Laurence Fishburne, Julian Sands i Jeff Goldblum byli brani pod uwagę przy obsadzaniu roli Travisa Dane'a, jednak odmówili.
Jon Peters zrezygnował z funkcji producenta "dwójki" po tym, jak dowiedział się, że w pierwszej części uśmiercona została postać komandora Krilla (Gary Busey), którą chciał umieścić w kontynuacji.
W finałowej scenie na cmentarzu, Casey Ryback jest w galowym mundurze porucznika amerykańskiej marynarki, jednak na okręcie służył jedynie jako podoficer (chief petty officer).
W jednej ze scen - pociąg zatrzymuje się, a widok za oknem porusza się nadal (to dowód na to, że sceny z wnętrza pociągu kręcono w studiu).
Zdjęcia do filmu nakręcono w Glenwood Springs, Leadville, Pinecliffe (Kolorado, USA), Chatsworth - Los Angeles, Stoney Point Park - Topanga Canyon Boulevard (Kalifornia, USA) i Missoula (Montana, USA).
Roger Hatem i Matt Reeves, przygotowany przez siebie scenariusz "Dark Territory" (sprzedany firmie Richarda Donnera za milion dolarów), przerobili właśnie na potrzeby sequelu "Liberatora".
Scena niszczenia obiektu przemysłowego w Chinach powstała w oparciu o niewykorzystane materiały do innego filmu z Seagalem - "Na zabójczej ziemi".
Laptop, z którego korzysta Travis Dane, to Toshiba T4600C z procesorem 486 (33 MHz), 4 MB RAM-u i wyświetlaczem VGA.
Dzięki zastosowaniu pionierskich technik filmowych, wszystkie ujęcia z wnętrza pociągu (czyli niemal cały film) udało się zrealizować w studiu.
Przyklejone na ścianach studia piłki tenisowe posłużyły jako markery, które miały pomóc komputerowi w odwzorowaniu scenerii stanu Kolorado.
Podczas zdjęć próbnych, mających miejsce na zewnątrz pociągu, iskry z lokomotywy powodowały występowanie niewielkich pożarów wzdłuż torów. Aby można było rozpocząć kręcenie, zastosowano niezbędne odgromniki.
Obie lokomotywy to maszyny typu Alaska Railroad GP7, o numerach 1804 i 1810.
Lokomotywa GP7 o numerze bocznym 1810 - będąca tą drugą w filmie "Liberator 2" - jest obecnie w posiadaniu "Oregon Pacific Railroad" i znajduje się w Milwaukie (stan Oregon).
Wagony pasażerskie, które wchodziły w skład filmowego pociągu, zostały wykonane przez "Colorado Railcar Company" i istnieją do dnia dzisiejszego.
Zdjęcia do filmu trwały od 14 września 1994 roku do 18 stycznia 1995 roku.