Mark Waters, reżyser Wrednych dziewczyn (Mean Girls) i Zakręconego piątku (Freaky Friday) przedstawia nową komedię romantyczną Jak w niebie z udziałem Reese Witherspoon (Legalna blondynka, Dziewczyna z Alabamy) oraz Marka Ruffalo (Dziś 13, jutro 30, Zakładnik). Kiedy David (Mark Ruffalo) wynajmuje w San Francisco mieszkanie, ostatnią rzeczą, jakiej się spodziewa jest współlokatorka. Właśnie zaczął przewracać swoje nowe mieszkanie do góry nogami, kiedy w drzwiach pojawia się śliczna, ale zdecydowanie zbyt władcza młoda kobieta, Elizabeth (Reese Witherspoon), która twierdzi, że mieszkanie należy do jej. David zakłada, że doszło do gigantycznego nieporozumienia... aż do chwili, kiedy... Elizabeth znika tak tajemniczo, jak się pojawiła. Wymiana zamków nie jest w stanie powstrzymać młodej kobiety, która zaczyna pojawiać się i znikać, kiedy tylko ma na to ochotę. Przekonany, że dziewczyna jest duchem, David usiłuje pomóc Elizabeth przejść na „drugą stronę”. Kiedy, jednak Elizabeth odkrywa, że jej postać jest wyraźnie eteryczna - potrafi przenikać przez ściany - zaczyna upierać się, że jednak żyje i nigdzie się nie wybiera. Próbując dociec prawdy na temat tego, co naprawdę stało się z Elizabeth i dlaczego pojawia się właśnie w takiej, a nie innej postaci, David i Elizabeth zakochują się w sobie. Niestety, mają przed sobą bardzo mało czasu. Jak w niebie zostało wyprodukowane przez Laurie MacDonald (Ring, Maska Zorro), Waltera F. Parkesa (Wyspa, Gladiator) i Davida Householtera (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) - producent wykonawczy. Film został wyreżyserowany przez Marka Watersa na podstawie scenariusza Petera Tolana (Depresja gangstera) i Leslie Dixon (Zakręcony piątek), będącego adaptacją powieści If Only It Were True Marca Levy. Wśród obsady znaleźli się także Donal Logue (telewizyjny Ostry dyżur), Dina Waters (Zakręcony piątek), Ben Shenkman (Anioły w Ameryce) i Jon Heder (Napoleon Wybuchowiec).
O PRODUKCJI
Historia filmu Jak w niebie rozpoczęła się na stronach If Only It Were True, debiutanckiej powieści francuskiego autora Marca Levy. Romantyczna opowieść o miłości pokonującej granice światów – tego fizycznego i metafizycznego, po raz pierwszy zwróciła uwagę pary producentów, Laurie MacDonald i Waltera F. Parkesa jeszcze na kilka miesięcy przed wydaniem jej w Wielkiej Brytanii. Laurie MacDonald tak to wspomina, „Żadne z nas nie czyta po francusku, musieliśmy więc na początku zaufać streszczeniom. Jednak już wtedy byliśmy przekonani, że ta historia i jej bohaterowie wspaniale sprawdzą się na ekranie.” Kiedy już producenci przeczytali angielskie tłumaczenie powieści, ich wrażenie tylko się potwierdziło. Tak mówi o tym Walter Parkes, „W temacie tej powieści było coś czarującego. Była romantyczna i zabawna... Dlatego też nie zastanawialiśmy się zbyt długo nad nabyciem praw do niej i rozpoczęciem przygotowań do produkcji.” Zanim jeszcze powstał ostateczny scenariusz, MacDonald i Parkes zwrócili się do Marka Watersa, reżysera, który wydawał im się idealny do realizacji tego właśnie projektu. „Mark Waters to ktoś, kogo karierę śledziliśmy wspólnie z Laurie od czasu jego debiutu – stylowego i błyskotliwego filmu The House of Yes,” twierdzi Parkes. „Kiedy obejrzeliśmy Zakręcony piątek (Freaky Friday) i Wredne dziewczyny (Mean Girls) wiedzieliśmy już, że to właśnie Mark powinien wyreżyserować nasz film.” Waters tak wspomina casting Reese Witherspoon i Marka Ruffalo, „Otrzymałem listę około 50 nazwisk, które były brane pod uwagę do głównych ról w filmie. Wybrałem sześć osób, a Reese i Mark byli numerami jeden w każdej z