Tak owszem, nie lubię. A bynajmniej tak myślałam do teraz. Hmmm w sumie ściągnęłam go przypadkiem nie wiedzac o czym jest...często tak mam bo potem są miłe niespodzianki:) Musze powiedzieć że tak było i tym razem.
Kiedy na początku zobaczyłam facetów patrzacych na siebie tak maślanymi oczyma to wstrzymałam oddech- Boże film o gejach (nie mam nic do tego typu orientacji ale zawsze wiedziałam że to nie może mnie poruczyć a jedynie obrzydzić- myliłam się.) Z każdą następną minutą wiedziałam, że ten film oglądnę jeszcze raz.
Normalna, spokojna "akcja" czasami stawała się dość mdła, myślałam sobie matko tak łatwo w życiu nie ma- ale to USA i to tylko film...
Muzyka- świetna
Obsada- dla mnie nieznana- ale dobrana z głową
historia- jakich tysiące, ale ma coś w sobie czego nie moge opisać słowami, coś co przyciąga:)
zakończenie- iście amerykańskie- happy end hehe:)
a i zmieniam zdanie. Z chęcią oglądnę film o podobnej tematyce tylko rzućcie propozycje:)
Jednym słowem polecam:)
klasyk - Tajemnica Brokeback Mountain.
jak dla mnie rewelacja :) i wspaniali: H. Ledger i J. Gyllenhaal.
polecam! :)
"The hanging garden" to moim zdaniem świetny film o tej tematyce. No i "Beautiful thing" Hej, tylko uważaj z tymi filmasmi o gejach, bo od tego można się uzależnić.
popieram :) najpierw znalazłam Queer as folk (amerykańską wersję) i zakochałam się w tym serialu... pozniej obejrzałam go drugi raz na co znajomi reagowali komentami, żebym znalazła sobie jakies konstruktywne zajęcie a nie marnowala czasu :P jak ktos nie oglądał to nie zrozumie; później obejrzałam brockback mountain, little ashes... tak mnie wciągneło, że teraz siedze i wyszukuje filmy o takiej tematyce, sporo już ich obejrzalam ale naprawde moge polecić "Dream boy", "Summerstorm" i jeszcze "Mysterious skin", zupełnie inny klimat niż dwa poprzednie, ale również warto zobaczyć...
coś o tym wiem xD już się uzależniłam, polecam oczywiście latter days i też francuskie np, Just a question of love. :)
wiem co oznacza słowo 'bynajmniej'. Niestety nauczyła się go błędnie stosować już jakiś czas temu...a złe przyzwyczajenia trudno wyplewić:P
Czesc,
szczerze odradzam Brokeback Mountain... zanudzisz się na śmierć:D nie twierdze że film jest zły, ale nudzi w większości,a po drugie nawet jeśli Ledger jest dobrym aktorem to w żadnym stopniu nie pasuje mu rola geja. Mnie nie przekonał. Końcówka dosyć udana.. jak dla mnie nic poza tym. Nie rozumiem dlaczego ludzie tak się zachwycają tym filmem... Cóż... gusta.
Dla osob ktorzy pewnie oburzą się czytając moja wypowiedz dopisze, że nie twierdze ze film jest słaby, ALE WE MNIE NIE TRAFIŁ. Historia dosyć pospolita w dodatku nudno opowiedziana z dobrą obsadą:) pozdrawiam:))
skoro poruszył cię ten film, a nie zaprzeczam że może poruszyć to spróbuj koniecznie Brokeback Mountain. już teraz wiem że jak zobaczysz nie skończy się na jednym razie :)
Polecam film"Latter Days" początkowo przypomina zapowiadające się gej porno i film raczej klasy b ale scenariusz zmienia i dalsze przesłanie filmu jest do przemyślenia polecam.Fajnie ten film zrecenzowałeś .
He he powiem krótko...Zajeb...y film i tyle!!!!!!!!!!! :) A końcówka coś pięknego :)Szkoda że Polska tak niszczy gejów i filmy tej tematyki ;(
Oglądnęłam "Latter Days"... i niestety nie przemówił do mnie, gra aktorska dość średnia, fabuła nie najgorsza ale jakoś jestem na nie:)
Mnie też osobiście ten film nie powalił, ot tak ''zwyczajny'', nie ma siły przebicia-moje subiektywne odczucie, ale "Beautiful Thing" nie można nie obejrzeć, film cudowny, oglądasz.....a na końcu Twoją uwagę zwraca fakt, że właśnie sie poryczałeś...:)
mnie z kolei nie zachwycil "Beautiful thing", czasami tak bywa, ale polecam za to francuski "Just a question of love", a w zasadzie "Juste une question d'amour", swietna historia
Proszę bardzo Koleżanko:
1. Beautiful Thing (1996) - Piękna Rzecz - angielski film o młodych Chłopcach dorastających w robotniczej dzielnicy przemysłowego miasta i budzącym się w nich wzajemnym uczuciu. Tutaj też fajna muzyka!
2.On, Ona i On (wydane na DVD przez Spinka)- włosko-francuska produkcja - dramat obyczajowy.
