie magicznego potencjału Homury to nie masz racji. Przecież jej moc polegała właśnie na używaniu broni. Mogła stosować najsilniejsze bronie na świecie i to w dużej ilości.
Jakby nie dysponowała potężną mocą magiczną to by nie mogła tak nimi sterować.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Panel na którym o tym mówił miał miejsce podczas premiery pierwszego filmu kinowego, który jest praktycznie streszczeniem pierwszych 8 odcinków serialu.

Widzisz sam podałeś dobry przykład z trzeciego odcinka. Mami związała Homure i ta była bez szans, tak samo jak w trzecim filmie. Dlaczego niby miała nie chcieć się uwolnić? Tam była Madoka przecież.

https://www.youtube.com/watch?v=S09mEDCqSx4

Masz przykład. Ten cały arsenał Homura nie wyczarowała. Ona go zgromadziła na walkę z Nocą Walpurgi. Skąd to wiem, że nie posiada innych atutów do walki? Patrz odcinek 10. Sama Mami pyta się Homury o to, po tym jak widziała, że ledwo zdołała zniszczyć beczkę zwykłym kijem golfowym. Potem jest scena jak Homura wykrada broń i amunicję z szafki jakiejś podejrzanej firmy (yakuza?). Od tamtej pory zaczyna używać zwykłej broni, którą zaczyna gromadzić i używać. Chowa ją w swojej tarczy.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Tylko, że podczas premiery pierwszego filmu ten trzeci na pewno był już w trakcie tworzenia (albo nawet ukończony), czyli Gen dobrze wiedział co w nim będzie.
Po prostu chciał przygotować widzów na to co zobaczą w trzecim filmie.
Nie widzę innego sensownego wyjaśnienia.

Znam to anime na pamięć, ale powiedz jakie szanse miałaby na przykład Mami lub Sayaka z nocą Walpurgi?
W jaki sposób by walczyły?

Arsenał Homury był na tyle silny, że nawet tą wiedźmę zatrzymał, ale nie mogła ją zniszczyć, gdyż ta miała tarczę, więc broń ludzka była za słaba.

Najpotężniejszą mocą magiczną (znowu seria TV) dysponuje Madoka. Tylko nie jestem pewien czy dotyczyło to każdej Madoki, czyli jedynie tej wzmocnionej dzięki Homurze.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Dobra, nie che mi się już dyskutować nad tym kto jest silniejszy i kto ma rację. Jak cię to ucieszy, masz tu spekulacje fanów nad tym czy Mami jest najsilniejsza.

http://wiki.puella-magi.net/Speculah:Mami_is_the_Strongest_Theory

Co do Nocy Walpurgi.
Nie licząc Madoki (tej wzmocnionej). Żadna nie miała z nią szansy w pojedynkę.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

W każdym świecie który pokazywali w serii TV to do Nocy Walpurgi dożywały jedynie Homura i Madoka.
O czymś to jednak świadczy.

Poza tym Madoka (albo sama albo razem z Homurą) pokonały Noc Walpurgii za każdym razem. Był świat, w którym jej się nie udało?

Ale nie ma chyba sensu już o tym pisać. Walka w trzecim filmie była po prostu niedorzeczna. Zresztą ta Homura w swoim labiryncie wiedźmy to nie mogła być ta sama Homura co zwykle, więc też ciężko oceniać jej siłę.

Na początku filmu była jakaś totalnie beznadziejna i znowu w okularach (których nie lubię u dziewczyn w anime). Zawiedli mnie i to bardzo.

Dopiero ostatnie 30 minut filmu było bardzo dobre, jeśli chodzi o Homurę.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

http://wiki.puella-magi.net/Timeline

Mylisz się. Mami i Madoka walczyły z Nocą Walpurgi w pierwotnej linii czasu, zanim Homura zawarła kontrakt z Kyubeyem. W drugiej linii czasu nie wiadomo co się stało z Mami, ale prawdopodobnie zginęła w walce z Nocą Walpurgi. Mami, Madoka i Homura tworzyły wtedy trio. W trzeciej linii czasu Mami została zabita przez Madokę. W czwartej linii nie wiadomo co się stało z Mami i resztą.