kolumn. Później, kiedy jedliśmy razem lunch, poczułem, że tak miało być, pasowali do siebie idealnie. Zresztą, tak naprawdę od samego początku, myśleliśmy tylko o nich.” Witherspoon mówi, że w procesie obsadzenia jej w roli Elizabeth „brała udział odrobina przeznaczenia”. „Byłam właśnie w trakcie przeprowadzki, kiedy podpisałam kontrakt na udział w Jak w niebie. Rozpakowywałam się, układałam książki na półce i znalazłam If Only It Were True. Kupiłam tę powieść dawno temu i pamiętam, że kiedy ją czytałam, pomyślałam, że byłby z tego niezły film.” Aktorka dodaje, że jednym z elementów, który zwrócił jej uwagę na ten projekt był problem odnalezienia równowagi w życiu. „Można odnosić olbrzymie sukcesy zawodowe, ale ważne jest także to, aby doskonalić swoją duszę i po prostu mieć życie osobiste. Grana przeze mnie postać, Elizabeth, jest oddaną swojej pracy lekarką. W jej życiu nie ma miejsca na związek; po prostu nie ma na to czasu. W trakcie rozwijania się ekranowej historii, kobieta odkrywa, że o życie prywatne należy troszczyć się w takim samym stopniu, jak o życie zawodowe. Należy odnaleźć równowagę, która dla wielu ludzi jest sporym problemem.” U boku Witherspoon, w roli Davida został obsadzony Mark Ruffalo, który tak mówi o swojej roli, „Na samym początku filmu, poznajemy Davida jako aspołecznego, pogrążonego w depresji faceta, który wynajmuje świetne mieszkanie i wreszcie chce mieć święty spokój. Wkrótce jednak, zaczyna spotykać dziwną dziewczynę, która twierdzi, że jego mieszkanie należy do niej. David ma wrażenie, że traci zmysły, wkrótce jednak zaczyna zastanawiać się, jak się jej pozbyć. Jest wyjątkowo denerwująca,” śmieje się aktor. Granie u boku postaci, której nikt inny nie widzi, było dla Ruffalo specyficznym wyzwaniem, podobnie zresztą, jak dla Witherspoon, której Elizabeth pochodzi nie z tego świata. Sceny z obojgiem - a były to prawie wszystkie filmowe sceny - musiały być kręcone podwójnie. Jedna z udziałem Witherspoon, a druga bez niej. Dzięki temu, w trakcie montażu, Waters mógł swobodnie poruszać się między punktem widzenia Davida, a perspektywą osób, które nie są świadome obecności Elizabeth. Tak Ruffalo mówi o ujęciach, w których musiał grać bez Witherspoon, „Naprawdę musiałem zapamiętać, co robiła w danej scenie i gdzie stała, znać jej wzrost i dokładnie wiedzieć, na jakiej wysokości znajdowały się jej oczy. A wszystko po to, abym mógł udawać, że cały czas jest przy w mnie. Bardzo pomagała mi też słuchawka, przez którą Reese mówiła swoje kwestie – wtedy mogłem jej odpowiadać.” „W scenach, w których rozmawiałam z Markiem Ruffalo, a nikt inny mnie nie słyszał, pojawiała się niezwykła dynamika”, dodaje Witherspoon. „Na początku było to trochę zagmatwane, ale wypracowaliśmy taki rytm, że byliśmy w stanie mówić całe strony dialogu, przy czym Mark powtarzał tylko słowo w słowo, to co ja mówiłam. A tak naprawdę to oszukiwał,” żartuje aktorka. „To ja musiałam się uczyć na pamięć swoich kwestii, a on je tylko powtarzał. Świetnie się bawiliśmy.” Waters przyznaje, że mając do czynienia z niematerialnym bohaterem filmu należy uważać na pewne niekonsekwencje związane z relacjami takiego bohatera ze światem fizycznym. Aby sobie z tym poradzić, reżyser zastosował specjalne parametry egzystencji Elizabeth. „Te zasady były głównie związane z postrzeganiem Elizabeth przez Davida. Kobieta mogła chodzić, czy wsiadać do samochodu, ponieważ w jego przekonaniu, tak właśnie robią ludzie. Mieliśmy zresztą nadzieję, że widzowie przyjmą taką właśnie koncepcję. Elizabeth nigdy nie spadłaby przez podłogę do środka Ziemi, ale nie mogła niczego dotykać