PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=375629}
8,0 393 876
ocen
8,0 10 1 393876
6,0 47
ocen krytyków
Interstellar
powrót do forum filmu Interstellar

Nie mogłem znieść jak bardzo cała fabuła filmu odbiega od nauki i logiki. Obraz zapowiadał się intrygująco, zwłaszcza, że studiuję Inżynierię Lotnictwa i Kosmonautyki oraz bardzo dużo przeczytałem w życiu na temat fizyki i wszechświata. Niestety moje zrozumienie nauki i technologii tylko sprawiło, że film wydał mi się czystą bajką. Najbardziej rażące błędy wymieniam tutaj (zapowiadam, że będą spoilery):

- Całą ludzkość możnaby wyżywić obszarem mniejszym niż stan Oklahoma, jeśli umiejętnie zagospodarować glebę. Nie pojmuję jak w zaawansowanej przyszłości może istnieć problem głodu.
- Wygląda na to, że w tym filmie medycyna cofnęła się do poziomu średniowiecznego i ludzie giną na wszystko co się da. Nie powinno być na odwrót?
- Nigdzie nie było podane co spowodowało taką tragiczną sytuację na futurystycznej Ziemi. Film jest bardzo ambitny, a nawet pretensjonalny, dlatego nie powinien unikać odpowiedzenia na tak ważne pytanie dla fabuły i po prostu się wymigać.
- TUTAJ NAJWIĘKSZY ABSURD: Niezwykle skomplikowana i prawie niemożliwa podróż przez dziurę w czasoprzestrzeni w pięciu wymiarach jest dla Ziemian dużo prostszym rozwiązaniem niż po prostu spróbować naprawić swoją planetę, ożywiając prawidłowo glebę, rozwijając medycynę oraz botanikę, etc? Te względnie osiągalne rzeczy są dla nich niemożliwe, ale podróże przez pół wszechświata i czarne dziury są całkowicie realne...
- Dlaczego najbardziej sprzyjające planety we wszechświecie do bycia "drugimi Ziemiami" są w pobliżu czegoś tak niebezpiecznego jak czarne dziury??? Raczej należałoby unikać tych planet jak tylko się da i spróbować zasiedlić choćby na przykład Marsa.
- Po wpadnięciu do czarnej dziury, Cooper pownien był WYPAROWAĆ.