Tak, Madoka w każdym z pokazanych światów pokonała Noc Walpurgi. Tylko w pierwotnej linii czasu pokonała Noc Walpurgi poświęcając swoje życie. Stąd wiadomo, że Madoka była najsilniejsza. Dopiero za nią pod względem siły według Gena Urobuchiego (ja się również z tym zgadzam) plasują się Mami>Kyoko>Sayaka>Homura. Pamiętaj pod względem SIŁY. O potencjale Mami również wypowiada się Kyubey podczas rozmowy z Sayaką w szóstym odcinku. Homura za to jest najbardziej DOŚWIADCZONA (8 lat praktyki) i ma niezłego asa w rękawie (o ile nikt się o nim nie dowie), jakim jest zatrzymanie czasu. Możesz się z tym nie zgadzać. Nie ma sprawy. Ja to uważam za kanon bo była o tym mowa w serialu i autor Madoki też to potwierdza.

Masz rację, że Homura w Labiryncie nie była do końca sobą. To się tyczy również Mami I Kyoko. Miały wymazane wspomnienia. Homura bardziej zachowywała się jak w liniach czasu 2-4, kiedy jeszcze nie zatraciła się w ratowanie Madoki. Ale mniej więcej powróciła do siebie po tym, jak z Kyoko próbowały opuścić Mitakihare.

Zabawne, że tobie się podobało ostatnie 30 minut filmu. Bo większość fanów (w tym ja) ma właśnie z tym największy problem. Nadal nie jestem przekonany do niezbyt satysfakcjonującego wyjaśnienia (AI YO) w filmie sposobu w jaki Homura dokonała tego czego dokonała. Ale spekulacje, które zostały przedstawione na wiki, są dla mnie jak na razie satysfakcjonujące i trochę szkoda, że w filmie nie potrafili tego tak ukazać. Zakończenie jest zbyt otwarte i nie jasne. Pozostawia pewnego rodzaju niesmak i trochę żal, że tak to zakończyli. Zakończenie serialu było bardziej spójne.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Jeśli mowa o tamtym świecie jak Homura nie była jeszcze czarodziejką to przecież nie ma znaczenia bo Homura się wtedy nie liczyła, gdyż nie miała żadnej mocy.
We wszystkich następnych była ona i Madoka.

A odnośnie tej siły to jest kompletnym idiotyzmem uważać, że Mami, Kyouko i Sayaka były silniejsze od Homury.

Przecież siła to możliwości danej czarodziejki (wszelkie możliwości). Ich walka to nie siła fizyczna, ale magia różnego rodzaju.

I kolejny raz się powtórzę, że z serii TV wynika, że to Homura była najsilniejsza.
Jak czarodziejka z tak wielkim doświadczeniem mogłaby przegrać z dziewczynkami, które walczą może kilka/kilkanaście miesięcy?
To byłby dopiero absurd. Nie widzisz tego?

Odnośnie Labiryntu to nie zrozumiałeś. Zauważ, że Mami miała swoje ciało (pozostałe również), a prawdziwe ciało Homury było na zewnątrz.
Zresztą widziałeś broń Homury jak tam leżała? To była ta którą zyskała pod koniec serii TV.
Natomiast jak walczyła w labiryncie z Mami to nic takiego nie miała.
Wynika z tego, że jej siła była na poziomie dawnej Homury (nie tej z pierwszego świata, ale jednej z wcześniejszych światów).

Zresztą spójrz na kolejny idiotyzm. Przecież Homura po którymś ze światów wyleczyła sobie oczy klejnotem, więc już nie musiała używać okularów.
Więc dlaczego na początku 3 filmu znowu miała okulary? Nie wiedziała, że dobrze widzi?

Odnośnie ostatnich 30 minut to były tam zdecydowanie najlepsze sceny bo najbardziej zaskakujące. Bardzo smutne byłoby gdyby Homura zginęła.
Mam nadzieję, że kontynuacji nie będzie (chociaż zakończenie faktycznie otwarte).
Dlaczego?
Nie wierzę, że może być jakiś happy end, a smutnego zakończenia (z Homurą) nie chciałbym oglądać.