ani podnosić, co było dla aktorki dosyć trudne. Ludzie przyzwyczajeni są przecież do wchodzenia do pokoju i opierania ręki na przykład na stole.” „A z drugiej strony”, żartuje Witherspoon, „to była naprawdę niezła sprawa, ponieważ jestem okropna, jeśli chodzi o rekwizyty. Nigdy nie wiem, co z nimi robić. Ta rola była więc dla mnie idealna - niczego nie nosiłam, nie mogłam niczego dotknąć i zniszczyć,” śmieje się. W pewien sposób, granie scen z niewidoczną postacią było jednak trudniejsze dla aktorów, którzy musieli pozostać całkowicie nieświadomi obecności Elizabeth, nawet wtedy, kiedy Witherspoon była na planie. Donal Logue, grający najlepszego przyjaciela Davida, Jacka, przyznaje, „Były chwile, kiedy łapałem się, że na nią patrzę i musiałem przypominać sobie, że mam jej nie słyszeć, ani nie widzieć. Było to bardziej rozpraszające niż się spodziewałem.” Mark Waters stwierdza, „Donal jest komicznym elementem filmu, a co więcej gra psychiatrę. Nie jest, jednak w żadnym calu typowym lekarzem. Jest zabawny, hałaśliwy i jakoś tak się zdarzyło, że jest na dodatek psychiatrą.” „Jack chce pomóc przyjacielowi pozbierać się po stracie żony, dlatego ciągle stara się przekonać Davida, aby zaczął umawiać się na randki. Zauważa, jednak, że zachowanie przyjaciela staje się coraz bardziej dziwaczne,” mówi Logue. Podczas gdy Jack usiłuje sprawić, żeby David zaczął wychodzić z domu i umawiać się z kobietami, siostra Elizabeth, Abby pracowała równie ciężko nad tym, aby jej siostra wyszła czasem ze szpitala i poznała w końcu jakiegoś faceta - tak się działo aż do wypadku. Dina Waters, która jest także żoną reżysera Marka Watersa, została obsadzona w roli Abby, chociaż jak mówi reżyser, on sam wolał nie brać udziału w tym etapie kompletowania obsady. „Czułem, że mógłby zachodzić tutaj konflikt interesów i wolałem, żeby Walter i Laurie sami zdecydowali, co do obsadzenia roli Abby.” Dina Waters opowiada, „Gram rolę siostry Elizabeth, Abby, która jest czymś w rodzaju yin w stosunku do yang reprezentowanego przez Elizabeth. Elizabeth jest zapalonym, świetnie zorganizowanym lekarzem, a Abby to jej trochę szalona, starsza siostra. Chociaż to Abby ma męża i dzieci, ciągle pozostała tą samą hippiską, jaką była w czasach swojej młodości. Kiedy David usiłuje przekonać Abby, że Elizabeth przez cały czas przebywa z nim w jego / jej mieszkaniu, Abby podchodzi do tego sceptycznie i wyraża to w bardzo zabawny sposób.” Tak naprawdę jest tylko jedna osoba, która wierzy Davidowi. Szukając odpowiedzi na dręczące go pytania, David odwiedza księgarnię specjalizującą się w zjawiskach nadprzyrodzonych i spotyka Darryla, który na pierwszy rzut oka nie wydaje się być kimś, kto mógłby pomóc. Obdarzony czymś, co sam nazywa „darem”, Darryl jest jednak w stanie wyczuć obecność Elizabeth, chociaż nie potrafi jej zobaczyć ani usłyszeć. Laurie MacDonald mówi, „Darryl jest kluczową postacią w filmowej intrydze. Jeśli musisz stawić czoła sytuacji, w której w twoim mieszkaniu zjawia się duch, a ty nigdy nie wierzyłeś w takie rzeczy, jedynym sposobem na to, aby nie oszaleć jest spróbować to wytłumaczyć... Mieszkając w San Francisco można pójść na przykład do okultystycznej księgarni. W naszym przypadku jest ona prowadzona przez kogoś takiego jak Darryl.” Po debiucie w tytułowej roli w filmie Napoleon Wybuchowiec (Napoleon Dynamite), Jon Heder pojawia się w Jak w niebie w roli Darryla. „Kiedy przeczytałem scenariusz, pomyślałem, że to naprawdę niezła komedia romantyczna,” mówi Heder. „Zabawnie było móc zagrać Darryla. To jedyny bohater, który wierzy Davidowi, jest bowiem w stanie wyczuć