Reżysera filmu wybrał Clint Eastwood. To on zdecydował, że ma nim zostać Ted Post - człowiek, który nakręcił serial "Rawhide". Jednakże pierwszym wyborem był Sergio Leone, który musiał odrzucić propozycję, gdyż w tym czasie pracował już przy filmie "Pewnego razu na Dzikim Zachodzie".
Aby wystąpić w tym projekcie, Clint Eastwood odrzucił rolę w wysokobudżetowym filmie "Złoto MacKenny".
W chwili kiedy Jed zostaje uratowany od stryczka, w oddali widać przejeżdżający między drzewami biały samochód.
Na końcu filmu gdy Jed Cooper wyjeżdża z miasta, w prawym górnym rogu kadru, między drzewami można dostrzec dwa słupy telefoniczne.
Na początku filmu, kiedy Jed Cooper wynosi cielaka na brzeg, jego koń zostaje w rzece. W następnym ujęciu, tuż po wyjściu z wody, Jed idzie w kierunku stojącego na brzegu konia, którego chwilę wcześniej zostawił w rzece, a jego spodnie (które powinny być mokre) są suche.
Pod koniec filmu, kiedy Jed skrada się do domu kapitana Wilsona, zostaje zaatakowany przez owczarka niemieckiego. Rasę tych psów zaczęto tworzyć w 1894 roku, a oficjalny jej wzorzec ustalono w 1899 roku, czyli sporo po czasie w którym toczy się akcja filmu.
Kiedy Cooper przepycha się przez tłum podczas masowego wieszania, mężczyzna za nim nosi okulary z czarnymi ramkami z tworzywa sztucznego.
Na wieczór przed powieszeniem sześciu więźniów, pewien mężczyzna sugeruje, że ludzie powinni rozbić namioty na odludziu (ang. boondock). Wyraz "boondock" wywodzi się z języka tagalskiego i został wprowadzony do języka angielskiego przez żołnierzy amerykańskich stacjonujących podczas II wojny światowej na Filipinach, a więc na długo po wydarzeniach przedstawionych w filmie.
Na początku masowej egzekucji przez powieszenie, kiedy to mieszkańcy miasteczka zbierają się, aby ją oglądać, na nogach jednej ze starszych pań można zauważyć niebieskie, płócienne tenisówki.
Na początku filmu, kiedy Jed ma zostać powieszony, mówi: "Popełniacie błąd", ale jego usta nie poruszają się, kiedy wypowiada te słowa. Również ok. 52 minuty filmu, tuż przed tym zanim na pustyni dojdzie do bójki z Millerem, Jed mówi do niego: "Wsiadaj, Miller", jednak jego usta znów się nie poruszają.
Liczba więźniów w powozie zmienia się pomiędzy ujęciami z bliższej i dalszej perspektywy.
Kiedy Jed Cooper nosi kajdany widać, że ma rozcięcie oraz spuchnięte prawe oko. Jednak kiedy kaznodzieja zostaje zastrzelony, po ranach nie ma najmniejszego śladu.
Tuż przed śmiercią proroka widać, że w powozie zamkniętych jest sześciu więźniów, natomiast tuż po jego śmierci, więźniów jest tylko dwóch.
Po tym jak Cooper zostaje odcięty od stryczka i idzie do więźniarki, liny i węzeł wiążące jego ręce zmieniają się pomiędzy ujęciami.
Kiedy Jed zostaje odcięty i umieszczony w powozie z innymi więźniami, ubiór woźnicy zmienia się pomiędzy ujęciami. Z początku ma na sobie granatowy strój bez chusty, a chwilę później, jasnoniebieski z czerwoną chustą.
Długość brody Millera wydaje się znacznie różnić między ujęciami, zwłaszcza podczas jego bójki z Cooperem w drodze powrotnej do Fortu Grant. Gdy do niej dochodzi, Miller jest praktycznie gładko ogolony, ale kiedy leży na ziemi, widać, że ma kilkudniowy zarost.
W scenie, w której Rachel podczas pikniku opowiada Jedowi o gwałcie i morderstwie męża, jej włosy między ujęciami są raz potargane, a raz schludnie ułożone.
Kiedy na początku filmu Jed Cooper zostaje powieszony, to w momencie, w którym zostaje spłoszony koń, widać jak Jed zaczyna huśtać się na linie w przód i w tył. Jednak kiedy kamera robi najazd, widzimy, że Cooper nie kołysze się i wisi nieruchomo.
Kiedy Cooper zostaje po raz pierwszy schwytany na lasso, położenie liny zmienia się pomiędzy ujęciami.
Gdy Cooper maszeruje w stronę więźniarki, widzimy, że jest doczepiony do niej jeden muł. Jednak kiedy powóz rusza, doczepione są już dwa muły.
Po tym jak Cooper zostaje powieszony a następnie odcięty i umieszczony w więźniarce, to gdy wchodzi do powozu, widzimy, że ma na sobie tylko kalesony. Jednak kiedy opuszcza więźniarkę, ma już na sobie spodnie.
Pył unoszący się w powietrzu, znika i pojawia się pomiędzy ujęciami, kiedy to pościg otacza Jeda Coopera nad brzegiem rzeki.
Na początku filmu, kiedy Jed wynosi cielaka z rzeki i stawia go na ziemi, widać, że jego spodnie i skórzany ochraniacz są mokre. Jednak kiedy idzie w stronę konia, jego spodnie i ochraniacz są suche.
Kiedy Jed dostaje śniadanie do łóżka, można zauważyć cień głowy jednego z członków ekipy filmowej.
Na początku filmu widać kawałek sprzętu filmującego leżącego na dole szubienicy.
Szubienica, na której dokonano egzekucji sześciu mężczyzn, ma z tyłu umieszczone tylko cztery metalowe pierścienie z przywiązanymi do nich linkami uwalniającymi zapadnie.
Wyraźnie widać, że w scenie, w której Jed jest wleczony przez rzekę, aktora zastępuje kaskader.
Po pojmaniu trzech bandytów, Cooper budzi się w hotelu. Można wtedy w tle usłyszeć pogawędkę i śmiechy mężczyzny i kobiety. Jednak gdy się wsłuchać uważnie, rozmowa ta i śmiechy zostały zapętlone i w kółko się powtarzają.
Kiedy Jed zostaje zwolniony i rozmawia z sędzią, więzień widoczny w tle trzykrotnie zmienia się w manekin podczas długich ujęć.
Film kręcono w Las Cruces, Culver City i Alamogordo (Nowy Meksyk, USA).
Ten film to punkt, od którego Clint Eastwood osobiście wykonuje tyle niebezbiecznych numerów ile to możliwe - tu np. ciągnięty był przez Rio Grande z liną na szyi.
Postać sędziego Fentona bazuje na prawdziwym sędzim Parkerze z Fort Smith (Arkansas). W filmie mamy też Fort Grant zamiast Fort Smith.
Okres zdjęciowy trwał od 19 czerwca do sierpnia 1967 roku.