3.Touch of Pink (Gra w Rózowe - wydane na DVD przez Imperial) - osobiście polskie tłumaczenie tego tytułu mnie nie satysfakcjonuje, ale cóż; romantyczna opowieść o miłości z doborową obsadą (Jimi Mistry z filmu "Wojny Domowe", który też polecam, Kyli Maclachlan).
4. Ślicznotki (tyt. oryg. "To Wong Foo, thanks for everything Julie Nevmar" z ś.p. Partick-iem Swayze, Wesley Snipes-em i Jihn-em Leguizamo - wydane na DVD przez Universal (2004 rok) - przebrani za kobiety przyjaciele wyruszają na konkurs piękności Drag Queen. Polecam gra aktorów - bomba!
5. Yossi and Jagger - reż. Eytan Fox - izraelska opowieść o miłości dwóch żołnierzy.
6. Jeffrey - w nieco krzywym zwierciadle pokazany strach przed Aids, doborowa obsada(boski Michael T. Weiss), jak dla mnie super film z lekkim ale nie zawsze każdemu podobającym się specyficznym humorem. Lecicał w TV 3 kilka lat temu.
7. I Think I Do - lekka romantyczna komedia w sam raz na Świąteczny wieczór. Leciała również w TV Publicznej.
8. Torch Song Trilogy (Trylogia Miłości - puszczała go TV "2" w 1991 roku chyba) - obowiązkowa jazda, na podstawie Brodway-owskiej sztuki teatralnej - Gorąco polecam ten film.
Ta lista oczywiście nie jest kompletna, jak potrzeba służę jeszcze kolejnymi tytuami. Pozdro ZibiAlex
Numer jeden to Priscilla królowa pustyni - to co ten film zrobił w społeczeństwie australijskim nic nie przebije
Cieszę się, że zmieniłaś zdanie co do filmów o takiej tematyce:) Ja polecam ci coś z klasyki, film "Maurice" ("Maurycy"), film piękny z bardzo dobrą obsadą, wspaniałą historią o miłości (na podstawie powieści Forstera), wydaje mi się że niestety mało znany dla szerszej publiczności, wielka szkoda. Zobacz koniecznie! Moim zdaniem zdecydowanie lepszy np. od "Brokeback Mountain", choć ten oczywiście też jest bardzo dobry. Z pozostałych polecam "Beautiful Thing", "Wilde", "Edge of Seventeen".
Temat założony w 2008 roku, ale jeśli nadal interesują się filmy o tematyce gejowskiej to mogę polecić Ci kilka pozycji (i sama poproszę o jeszcze jakieś).
1. "Maurycy" (widziałam, że ktoś już Ci to polecił, ale muszę, po prostu MUSZĘ powtórzyć)
2. "Touch of pink"
3. "Little Ashes" (opowiada historię Salvadora Dali, głównie jego związek z Federikiem García Lorcą. Film piękny, jedynie mam pewne zastrzeżenia co do Pattinsona w roli Daliego)
4. "Sommerstrum"
5. "Beautiful Thing"
6. "And Then Came Summer" (film bardzo spokojny i raczej bez wielkiego polotu, ale przyjemnie się ogląda :))
7. "Latter Days"
8. No, niech będzie: "Tajemnica Brokeback Mountain".
Oglądałam jeszcze kilka, ale zapomniałam tytułów.
Ktoś napomknął, że można się od takich filmów uzależnić...
Zgodzę się ;-)
Z tej tematyki polecam jeszcze izraelski Ha-Buah, francuski Baby love i szwedzki Półtoraroczny Patryk - dokładnie w tej kolejności ;)
A ja polecam angielski "Get Real" (widziałem kilka razy), kanadyjski C.R.A.Z.Y., Dom na krańcu świata (świetny Colin Farrell)
Ja z kolei polecam szereg tematycznych filmów i jak ktoś wcześniej zauwazył mozna się od nich uzależnić.Ja polecam te dobre filmy z dobrą grą aktorów i fabułą ciekawą.
1.Brokeback Mountain-piękny,na dłuuugo pozostaje w pamięci
2.The Bubble-piękny i całkiem inny klimat niż amerykańskie
3.Bent-tematyka wojenna,dramat,ciężko po tym filmie
4.Shelter-jak wyżej w opisach
5.Prayers for Bobby-bardzo dobry film,porusza ciekawe tematy,biograficzny
6.Sommersturm-młodzieńcze lata i pierwsze zakochanie
7.Beautiful Thing-także młodzieńcza miłość i pozytywne zakończenie
8.Latter Days-warte uwagi,niezłe ciacha tam grają ;)
9.Queer as Folk-serial,świetny i odważny ;)
10.Shank-mocny film,tylko dla niektórych
11.Eternal Summer-Wieczne lato-ciekawy,azjatycka produkcja
12.A love To Hide-wojenny,cięzki klimat czasami
13.Mannen som elsket-wiele muzyki i delikatny temat w tle
14.boy Culture-świetny :)
15.Get Real-o młodzieńczym uczuciu
I można by tak wymieniac i wymieniac wiele ciekawych pozycji filmowych.
12.
