To już koniec świata? Eksperymentalny wirus ?T?, spreparowany przez korporację Umbrella, nie został przez nią opanowany i zaczyna się w niekontrolowany sposób rozprzestrzeniać, przemieniając populację świata w hordę żądnych krwi i świeżych ciał żywych trupów. Niezainfekowane jeszcze wirusem miasta okazują się być miejscem coraz bardziej niebezpiecznym, dlatego też Carlos Olivera (Oded Fehr) i L.J. (Mike Epps) razem z Claire (Ali Larter), K-Marttem (Spencer Locke) i siostrą Betty (Ashanti), postanawiają wyruszyć w drogę i znaleźć miejsce ocalenia? Aby osiągnąć założony cel przemierzają opuszczone autostrady w uzbrojonym konwoju. Szukają miejsca, do którego nie dotarł jeszcze wirus i gdzie można będzie bezpiecznie przeżyć. Na opustoszałych pustynnych terenach spotykają innych, którym przyświeca podobny cel. Aby jednak zapewnić sobie bezpieczeństwo potrzebują uzbrojenia ? broni, nabojów i miotaczy ognia. W tym samym czasie, w podziemiach porzuconej stacji radiowej w Newadzie trwa akcja najwyższej gotowości w ukrytych, sterylnych biurach i centrum naukowo-badawczym korporacji Umbrella. Mając stały dostęp do satelitarnego systemu inwigilacji i kontroli dr Isaacs (Iain Glen) może z łatwością śledzić ruchy konwoju ocalałych ludzi. Jego zamiary nie są jednak wobec nich przyjazne ? szuka on za wszelką cenę osoby, która nie tylko jest kluczem do znalezienia lekarstwa na epidemię, ale także celem eksperymentów Umbrelli - Alice. Schwytana kiedyś przez korporację Umbrella Alice poddana została biogenicznym eksperymentom, które zmodyfikowały jej strukturę genetyczną ? nadały nadludzką moc, wyostrzone zmysły, ogromną sprawność i zręczność. Podlegająca w każdej minucie mutacji i pozostająca pod stałą groźbą zdrady przez swoje własne sterowane przez Umbrellę DNA, Alice śledzi konwój, pozostaje w gotowości i w każdej chwili może wkroczyć do akcji, gdyby coś miało zakłócić bezpieczne dotarcie ocalałych ludzi do celu. Tym celem jest północna Alaska, miejsce stosunkowo mało zaludnione, ostatnia nadzieja na ocalenie przed żywymi trupami - zombie. Jednak w drodze do celu konwój musi zatrzymać się na tankowanie w Las Vegas, a to już jest całkiem w zasięgu korporacji. Umbrella nie tylko poszukuje Alice, ale również tych którzy próbują przedostać się wraz z nią na Alaskę. W swojej determinacji są gotowi posunąć się do wszystkiego. Walka dopiero się zaczyna... Screen Gems/ Davis Films/ Constantin Film mają przyjemność zaprezentować swoją najnowszą produkcję ?Resident Evil: Zagłada? /Resident Evil: Extinction/, trzecią i ostatnią już część cieszącej się ogromną popularnością trylogii ?Resident Evil?, nakręconej na podstawie klasycznej gry komputerowej pod tym samym tytułem. Scenariusz do filmu napisał Paul W.S. Anderson, który był reżyserem pierwszej części i autorem scenariuszy do wszystkich trzech części trylogii. Tym razem za reżyserskim sterem stanął Russell Mulcahy (?Nieśmiertelny? /Highlander/). Znana z poprzednich części filmu Milla Jovovich (Resident Evil: Apokalipsa) stoi na czele grupy grających w filmie artystów, w której znaleźli się także Oded Fehr (?Mumia? /The Mummy/), Ali Larter (?Oszukać przeznaczenie? /Final Destination/, telewizyjna produkcja ?Herosi? /Heroes/), Iain Glen, Ashanti i Mike Epps. Producentami filmu ?Resident Evil: Zagłada? są Bernd Eichinger, Samuel Hadida, Robert Kulzer, Jeremy Bolt i Paul W.S. Anderson. W roli producentów wykonawczych wystąpili: Martin Moszkowicz, Victor Hadida i Kelly Van Horn. W grupie twórców filmu znaleźli się także: autor zdjęć David Johnson, BSC (?Resident Evil?), laureat Oscara? scenograf Eugenio Caballero (?Labirynt fauna? /Pan?s Labyrinth/, 2006), kostiumograf Joseph Porro oraz montażysta Niven Howie. Opiekę nad efektami wizualnymi filmu sprawowali Dennis Berardi i Evan Jacobs. Muzykę skomponował Charlie Clouser. Film powstał na podstawie gry CAPCOM - ?RESIDENT EVIL.?
