Trzymających widza w ciągłej niepewności ,pełnych zwrotów akcji , zaskakujących momentów, nieliniowych , takich po których obejrzeniu będe mogł powiedzieć " no nieźle , nabrali mnie" , nie szukam wzruszających historii życia, komedii bawiacych do łez czy też pełnych efektów filmów z jamesem bondem - takich filmów jest pełno.. (chociaż takie filmy bardzo lubie)
Jak możecie podajcie mi tytuły, na pewno nie tylko ja szukam takich wrażeń w filmach ;)
podam filmy tak na szybko z pamięci ;)
Iluzjonista
Podejrzani
Coma (1978)
Skazani na Shawshank
Prestiż
To nie tak jak myślisz, kotku
Suma wszystkich strachów
Memento
Oszukana (chociaż tytuł niefortunny)
liczę na waszą pomoc ;)
Może nie tyle nieliniowe (o takie ciężko) ale na pewno fabularne majstersztyki pełne zwrotów akcji, zmuszające do myślenia i pozostawiające to słynne "ale mnie scenarzysta nabrał"
Żądło
Vidocq
Plan Lotu
Okno na podwórze
Osada
Raport mniejszości
dzięki, o takie filmy chodziło, część z nich już widziałem i potwierdzam :) Vidocq i Okno na podwórze bede musiał obejrzeć ;)
do listy dopisze też :
Wild things (1998)
tylko "Okno na Podwórze" najlepiej starszą wersję z 1954 r. bo reżyserował ją Hitchcock a to już gwarantuje emocje :)
zdecydowanie polecam głośną koreańską produkcję z 2003 roku pt. "Oldboy" Chan-wook Park'a, drugą część z tzw. "trylogii zemsty". Doskonałe, wywierające mocne wrażenie na widzu kino. Oczywiście oprócz tego m.in. "Se7en", "The Machinist" z Bale'em, "Jacob's Ladder" z Robbins'em czy nieco lżejszy obraz "Lucky Number Slevin" - tu zaskoczenie gwarantowane
pozdr.
Filmy pokręcone lub z zaskakującym zakończeniem: Zabójczy numer, Fight Club, Naciągacze[koniecznie bo rewelka], Przekręt[i inne filmy Ritchie'go], V jak Vendetta, GO 1999, Wyspa Tajemnic, Manna, In Bruges, Big Nothing, 1408, Plan Doskonały, Wyspa, Sekcja 8, Vanilla Sky, Lola Rennt, Kula, Martyrs, Gra Finchera, Przebudzenie, Teoria Chaosu, Cube, Kod Dostępu, Memento, Oczy Węża DePalmy, 8 części prawdy, DejaVu, Amores perros
Teraz przypomniały mi się też inne produkcje: "Inni" oraz "Wanted. Ścigani". :) Powinny Ci się spodobać.
Najbardziej podobny i jeden z klasyków zarazem to: "Czas Apokalipsy" :D
Bardzo mi sie przypominam ten film, podczas seansu Sekcji 8 :)
Teraz przypomniał mi się inny film... nieprzewidywalny i zaskakujący (w mojej prywatnej ocenie!), po seansie którego też rzuciłam tekstem: "no to mnie nabrali!"... ten film to "Don". Polecam :)
Ale jaki Don? Bo po wpisaniu w wyszukiwarce wyskakuje 20 roznych i zaden nie nazywa sie po prostu: "Don" :-) Podaj dokladny tytul i rok, to chetnie obejrze ;)
Zrobię coś lepszego ;) Podam Ci linka do tego Dona, o którym pisałam wyżej. Proszę, oto on: http://www.filmweb.pl/Don
Ostrzegam tylko, że to kino iście bollywódzkie :) ale i tak warto akurat na ten film spojrzeć! Polecam, ja się nie zawiodłam...
State of play (Stan gry). Chodzą mi po głowie jeszcze dwa filmy, ale nie pamiętam tytułów.
Plan Doskonały (2006)
Gra (1997)
Rzeka Tajemnic (2003)
Czerwony Smok (2002)
Zabójczy Numer (2006)
Tajemnice Los Angeles (1997)
Wszystkie zaskakują. Obejrzałem więcej tego typu, ale narazie podaje tylko te, potem może dopisze coś jeszcze :]
nikt nie wymienił rashomona czy seppuku? jak jest średnia wieku w tym poście, 15lat?
Wybór Mafii 1 i 2, Brother, Córka Generała (bardzo zbliżony do Sekcji 8), Infernal Affairs.
@Droo wolę Tron we krwi i Harakiri. :)
Chyba nikt nie podał wcześniej:
Negocjator, arlington road, szósty zmysł, co kryje prawda, telefon (phone booth), next.
jak dla mnie bardzo podobny: Infiltracja (2006) http://www.filmweb.pl/Infiltracja
pełno kłamstw (zabrzmiało trochę jak dr House)
"Tożsamość" Jamesa Mangolda z Rayem Liottą, Johnem Cusackiem i Amandą Peet, genialny film (choć ten z Neesonem też jest niezły)
"Motel" Nimroda Antala z Kate Beckinsale i Lukiem Wilsonem
"21 gramów" Alejandro Gonzaleza Innaritu
"Prosty plan" Sama Raimi
"Stoker"
"Malice"
"Rzeczy, które robisz w Denver będąc martwym" z Andym Garcią, Christopherem Walkenem.
"Więź"/"Brudne pieniądze" brawurowy debiut braci Wachowskich z Giną Gershon i Jennifer Tilly
"Fargo" braci Coen
"Cop Land" Jamesa Mangolda z Robertem De Niro, Harveyem Keitlem, Rayem Liottą, ale przede wszystkim Sylvestrem Stallone
"Kandydat" Jonathana Demme z Denzelem Washingtonem, Meryl Streep i Lievem Schreiberem
"Sen Kasandry" z Colinem Farrellem i Ewanem McGregorem
"Nim Diabeł dowie się, że nie żyjesz" Sidneya Lumeta z Philipem Seymourem Hoffmanem, Ethanem Hawke, Marisą Tomei