Jeśli lubicie komedie, to polecam Klatkę dla ptaków i I love you, Phillip Morris :) Są naprawdę urocze.
Film (jak czytałem i dowiedziałem się u przyjaciół) jest ciekawy, więc mam zamiar go obejrzeć.
Pozdrawiam Astral3
Ja mogę polecić "A love to hide", oryginalny tytuł "L'amour a taire". Piękny i ciężki, ale myślę że warto a nawet trzeba znać takie filmy.
Witam wszystkich ,
mam taka niesmiala prosbe o wskazanie filmow gejowskich z ladnymi, tymi, no... momentami. Tylko nie zeby jakies porno, nawet nie soft porno. Maximum cos jak w Eternal Summer.
Jakby jeszcze mi ktos wytlumaczyl, dlaczego mi sie tak te filmy podobaja i co to jest co tak cholernie wciaga; przeciez jestem juz duza dziewczynka i do tego hetero, a od chwili gdy obejrzalam Brockeback Mountain i gejowe mizianie w azjatyckich obrazach, zadna milosna damsko-meska scena mnie nie bierze. Co sie dzieje?
O kurde, poczytalem komentarze i stwierdzam, ze jednak sporo jest gejow na tym swiecie, tylko ukrywaja sie na portalach spolecznosciowych.....
Ja tego filmu nie obejrze na pewno, bo wiem, ze im wiecej sie czegos takiego oglada, tym bardziej staje sie to "normalne", a homoseksualizm nie jest normalny, a ja chce zostac normalny. Proste.
Szanujmy sie nawzajem. Owszem nie bede gejow nienawidzil, ale tez mam prawo do bycia hetero. Do gejow nic nie mam, a i prosze o odwzajemnienie :)
Pozdro.
nie geje to nie odmieńcy, to ludzie, ktorzy tworzą zdrowe rodziny, rozmnażają się, otaczają swoje dzieci troską i zapewniają im ciepłe i zdrowe wychowanie ;)
tak, pomijając rozmnażanie :) tam, gdzie społeczeństwo im na to pozwala, bo ich szanuje.
przeważnie nawet lepiej dzieci mają się, gdy wychowują je pary homoseksualne, niż "normalne pary- hetero"
zupelnie nie wiesz co mowisz, potrzebujesz poczytac chyba jakas porzadna ksiazke zawierajaca badania na ten temat (a nie jakies subiektywne wypociny),
a sam pomimo tego, co napisales, nie zyczylbym tego twoim dzieciom
polecam "oczy szeroko otwarte" izraelski film o zakazanym uczuciu w środowisku ultra-ortodoksyjnych żydów -bardzo dobry moim zdaniem
Ha, a ja polecę coś czego tutaj jeszcze nie było. Kino azjatyckie, dwa filmy i w przygotowaniu trzecia część. Przy czym każda część jest niezależna (ot, bohater drugiej części w pierwszej występuje 3 minuty jako kelner i nie ma na nic wpływu). Reżyser: Scud. Filmy:
- Amphetamine - bardziej mi się podobał, niesamowite zdjęcia i kolory. Fabuła... hmm.. fabułę trzeba zjeść po swojemu.
- Permanent Residence - część pierwsza w teorii. Dziwniejsza, mniej epatująca przyciąganiem.
Z innych skośnookich związanych z tematyka:
- No regret (Huhwihaji anha)
- Boys love (dwie części jak dobrze pamiętam)
- Lan yu
Ogólnie, warto sobie zerknąć na Wikipedię pod hasło "lgbt movies". Bardzo ładnie podzielone.
Zgadzam się. Filmy gejowskie są dobre ale azjatyckie filmy gejowskie to coś wyjątkowo dobrego (zależy jeszcze które,oczywiście;). Podwójnie polecam; ,,Amphetamine''*.* ; ,,Permanent Residence''- nie mogę nigdzie dostać ,ale pewnie jak jest okazja to warto gdyż ten sam reżyser od genialnego ,,Amphetamine''. ,,No regret'' ; ,,King and the Clown'' ; ,,Beautiful Boxer''-nie do końca gejowski, a i nie oglądajcie ,,Bangkok Love Story'' >.<'... okropny jak sądzę.
Przez wzgląd na takich naiwnych ludzi jak Ty, rozsądny człowiek dla zasady powinien wystawiać takim filmom 1/10. Mylisz anomalię z normą. Ech....
przepraszam, ale ten Twój "mądry" komentarz to do czego był? Ty nazywasz się rozsądnym człowiekiem? Nie bądź śmieszny...
"a bynajmniej tak myślałam" Ty wiesz co oznacza słowo bynajmniej??? bo po przeczytaniu zdania z tym słowem tak właściwie sobie zaprzeczasz
śmiało można polecić "Całkowite zaćmienie", bo z tego co się tu naczytałam, to chyba nie został jeszcze wymieniony. dobry film, nawet bardzo dobry według mnie. a i obsada świetna. młody diCaprio i jestem w niebie, no ale co kto lubi. film warty oglądnięcia, nawet kilka razy aby lepiej zrozumieć, co dla niektórych może być nieco trudne biorąc pod uwagę poruszane aspekty duszy i ciała.