Tak w ogóle zauważyłeś, w którym momencie Kyubey zyskał uczucia?
Jak nie to zobacz scenę jak duża Homura go pogłaskała. Zaświeciły mu się wtedy oczy.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Dlaczego niby pierwszy świat miałby się nie liczyć? Tym bardziej się liczy, gdyż same walczyły z Nocą Walpurgi bez pomocy Homury. Tylko ci wytykuję, że nie masz racji, że z Nocą Walpurgi walczyły tylko Madoka i Homura. Podałem ci odpowiednie argumenty, a ty je po porostu ignorujesz.

Nie, siła to nie wszystkie możliwości czarodziejki i nie siła fizyczna. Podkreślałem to już wcześniej. Siła to potencjał magiczny danej czarodziejki, który uzyskuje przy zawarciu kontraktu. Jest to stan niezmienny i nie można go podnieść wraz z doświadczeniem. O ile można efektywniej nauczyć się wykorzystywać dany potencjał magii, nie można go zwiększyć będąc już czarodziejką. Odsyłam do wiki.

Ale wiesz, że prawdziwa Homura to nie jej ciało a Klejnot Duszy, prawda? Ciało czarodziejki to zwykła kukła. Czarodziejka istnieje dotąd, dopóki istnieje jej klejnot. Bo tam znajduje się ich dusza. A że labirynt Homury znajdował się w jej klejnocie, to świadczy o tym, że to była prawdziwa Homura.

Co do okularów Homury. Dobrze piszesz, nie wiedziała, że dobrze widzi. Labirynt powstał na bazie jej marzenia, gdzie Madoka i inni żyją szczęśliwie i walczą z Koszmarami. Homura ma zmienioną pamięć. A jej postać przypomina jej łagodną wersję zanim zatraciła się w ratowaniu Madoki. Czyli zanim wyleczyła sobie wzrok. Dlatego w tym wyimaginowanym świecie ma słaby wzrok i nosi okulary. Dopiero jak zaczyna wątpić w ten świat i przypominać sobie wszystko, przestaje nosić okulary - bo po co skoro wie, że nie musi i wraca do swojej prawdziwej postaci. To jej labirynt sprawił taką iluzję. Teraz rozumiesz?

To te same oczy co zwykle. Choć może masz rację i wtedy może poczuł coś jak strach? Kyubey zyskał prawdopodobnie uczucia dopiero po tym, jak Homura przejęła władzę nad światem. A przynajmniej tak to wyglądało w scenie po napisach, gdzie Kyubey wygląda na zmasakrowanego a w jego oczach widać strach i przerażenie :)

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Ja od początku miałem na myśli Homurę jak została czarodziejką. Nie napisałem dokładnie, więc ty potem zarzuciłeś mi pomyłkę.

Odnośnie tej siły to znasz takie pojęcie jak moc? Moc i siła niczym się nie różnią (słowa używane naprzemiennie).
Po prostu większość siły/mocy Homury to jej magia zatrzymywania czasu. Jej potencjał magiczny głównie na tym polega, ale jeśli do tego dodać ogromne doświadczenie i wytrenowanie (plus możliwość użycia każdej bronii) nie powinna mieć problemu z jakąkolwiek inną czarodziejką.

Jeśli mowa o prawdziwej Homurze to jak w takim razie wyjaśnisz, że nie użyła tej swojej nowej bronii i w ogóle nie używała żadnej silnej broni oprócz karabinów? Są tylko dwie możliwości. Albo tych broni po prostu nie miała (więc to nie była ta sama Homura co w serii TV) albo nie chciała ich użyć, gdyż nie było jej celem zabicie Mami.

Odnośnie wzroku Homury to może tak być, ale i tak głupie to niesamowicie.

Jeśli mowa o Kyubeyu to jest dokładnie tak jak napisałem. Stało się to właśnie w momencie jak Homura utworzyła nowy wszechświat i była sam na sam z Kyubeyem (jak masz film to zobacz). Pogłaskała go i wtedy trudno nie zauważyć, że w jego oczach pojawiły się po raz pierwszy emocje.

Jednak to było tak subtelne, że nie sposób było się tego domyśleć oglądając tą scenę pierwszy raz. Dopiero zestawiając ze sobą końcówkę i tamtą scenę było to oczywiste.