Elizabeth. Nie widzi jej, ani nie słyszy, ale wie, co ona może czuć. Wie, że David i Elizabeth uwikłali się w dziwny związek i decyduje się im pomóc. Podchodzi do tego z dużym opanowaniem. Wyczuwa ducha i traktuje to zupełnie naturalnie, jak nic nowego. Dla niego to rutyna.” W drugoplanowych rolach występują także - Ben Shenkman jako dr Brett Rushton, który poznał Elizabeth w trakcie konkursu na stanowisko lekarza w jednym ze szpitali; oraz Ivana Milicevic w roli sąsiadki Davida, Katriny, która uważa Elizabeth – chociaż nigdy jej nie widziała - za rywalkę do serca Davida. Shenkman mówi, „Gram lekarza, który był konkurentem Elizabeth w szpitalu. Teraz Brett ma pracę, którą przed wypadkiem otrzymała Elizabeth. Jak na ironię, jej życie kończy się na jego rękach.” Milicevic komentuje, „Katrina mieszka w apartamencie pod Davidem i uważa, że mogłaby mieć u niego spore szanse. Słyszy, jak chodzi nad jej głową, i zastanawia się, czy jest samotny. Nie ma pojęcia, że David nie jest sam.” W realizacji filmu Jak w niebie wzięła udział ekipa, której członkowie już wcześniej współpracowali z Markiem Watersem. Są to między innymi Daryn Okada - zdjęcia (Wredne dziewczyny); Cary White - scenografia (Zakręcony piątek, Wredne dziewczyny, Warning: Parental Advisory); Bruce Green - montaż (Zakręcony piątek). Autorka kostiumów, Sophie De Rakoff pracuje z Watersem po raz pierwszy, chociaż wcześniej projektowała stroje dla Reese Witherspoon zarówno do dwóch części filmu Legalna blondynka (Legally Blonde) jak i do Dziewczyny z Alabamy (Sweet Home Alabama). Także kompozytor Rolfe Kent znał dobrze reżysera i główną aktorkę, skomponował bowiem muzykę do The House of Yes, Zakręconego piątku (Freaky Friday) i Wrednych dziewczyn (Mean Girls), a także trzech filmów z udziałem Reese Witherspoon – Wybory (Election), Legalna blondynka (Legally Blonde) i Legalna blondynka 2 (Legally Blonde 2). Zarówno akcja powieści If Only It Were True jak i filmu Jak w niebie rozgrywa się w San Francisco, ukochanym mieście reżysera Marka Watersa. „Mieszkałem tutaj przez pięć lat i mam ulubione miejsca, które teraz mogłem wziąć pod uwagę w scenariuszu”, mówi. „Miałem przy tym sporo zabawy, ponieważ podczas produkcji filmu mogłem odwiedzić w San Francisco stare kąty, a w tym samym czasie szukać pięknych plenerów dla potrzeb filmu.” Scenarzystka Leslie Dixon pochodząca z San Francisco, także pomagała w poszukiwaniu odpowiednich lokalizacji. W scenariuszu znajduje się dokładny opis mieszkania Elizabeth. Kiedy, więc Mark Waters miał jakieś problemy ze znalezieniem miejsca pasującego do jej opisów, Dixon skierowała go po prostu na róg Mason i Green – gdzie jak się okazało kiedyś mieszkała. Oczywiście budynek pasował do opisu, a jego fasada została wykorzystana jako filmowy apartamentowiec, w którym David i Elizabeth „dzielą” mieszkanie. Związki z San Francisco łączyły także parę producentów, Laurie MacDonald i Waltera Parkesa. Tak mówi o tym MacDonald, „Zarówno Walter jak i ja mieszkaliśmy w San Francisco długo przed tym, jak się pobraliśmy, czuliśmy więc prawdziwy związek z tym zachwycającym wizualnie miastem. Sposób w jaki spowija je mgła... jest w tym jakaś tajemnica oraz coś, co sprawia, że jeśli duchy istniałyby naprawdę, na pewno zechciałyby zamieszkać właśnie tam.” Waters podsumowuje, „Wierzę we wszystkie rodzaje spraw duchowych i za Williamem Szekspirem mogę powiedzieć, że, ‘Więcej jest rzeczy w niebie i na ziemi, niż się wydaje naszym filozofom.’ Naprawdę istnieją zjawiska, których nie daje się wytłumaczyć naukowo. Jedyną rzeczą, której w takich sytuacjach potrzebujemy, to szczypta wiary.”
