Precyzję reżysera w odtworzeniu detali epoki, zatęchłych wnętrz sal sądowych, fikuśnych wąsów i wytwornych mundurów, doskonale wspomagają zdjęcia stałego partnera Polańskiego, operatora Pawła Edelmana. Alexandre Desplat dostarczył kolejną emocjonalną obudowę dźwiękową, która zgrabnie buduje napięcie wielu scen. Tematycznie, reżyser podejmuje dyskusje o ciągle aktualnych tematach w dzisiejszym świecie, jak wolność prasy, granice ingerencji władz w demokrację i prywatne życie obywateli. Jest też nawiązanie do antysemityzmu, toczącego kraj niczym choroba. Świetnie zrealizowany, ostry w swojej wymowie film Polańskiego jest chyba najlepszym filmem twórcy.Film zasużył na Oskara,ale nagonka na Polańskiego kilku zdewociałych pań którym po 40 latach coś sie przypomniało i prubują zniszczyć dorobek Polańskiego