RESIDENT EVIL: ZAGŁADA - INFORMACJE PRODUKCYJNE
Trzecia, ostatnia już część ?Resident Evil? ? ?Resident Evil: Zagłada? podobnie jak poprzednie powstała w oparciu o niezwykle popularną serię gier komputerowych. Jak mówi autor scenariusza i producent trzeciej części Paul W.S. Anderson, będący jednocześnie siłą napędową całego projektu: ?Siła filmów z serii ?Resident Evil? polega na tym, że nie są to zwykłe thrillery o atakujących ludzi zombie. Owszem mamy w nich do czynienia z postaciami żywych trupów, ale również wieloma innymi postaciami, a do tego inspirującymi koncepcjami realizowanymi w obszarze science fiction.? W podobnym tonie wypowiada się producent filmu Robert Kulzer: ?Paulowi (Andersonowi) udało się stworzyć klimat, który nie jest typowy dla tego rodzaju produkcji. W przypadku ?Resident Evil? mamy do czynienia z obrazem epickim, nakręconym z dużym rozmachem. Łączy on różne elementy gatunku i różne postaci. Wszystkie z nich żyją własnym życiem, co jest niezwykle ciekawe i inspirujące.? Tym razem za reżyserskim sterem stanął Russell Mulcahy, zaczynający swoją karierę od kręcenia teledysków, a kojarzony przede wszystkim ze swoim największym tytułem dużego ekranu ? ?Nieśmiertelny? /Highlander/. Jak mówi Anderson: ?Russell był pionierem bardzo charakterystycznego stylu wizualnego filmów, korzystającego w dużej mierze z szybkiej pracy kamery i umieszczaniu jej na wysięgniku, tak, żeby być jak najbliżej akcji. Pełno było w tym także szybkich, dynamicznych cięć. Ten typ pracy bardzo nam odpowiadał. Jako reżyser Russell ma niezwykle bystre oko i dokładnie wie, co chce pokazać i w jaki sposób. Jego filmy miały na mnie, jako filmowca, duży wpływ. Dlatego też byłem niezwykle podekscytowany, kiedy zapadła decyzja, że to właśnie on będzie reżyserem trzeciej części ?Resident Evil?. Z kolei Mulcahy mówi: ?Horrory od zawsze były moją wielką pasją. Nie muszę chyba mówić czym jest dla mnie praca przy ?Resident Evil?, tym bardziej, że film ma znakomity scenariusz. Od strony wizualnej ?Zagłada? jest nieco inna niż dwie poprzednie części. Pierwsza część była nieco klaustrofobiczna, kolejna rozgrywała się głównie nocą w scenerii deszczowych ulic. Tym razem lądujemy wraz z bohaterami filmu na pustyni, co nadaje obrazowi charakteru nieco westernowego, a zarazem szalonego i strasznego.? Anderson dodaje: ?Czerpaliśmy inspirację z innych filmów tego gatunku, w szczególności tych, które oglądałem w dzieciństwie i które znakomicie oddają klimat post-apokaliptyczny. Mówię tu o ?Mad Maxie? i jego drugiej części ?The Road Warrior?. Myślę, że sceny z naszego filmu przywołają na myśl właśnie tamte obrazy pędzących przez pustynię opancerzonych ciężarówek.? Podczas gdy dwie pierwsze części rozgrywają się raczej w ciemnych, zamkniętych przestrzeniach trzecia rozgrywa się w pełnym słońcu w pustynnej scenerii. Mulcahy tłumaczy: ?Nie zawsze straszne jest to, na co możemy przypadkowo wpaść w ciemnościach, ale także to, co szepcze do nas i zaskakuje w ciągu dnia. Czasami jest to nawet bardziej przerażające. I tym razem nakręciliśmy kilka ciemnych, mrocznych scena, co daje znakomity kontrast wizualny ze scenami bijącej po oczach jaskrawości pustyni oraz przestrzeni podczas burzy piaskowej. Wierzcie mi, Las Vegas całe pokryte piaskiem robi wrażenie.? Pozostając wiernym duchowi gry komputerowej, Anderson wzbogacił przedstawioną na ekranie historię świeżymi elementami, a Mulcahy nadał im realną, filmową formę. Jak mówi Anderson: ?Skopiowanie gry i wierne przeniesienie jej na ekran nie dawałoby widzom takiego ekscytującego przeżycia, ponieważ od samego początku mieliby świadomość tego, co się zaraz wydarzy, które postaci przeżyją, a które nie. Dla nas takie założenie było wielkim wyzwaniem ? pozostać wiernym pierwowzorowi, a mimo to nagiąć trochę zasady, gwarantując porcję porządnej, trzymającej w napięciu rozrywki.?
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.