O OBSADZIE
REESE WITHERSPOON (Elizabeth) - Spacer po linie (Walk the Line) Jamesa Mangolda z Joaquinem Phoenixem, Wybory (Election) - nominacje do Złotego Globu, nagrody Independent Spirit, Legalna blondynka (Legally Blonde) - nominacja do Złotego Globu, Dziewczyna z Alabamy (Sweet Home Alabama), Legalna blondynka 2 (Legally Blonde 2: Red, White & Blonde), The Man in the Moon, A Far Off Place; Jack the Bear; Strach (Fear), Szkoła uwodzenia (Cruel Intentions) z Ryanem Phillippe; thriller Twilight z Paulem Newmanem, Susan Sarandon i Gene Hackmanem; Freeway, Miasteczko Pleasantville (Pleasantville) z Tobey Maguire, The Importance of Being Earnest, Vanity Fair Miry Nair. MARK RUFFALO (David) - Rumor Has It z Jennifer Aniston, All the King’s Men, Zodiac Davida Finchera, Zakładnik (Collateral) Michaela Manna, Dziś 13, jutro 30 (13 Going on 30) z Jennifer Garner; nagrodzony Oskarem® film Zakochany bez pamięci (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) z Jimem Carrey i Kate Winslet; We Don’t Live Here Anymore z Naomi Watts, You Can Count on Me z Laurą Linney - nagroda aktorska na festiwalu filmowym w Montrealu oraz nominacja do nagrody Independent Spirit dla Najlepszego Aktora, Tatuaż (In the Cut) Jane Campion z Meg Ryan; My Life Without Me; Szyfry wojny (Windtalkers) Johna Woo; XX/XY; Ostatni bastion (The Last Castle) z Robertem Redfordem i Jamesem Gandolfini; Safe Men; teatr - This is Our Youth - nagroda Lucille Lortel dla Najlepszego Aktora, The Moment When. Ruffalo wyreżyserował ponadto sztukę Timothy’ego McNeila Margaret na deskach teatru w Los Angeles. DONAL LOGUE (Jack) - Ghost Rider z Nicolasem Cage; The Groomsmen, The Tao of Steve, Tennis, Anyone…, Patriota (The Patriot), Uwikłany (Reindeer Games), Uciekająca panna młoda (Runaway Bride), Blade, Jerry Maguire, Diabolique, Małe kobietki (Little Women), Gettysburg, Sneakers, telewizja - Ostry dyżur (ER), Grounded for Life, And the Band Played On, Darrow. DINA WATERS (Abby) - The Haunted Mansion z Eddiem Murphy, Zakręcony piątek (Freaky Friday) z Jamie Lee Curtis i Lindsay Lohan, Full Frontal, John Q, Isn’t She Great, SubUrbia, Zmowa pierwszych żon (The First Wives Club), Striptease, Big Night, telewizja - serial HBO Sześć stóp pod ziemią (Six Feet Under), Lifestories: Families in Crisis - nagroda Emmy, Remember WENN, Greg the Bunny, Cold Feet, Men Behaving Badly, Ja się zastrzelę (Just Shoot Me!), Stark Raving Mad, Joey, teatr - Five Women Wearing the Same Dress - nagroda Theatre World; Blue Light, The Shawl w reżyserii Sidneya Lumeta, Don Juan in Chicago; The Iceman Cometh z Kevinem Spacey. BEN SHENKMAN (Brett) - mini-seria HBO Anioły w Ameryce (Angels in America) - nominacje do Emmy i Złotego Globu, Must Love Dogs z Diane Lane i Johnem Cusackiem, Roger Dodger, Personal Velocity: Three Portraits, Requiem dla snu (Requiem for a Dream), Jesus’ Son, Pi, Quiz Show Roberta Redforda, Americanese, telewizja - Law & Order, Law & Order: Trial by Jury oraz Ed, teatr - The Deep Blue Sea, Proof- nominacja do nagrody Tony, Sight Unseen. JON HEDER (Darryl) – Napoleon Wybuchowiec (Napoleon Dynamite) - nagroda MTV, School for Scoundrels z Billy’m Bobem Thorntonem, The