PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=33510}
6,1 29 920
ocen
6,1 10 1 29920
5,7 6
ocen krytyków
Solaris
powrót do forum filmu Solaris

Arcydzieło

ocenił(a) film na 10

Czytając to co piszą inni ludzie na temat tego filmu dochodzę do wniosku, że zarówno obrońcy jak i krytycy tego obrazu staną w opozycji do mnie....

Uważam Solaris za arcydzieło nie dlatego, że jest pięknie zrobione.... nie dlatego, że porusza takie czy inne tematy psychologiczno-egzystencjalne (mimo, iż jestem studentem psychologii).... i nie dlatego, że jest ekranizacją Lema (bo Lema czytałem niewiele)....
Uważam, że Solaris jest arcydziełem dlatego, że tuż po obejrzeniu filmu nie rozumiem go. Nie potrafię objąć rozumem tego obrazu w żaden sposób. Ale jest to jeden z niewielu filmów w mojej historii, które pozostawiły we mnie swego rodzaju pustkę. Nie potrafię znaleźć innego określenia.... używając potocznego języka mógłbym powiedzieć, że film mnie strasznie 'przetyrał'. A najdziwniejsze jest to, że nie rozumiem dlaczego tak się dzieje i co to oznacza.

Kończąc te zawiłe rozważania.... Uważam Solaris za arcydzieło dlatego, że nie daje żadnych odpowiedzi tylko same pytania. Ale nie daje tych pytań tak po prostu.... te pytania trzeba odkryć samemu w sobie.

ocenił(a) film na 7
Yatek

Do arcydziela mu brakuje....ale z czystym sumieniem 9/10! Film naprawde swietnie zrobiony, utrzymany w niesamowitym klimacie,a co najwazniejsze jest niebanalny.Az dziwi ocena ;/

ocenił(a) film na 9
Yatek

Niesamowity klimat, poprostu magia!
Włączyłem, usiadłem w fotelu i na półtorej godziny zawiesiłem się... Nie ma tu błyskawicznej akcji, pogoni, strzelanek. Nie ma typowego związku, typowej miłości, banalnej zdrady i innych tego typu rzeczy które nas napędzają w większości miłośnych historii. Jest za to spokojna, sącząca się z ekranu, wręcz hipnotyzująca gra umysłu głównego bahatera...