Tak w ogóle to jak wyjaśnisz to, że Homura była w stanie przejąć część boskiej mocy Madoki i zarazem rozdzielić ją na dwie części?

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

To źle cię zrozumiałem. Ale nie ma potwierdzenia czy Mami rzeczywiście tam była czy nie. Bo nigdzie jej nie pokazano. Najprawdopodobniej była w drugiej linii czasu ale w kolejnych nie wiadomo co się z nią działo.

Owszem doświadczenie się liczy, ale moc również. Jeśli Homura faktycznie byłaby taka silna, to nie powinna mieć problemu z pokonaniem takej Nocy Walpurgi.
Piszesz, że atutem Homury jest zatrzymanie czasu. Mami potrafi ten atut wyłączyć. Więc siła Homury spada do zera, bo nie ma innych mocy dającej jej przewagę w walce. Pozostaje jej doświadczenie w walce zwykłą bronią. Podkreślam - zwykłą - ludzką bronią. Mami za to ma i doświadczenie i moc. Mogłaby wystrzelić takim Tiro Finale jeśli by chciała. Ale one pewnie nie walczyły tak aby zabić. Jejku to się już robi jak porównywanie mocy postaci z Dragon Balla albo Naruto. Muszę już przestać.

Co do finału filmu nie chce mi się już o tym rozpisywać. Pewne jest, że Homura nie skradła boskiej mocy Madoki. Homura sama to powiedziała w filmie. To jak zdołała rozdzielić Madokę ładnie jest napisane na wiki. Podawałem ci linka. Temat znajduje się pod akapitem AI YO. Przeczytaj sobie. To tylko spekulacja, ale trzyma się sensu i jest zgodna z universum Madoki. Nie ma wyraźnego potwierdzenia w filmie, bo zakończenie jest zbyt otwarte i nie jasne, ale mnie wystarczy.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Bez zatrzymywania czasu siła Homury spada do zera? Ty już sobie kompletnie kpisz?

Nie odpowiedziałeś na część moich pytań (odnośnie możliwości Homury), ale widocznie nie znałeś na nie odpowiedzi.

I oczywiście ta broń, którą Homura używała na końcu serii to również zwykła ludzka broń według ciebie.

Poza tym jak pisałem wcześniej Homura mogła użyć chociażby po cichu bomby z opóźnionym zapłonem (lub w odpowiednim momencie wykorzystać detonator). Mami nie jest idealna, więc mogłaby tego nie zauważyć. Z drugiej strony, jeśli żadna nie chciała się zabić (a po prostu postawić drugą w sytuacji bez wyjścia) to nie ma to sensu.

Najbardziej mnie zdziwiła ta nowa moc Mami w III filmie, czyli jakiś sobowtór idealny, który stworzyła.
Producenci chcieli widza zaskoczyć, ale po co od razu dali jej jakieś całkiem nowe super moce.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Jeśli chodzi o magię. Tak spada do zera, bo tylko to jest jej prawdziwy atut.

Co do łuku, zapomniałem odpisać. Używa go na końcu filmu kiedy przełamują razem z Madoką barierę Inkubatorów. Więc masz swoją odpowiedź. Co do tego skąd ten łuk się wziął, nie jest wyjaśnione. Możliwe, że to pamiątka po Madoce, na cześć jej pamięci (tak samo jak wstążka). Może to jest jej nowy atut, który dostała w trakcie zawarcia kontraktu w nowym świecie, gdzie nie ma wiedźm (odcinek 12). Można się tylko domyślać.

Mami nie miała żadnej nowej mocy. Sobowtóra zrobiła ze swoich wstążek. Użyła tego co zawsze. Tak jak w serialu, gdzie robiła różne cuda z nimi (odcinek 1, 2, 3 i 10).

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Zaprzeczasz faktom i wszystko usprawiedliwiasz (nawet największe absurdy).

Ciężko ci się przyznać, że Mami została celowo wzmocniona w III filmie ku uciesze jej fanów (a Homura osłabiona). Nie trzeba być znawcą, żeby się domyślić, że w serii TV Mami miała mało czasu bo wiadomo jak szybko skończyła swoją walkę, więc trzeba było to jakoś wynagrodzić jej fanom.