Benchwarmers, Moving McAllister oraz film krótkometrażowy Peluca. IVANA MILICEVIC (Katrina) - Jerry Maguire Camerona Crowe z Tomem Cruise i Renée Zellweger, Vanilla Sky, Head Over Heels, Running Scared, Zapłata (Paycheck), To właśnie miłość (Love Actually), Do diabła z miłością (Down With Love), Wróg publiczny (Enemy of the State), The Optimist, The Adventures of Beatle Boyin, telewizja - The Mind of the Married Man, One on One, Nash Bridges, Felicity, Kryminalne zagadki Miami (CSI: Miami), Charmed, Yes, Dear, Ja się zastrzelę (Just Shoot Me), Buffy, postrach wampirów (Buffy the Vampire Slayer).
O FILMOWCACH
MARK WATERS (reżyseria) - komedie Zakręcony piątek (Freaky Friday) - nominacja do Złotego Globu dla Jamie Lee Curtis, Wredne dziewczyny (Mean Girls) - trzy nagrody MTV, The Secret Life of Walter Mitty z Owenem Wilsonem, The Spiderwick Chronicles, The House of Yes - premiera na festiwalu filmowym Sundance (1997), Head Over Heels z Monicą Potter i Freddiem Prinze, Jr, telewizja - Warning: Parental Advisory - dla kanału VH1 LAURIE MACDONALD i WALTER F. PARKES (produkcja) - thriller Wyspa (The Island) Michaela Baya z Ewanem McGregorem i Scarlett Johansson, Legenda Zorro (The Legend of Zorro) z Antonio Banderasem i Catherine Zeta-Jones, Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń (Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events) z Jimem Carrey i Meryl Streep, Ring 2 (The Ring Two) z Naomi Watts w reżyserii Hideo Nakaty, Ring (The Ring) Gore Verbinskiego, Raport mniejszości (Minority Report) z Tomem Cruise, Złap mnie, jeśli potrafisz (Catch Me If You Can) z Leonardo DiCaprio i Tomem Hanks, Terminal (The Terminal) z Tomem Hanksem i Catherine Zeta-Jones - trzy ostatnie w reżyserii Stevena Spielberga, Faceci w czerni (Men in Black) i Faceci w czerni 2 (Men in Black II), Gladiator - Oskar® i Złoty Glob, Deep Impact, Amistad, The Peacemaker, American Beauty - Oskar®, Piękny umysł (A Beautiful Mind) - Oskar®, U progu sławy (Almost Famous) Camerona Crowe, Co kryje prawda (What Lies Beneath) Roberta Zemeckisa, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, Zakładnik (Collateral) Michaela Manna, Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan) Stevena Spielberga - nagroda Akademii® i Złoty Glob. PETER TOLAN (scenariusz) - My Fellow Americans z Jackiem Lemmonem i Jamesem Garnerem, Depresja gangstera (Analyze This) z Robertem De Niro i Billym Crystalem, What Planet Are You From, Bedazzled, Ulubieńcy Ameryki (America’s Sweethearts), Guess Who z Ashtonem Kutcherem, telewizja - Rescue Me z Denisem Leary - dwie nominacje do nagrody Emmy, Murphy Brown - nagroda Emmy, The Larry Sanders Show - nagroda Emmy. LESLIE DIXON (scenariusz) - Zakręcony piątek (Freaky Friday) z Jamie Lee Curtis i Lindsay Lohan, Outrageous Fortune z Bette Midler i Shelley Long, Overboard z Goldie Hawn i Kurtem Russellem, Afera Thomasa Crowna (The Thomas Crown Affair) z Pierce Brosnanem i Rene Russo; Pani Doubtfire (Mrs. Doubtfire) z Robinem Williamsem i Sally Field; Podaj dalej (Pay It Forward) z Kevinem Spacey, Helen Hunt i Haleyem Joelem Osmentem. MARC LEVY (autor powieści / koproducent) - If Only It Were True (2000) – ta