PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=31144}

Pożegnalny walc

Waterloo Bridge
8,1 4 009
ocen
8,1 10 1 4009
7,0 4
oceny krytyków
Pożegnalny walc
powrót do forum filmu Pożegnalny walc

Pytanie - kostiumy

ocenił(a) film na 8

Akcja rozgrywa się w czasie I wojny światowej, a na moje oko stroje noszone przez Myrę i Kitty wyglądają na współczesne tj. lata 40. Niedopatrzenie?

ocenił(a) film na 8
lena_777

Nie pamietam zbyt dobrze tego filmu, ale sadzac po zdjeciach to chyba troszke przesadzasz. Kapelusze, suknie byly czyms naturalnym wowczas;)

ocenił(a) film na 8
Qjaf

Wypowiedź z cyklu: nie znam się, ale się wypowiem...
Toć naturalnie, że były naturalne. Małe, zgrabne kapelutki, a nie wielkie spodki. Sukienki do połowy łydki, trencze, dwurzędowe marynarki, o fryzurach nie wspominając - to są wypisz, wymaluj czasy II wojny, a nie I! Stąd moje wcześniejsze pytanie... Czy ja pisałam o skórzanych ramoneskach i dżinsach z dziurami o rozmiarach krowich placków?

ocenił(a) film na 8
lena_777

Mowisz co wiesz, ale czy wiesz co mowisz? No nie bardzo, bo poruszasz sie w swiecie stereotypu.

Trencze przeciez byly popularne w czasie I WS. Co z tego, ze bardziej je ludzie kojarza z II WS skoro samo ubranie bylo znane na dekady przed tymi wojnami.

Kapelusze byly przerozne w okresie wielkiej wojny.

http://blog.library.si.edu/2013/09/turning-heads-in-1916-and-1917/#.WOyTC4jyjct

Powyzej to tylko przyklad. Rondo takie i inne.

Zreszta moda moda. Wiele zalezalo od stanu majatkowego danej osoby i to nie jest tak, ze kazdy wtedy wygladal jak z zurnala, bo "w filmie pokazali".

ocenił(a) film na 8
Qjaf