Homura nie użyła Łuku przez cały film, a na końcu połączyła go z tym Madoki.
Ciężko powiedzieć czy w ogóle wiedziała wcześniej (podczas walki z Mami) o łuku.

Odnośnie tej nowej mocy Mami to możesz to równie dobrze rozumieć jako nową umiejętność. Po prostu pokazali coś wymyślonego, żeby Mami mogła pokonać Homurę. Mami nie pokonała Homury walcząc jak w serii TV, ale użyła coś o czym wcześniej nie było mowy, więc nikt z widzów nie mógł się tego spodziewać, a zarazem nie było to przekonujące (ot taka umiejętność, żeby mogła wygrać).

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Ja nie mam żadnego problemu z tym co Mami potrafi robić ze swoimi wstążkami. Jeśli miałby się już czepiać tego, to tak samo musiałbym się zacząć czepiać tego, że potrafi wyczarować Tiro Finale.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Akurat nie bo Tiro Finale to po prostu wzmocniony i znacznie powiększony (dzięki dużej ilości magii) shotgun (albo coś raczej podobnego). W tym nie ma nic nielogicznego w przeciwieństwie do jakiegoś sobowtóra, którego nigdy wcześniej nie użyła.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Ale muszkiety jak i Tiro Finale też są zrobione z jej wstążek :)

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Chodziło mi o to, że Homura w 3 filmie używała tylko to co było znane z serii TV (a prawdę mówiąc znacznie mniej bo jak pisałem jedynie karabiny/pistolety), a Mami wprost odwrotnie.

Logicznie rzecz biorąc Mami nie miała prawa wygrać i to nawet wtedy, jeśli nie dałaby się złapać na zamrożony czas.

Homura używała zatrzymywania czasu głównie po to, żeby błyskawicznie kończyć walki (zauważ to po serii TV), a nie dlatego bo to jej jedyna umiejętność, która jest coś warta.


ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Naprawdę cię nie rozumiem. Podałem ci już tyle argumentów (razem z linkami do odpowiednich źródeł) potwierdzających, że nie ma tu żadnej nieścisłości. Zarówno Mami jak i Homura podczas tej walki nie wykorzystały ani jednej nowej mocy, która wykraczała poza to, co znamy. Swoją drogą dodam, że do tej walki właściwie nie powinno dojść, bo już na starcie Mami miała przewagę, przywiązując wstążkę. Doszło do walki tylko dlatego, bo Mami na to pozwoliła. Nie licząc tego, że twórcy tak naprawdę chcieli pokazać fajną walkę pomiędzy nimi.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Ani razu nie podałeś argumentu usprawiedliwiającego nagły przyrost mocy Mami, a spadek siły Homury (natomiast ja podałem i uważam je za najbardziej logiczne).

Za wszelką cenę bronisz Mami mimo, że to co piszesz zaprzecza logice znanej z serii TV.
Mami nie miała nic do pozwalania bo to Homura widząc, że ma wstążkę mogła nie chcieć walczyć, ale jej chęć zniszczenia Bebe była silniejsza (jednak Mami używając wstążek ocaliła Bebe).

I jak pisałem Mami wykorzystała całkiem nową umiejętność i żaden widz by się tego po niej nie spodziewał (to znaczy, że coś takiego zyska).

Widzę jedynie, że ty usprawiedliwiasz ją bez względu na wszystko.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Nie podałem, bo nie miałem czego usprawiedliwiać. Nikt nie stracił nikt nie zyskał. A odsyłające linki i moje tłumaczenia miały ci to wyjaśnić. Chyba, że ich nie przeczytałeś? Poczytaj trochę a się wszystkiego dowiesz. Nie będę już przytaczał kolejnych argumentów, bo ty je po prostu ignorujesz. Dlatego nie widzę sensu w dalszej dyskusji.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Nie podałeś żadnych linków i sensownych tłumaczeń, które wyjaśniałyby moje wątpliwości (mowa o ich walce).

Ja natomiast pisałem używając tak zwanej ogólnej logiki i wcześniejszych wydarzeń.

Jakaś spójność musi być, a nie coś wziętego z kosmosu.

