PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=8692}

Planeta małp

Planet of the Apes
Planeta małp
powrót do forum filmu Planeta małp

Po przeczytaniu wielu dziwnych komentarzy mówiących o podróży między gwiezdnej przez małpy i opanowanie Ziemi, gdy były na niej prymitywne istoty ludzkie, postanowiłem sprostować parę rzeczy. Bo niektóre komentarze są hmm, lekko mówiąc dziwne.

Jeżeli ktoś oglądał 1 wersję planety małp, może pamiętać scenę gdy zorientowali się że tak naprawdę trafili do przyszłości, w której Ziemia została opanowana przez małpy. Chodzi o moment, w którym znaleźli stary bunkier z czasów II wojny Światowej.

W filmie z 2001 mamy sytuację gdy Davidson się rozbił na planecie opanowanej przez małpy a potem odkrył że ekipa ratunkowa tak naprawdę przybyła setki lat wcześniej.

Końcówka filmu mówi nam o tym że po prostu ekipa cofnęła się w czasie do początków rozwoju Homo sapiens na Ziemi i zdominowali ich świat. i przejęli strumień czasu należący do historii ludzi. Czyli całkiem przeinaczyli wydarzenia z oryginalnego cyklu.

labuz

to ja teraz już sie pogubiłem z tymi strefami czasowymi , chyba jedni i drudzy odkryli ze sie przenieśli w czasie o parę tysięcy lat gdzie ludzie zostali zdominowani przez małpy

ale to jeszcze nic

nie rozumiem jednego czy ewolucja działa wstecz, mam namyli np. czy w przypadku jakiegoś kataklizmu , na ziemi zostają małpy i ludzie , małpy \ ewoluują rozwijają sie , a ludzie na odwrót - zanika u nich mowa i wartości społeczne

zawsze uważałem ze ewolucja działa tylko w jednym kierunku-albo dany gatunek rozwija \ ewoluuje albo na jakiś czas ewolucja pozostaje w miejscu , ponieważ nie może przeskoczyć danego etapu z powodów środowiskowych , -np. jakby nie było lądu to ryby nigdy by nie wyszły na brzeg

czy sie mylę?

janekgromada

oczywiście jest to film s-f , dobry jak na swoje czasy

janekgromada

weźmy pod uwagę że te myślące małpy były wynikiem inżynierii genetycznej więc nie były wynikiem ewolucji.
Więc trudno porównać ten przykład ewolucją na normalnych zasadach.
Tu raczej obowiązywał efekt "wybij zanim sam zostaniesz wybity" a nie udawajmy. jeżeli małpy zostały wyrzucone w przeszłość Ziemi, zanim ludzie zdążyli wyewoluować ( ludzcy niewolnicy mogą być potomkami ekipy ratunkowej").
Więc mieliśmy sytuację gdy małpy kontrolowały populację ludzką. Zapewne wybijali co mądrzejsze jednostki oraz ograniczali ich populację aby nie dopuścić do sytuacji, w której ludzie ich zdominują. Taka odwrotność obecnego ruchu multi-kulti, który występuje na "oświeconym" zachodzie. Nie jestem rasistą ale dwie skrajne kultury nie mogą ze sobą koegzystować. Prędzej czy później cała ta sytuacja spowoduje że cywilizacja zachodu zniknie.