debiutancka powieść została przetłumaczona na 30 języków, Will You Be There? (2000), Seven Days For an Eternity (2003), In Another Life (2004), Finding You (2005). Powieści Marca Levy sprzedały się na świecie w ponad 6 milionach egzemplarzy. Levy wyreżyserował także dla Amnesty International film krótkometrażowy Letter to Nabila, a obecnie pracuje nad kilkoma scenariuszami filmowymi. DARYN OKADA (zdjęcia) - Wredne dziewczyny (Mean Girls), Texas Rangers, Lake Placid, Halloween H20, Big Bully, My Father the Hero, Wild Hearts Can’t Be Broken, Od kołyski aż po grób (Cradle 2 the Grave) Andrzeja Bartkowiaka, Joe Somebody, Dr. Dolittle 2 Steve’a Carra, Senseless, Anna Karenina Bernarda Rose, Captain Ron Thoma Eberhardta, telewizja - mini-seria In a Child’s Name - nominacja do nagrody ASC, mini-sera Elvis, A Mother’s Instinct oraz Vanishing Point. CARY WHITE (scenografia) - Wredne dziewczyny (Mean Girls), Zakręcony piątek (Freaky Friday), Mali agenci (Spy Kids) i Oni (The Faculty) Roberta Rodrigueza, Why Do Fools Fall In Love, Selena, Cheaper By the Dozen 2, American Outlaws, Gettysburg, The Hot Spot, Teksańska masakra piłą łańcuchową 2 (The Texas Chainsaw Massacre 2), telewizja - mini-seria - Lonesome Dove - nominacja do nagrody Emmy, Final Verdict - nominacja do nagrody Cable ACE, Beyond the Prairie, Part 2: The True Story of Laura Ingalls Wilder, The Temptations, The Siege at Ruby Ridge. BRUCE GREEN (montaż) - Zakręcony piątek (Freaky Friday) Marka Watersa, The Other Sister, Uciekająca panna młoda (Runaway Bride), Pamiętnik księżniczki (The Princess Diaries), Mama na obcasach (Raising Helen) i Pamiętnik księżniczki - królewskie zaręczyny (The Princess Diaries 2: Royal Engagement) - wszystkie pięć w reżyserii Garry’ego Marshalla, Fenomen (Phenomenon), Ja cię kocham, a ty śpisz (While You Were Sleeping), Cool Runnings, Big Momma’s House, Angels in the Outfield, The Vanishing, The Doctor, Witaj w domu, Roxy Carmichael (Welcome Home, Roxy Carmichael), Młode strzelby 2 (Young Guns II), Punchline. SOPHIE de RAKOFF (kostiumy) - Legalna blondynka (Legally Blonde), Legalna blondynka 2 (Legally Blonde 2: Red, White & Blonde), Dziewczyna z Alabamy (Sweet Home Alabama), Zatańcz ze mną (Shall We Dance) z Richardem Gere, Jennifer Lopez i Susan Sarandon; Fever Pitch z Drew Barrymore, In Her Shoes z Cameron Diaz, Toni Collette i Shirley MacLaine, All About the Benjamins, The Center of the World, Crime and Punishment in Suburbia, Four Dogs Playing Poker i Saturn. Jako stylistka de Rakoff pracowała podczas realizacji teledysków takich muzyków jak Depeche Mode, R.E.M., Nelly, Enrique Iglesias, Rod Stewart, Alanis Morissette czy The Wallflowers. ROLFE KENT (muzyka) - Polowanie na druhny (Wedding Crashers), The Matador, Bezdroża (Sideways) Alexandra Payne - nominacja do Złotego Globu w kategorii Najlepsza Muzyka, The House of Yes, Zakręcony piątek (Freaky Friday), Wredne dziewczyny (Mean Girls), Schmidt (About Schmidt), Election, Citizen Ruth, Legalna blondynka (Legally Blonde), Legalna blondynka 2 (Legally Blonde 2: Red, White & Blonde), Siostra Betty (Nurse Betty), Slums of Beverly Hills.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.