Z drugiej strony lubię nagłe przyrosty mocy u bohaterów w anime (w ogóle lubię anime z walkami), ale musi to być w jakikolwiek sposób uzasadnione (chociażby emocjami, które mogłyby odblokować jakąś nową moc), a w przypadku walki Mami z Homurą nic takiego nie było.

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Dobra, przeczytałem jeszcze raz naszą całą dyskusję. Teraz streszczę ci ją, aby udowodnić, że podałem ci wszystkie moje argumenty na nurtujące cię pytania dotyczące walki Mami z Homurą. A jeśli ci to nie wystarczyło, to dodam jeszcze parę argumentów.

1.

Napisałeś: "Homura była przecież zdecydowanie najpotężniejszą czarodziejką (dysponowała chociażby prawie każdą najpotężniejszą bronią na świecie), a przegrała z jakąś Mami (nawet Sayaka uszkodziła jej tarczę)."

Aby obalić twoją tezę, odpisałem ci: "Według Gena Urobochiego (twórca Madoki) najsilniejsza jest Mami. Ale to też zależy od sytuacji. Mami jest najsilniejsza, ale łatwo przegra jeśli zostanie rozkojarzona. Homura natomiast jest najsilniejsza, dopóki nikt nie pozna jej sekretu (zatrzymania czasu)." Podałem ci również link do wywiadu z nim:

http://wiki.puella-magi.net/Nitro%2B_Q%26A_Panels_at_Animagic_2013

Jeśli nie czytałeś, to przytoczę ci, o który fragment mi chodziło.

Q: Aside of Madoka's goddess form, rank the magical girls by their power.
A: Mami > Kyouko > Sayaka. It depends really on the situation though, while Mami is really strong she goes down easily when she doesn't pay attention. Homura is the strongest when no one finds out how she uses her powers.

Potem przytoczyłem ci, jeszcze jeden link, gdzie sami fani spekulowali na ten temat:

http://wiki.puella-magi.net/Speculah:Mami_is_the_Strongest_Theory

Podsumowując. W zawartej tam rozprawie, ostatecznie wyszło 6:2 dla teorii, że Mami jest najsilniejsza. Możesz się z nią zgadzać bądź nie, ale wszystkie tam zawarte argumenty mają swoje oparcie o uniwersum Madoki.

Teraz dodam argument przeczący temu co napisałeś odnośnie tego, że Homura "(...)dysponowała chociażby prawie każdą najpotężniejszą bronią na świecie...". W tym linku zawarto wszelką broń wykorzystywaną w serialu:

http://wiki.puella-magi.net/Weapons

Z tego co tam pokazano wynika, że w serialu Homura przeważnie w walce wykorzystywała pistolety, strzelby, karabiny, bomby oraz wyrzutnie rakiet. I tylko taką broń potrafiła przechować w swojej tarczy. Większą broń (różnego typu wyrzutne głowic dalekiego zasięgu ziemia-powietrze, któe wykradła z bazy JSDF), jak ta pokazana w trakcie walki z Nocą Walpurgi, Homura musi mieć wcześniej przygotowaną na miejscu walki, bo nie potrafi jej "schować" w swojej tarczy. Wynika z tego, że Homura miała do dyspozycji tylko tę broń, którą może utrzymać w rękach (przeważnie pistolety, karabiny, bomby). To raczej nie wygląda za bardzo na "dysponowanie chociażby prawie każdą najpotężniejszą bronią na świecie", prawda?

http://wiki.puella-magi.net/Homura_Akemi

- Her primary ability is to stop time, all her other abilities and attacks seem to come from non-magical items, such as firearms and bombs. Her time manipulation device can also allow her to travel back in time, act as a shield, and seems to act as a limitless storage facility.
- When Mami asks Homura if she has any other power besides bending time in Episode 10, Homura steals guns, swords etc. from a locker. She hides these weapons inside her shield.

Jeśli się mylę uzasadnij i przytocz jakiś argument.

2.

Napisałeś: "Najbardziej mnie zadziwiła ta nowa moc Mami w III filmie, czyli jakiś sobowtór idealny, który stworzyła.
Producenci chcieli widza zaskoczyć, ale po co od razu dali jej jakieś całkiem nowe super moce."

