Chyba większość filmów Allena można by w tym temacie wypisać. Tylko, że ja już je znam;)
Koniecznie, koniecznie, koniecznie "Conversations with Other Women" Hansa Canosy. Ponadto "Her" i "Margin Call" (zupełnie nie o miłości i może się nie spodobać, ale film opiera się w zasadzie wyłącznie na dialogach). "Gadany" jest też świetny a znacznie mniej znany niż na to zasługuje serial "In Treatment".
Może "Donnie Brasco"? Oglądałem dawno temu, ale większa część tego filmu to było właśnie gadanie, więc jeśli ci nie przeszkadza, że to film gangsterski, to polecam.
Baby są jakieś inne, rzeź polańskiego, persona bergmana, 7 psychopatów, filmy tarantino, kotka na gorącym blaszanym dachu, kto się boi virginia wolf, nagle ostatniego lata, tramwaj zwany pożądaniem, śmierć i dziewczyna, cezar musi umrzeć, bliżej