Wytłumaczyłem ci, że to nie jest żadna nowa moc, a po prostu inne wykorzystanie możliwości jej wstążek. Każda broń Mami powstawała z jej wstążek. Zarówno muszkiety, jak i różne wersje Tiro Finale oraz amunicja.

http://wiki.puella-magi.net/Mami_Tomoe

- Mami also uses ribbons which she can use to bind enemies. She extends them from her clothing or summons them out of the air.
- Both Mami's guns and bullets are made of ribbons, her original magical ability.

Skoro potrafiła takie cuda wyprawiać ze wstążkami, nie widzę problemu z możliwością stworzenia z nich kukiełki przypominającej Mami.

To były najważniejsze twoje wątpliwości (tak myślę). Mam nadzieję, że powtórzenie w jednym poście tego samego co pisałem wcześnie przez całą dyskusję rozwieje wszelkie wątpliwości, na twoje zarzuty, że: "Nie podałeś żadnych linków i sensownych tłumaczeń, które wyjaśniałyby moje wątpliwości (mowa o ich walce)." I żadna z moich wypowiedzi nie sugerowała, że faworyzuje Mami. Po co miałbym to robić? To by było na tyle z mojej strony. Dziękuję.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

No właśnie "kukiełki przypominające Mami".
Ta "kukiełka" nic się jednak od niej nie różniła. Mówiła i wyglądała dokładnie tak samo i okazywała te same emocje co prawdziwa Mami.

Zresztą co tu więcej pisać. Było to niedorzeczne i głupie, ale ciebie to przekonuje, więc mi nic do tego.
Według mnie jest jednak tak jak napisałem, czyli dali jej jakąś nową umiejętność, żeby mogła nabrać Homurę i wygrać. Po prostu twórcy nie chcieli, żeby Mami łatwo pokonała Homurę, a zarazem nie chcieli pozwolić Homurze wygrać.
Dlaczego? Ano dlatego bo Homura nie miała racji i chciała zabić Nagisę, która była dobrą czarodziejką (można w ogóle było ją zabić?).
Zapewne dlatego pozwolono Mami wygrać.

Odnośnie tego co napisałeś wcześniej (z przechowywaniem wielkich broni może i to prawda) bo oczywiście faktem jest to, że Homura jest najsilniejsza głównie z powodu swojej magii zatrzymywania czasu.
Bez tego jednak jest również bardzo silna, ale Mami jako jedyna czarodziejka potrafi związywać przeciwniczki wstążkami, więc z powodu ogromnego zaskoczenia Homury (nie mogła się spodziewać jakiejś kopii Mami) jej się to udało.

A poza tym zobacz poniższą okładkę magazynu.
http://images.puella-magi.net/6/62/Homura-magazine.jpg?20110226134419

Po prostu świetna. Poznajesz tą czarodziejkę obok Madoki?
Ona jest z równie doskonałego mahou shoujo jak "Madoka", ale nazywa się "Nanoha".

ocenił(a) film na 8
pawel_nowakk

Tak poznaję ją, ale mangi/anime nie widziałem. Jedyne mahou shoujo jakie widziałem to Sailor Moon i Madoka Magica.

ocenił(a) film na 9
hexen2k7

Sailor Moon (to dawne) to jednak 200 odcinkowy tasiemiec, a większość odcinków była bardzo schematyczna i słaba (już nie mówiąc o nędznej grafice).

Jednak "Nanoha" to co prawda nie depresyjne i okrutne mahou shoujo jak "Madoka", ale pod względem wykonania, postaci, walk, muzyki i fabuły to najwyższa półka (główne bohaterki to 9 latki, więc młodsze niż w "Madoce").

Tak w ogóle to są dostępne dwa filmy kinowe "Nanoha" (znacznie ulepszony I i II sezon TV). Dokładnie ta sama sytuacja jak z "Madoką". Też dwa pierwsze filmy kinowe to ulepszona i zmieniona seria TV, więc teraz tylko filmy się liczą.

Chyba, że serię TV "Madoka" warto obejrzeć dla nagości Homury i Madoki w 12 odcinku (wersja BD). :)
Jak zauważyłeś w II filmie kinowym zostały ocenzurowane (to jak były razem w kosmosie).

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones