PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=32468}

Szalony Koń

Crazy Horse
6,8 402
oceny
6,8 10 1 402
Szalony Koń
powrót do forum filmu Szalony Koń

Drodzy znawcy kultury indiańskiej, mam do was pewną prośbę. Otóż jakiś czas temu zaczęła się moja fascynacja tą kulturą, póki co jestem jednak laikiem jeżeli chodzi o moją wiedzę na ten temat, ale chciałabym to zmienić. Jakie książki i filmy moglibyście mi polecić? Oczywiście chodzi mi o pozycje przedstawiające w miarę prawdziwe fakty historyczne a nie jakieś bajki. z góry dzięki

ocenił(a) film na 7
Morti88

Z książek:
-"Indianie na wojennej ścieżce", Miloslav Stingl (krótkie przedstawienie najważniejszych momentów z historii Indian Ameryki Płn., na początek w sam raz),
-trylogia "Złoto Gór Czarnych" Szklarskich (od tego zaczęła się moja fascynacja Indianami, 2 pierwsze tomy adresowane bardziej do młodzieży, ale naprawdę warto przeczytać całość)
-"Pochowaj me serce w Wounded Knee" (opisuje najważniejsze wydarzenia z historii Indian drugiej połowy XIX w.
-"Szalony Koń" A. Fiedlera (krótka biografia tego wspaniałego człowieka, de facto jedyna dostępna w języku polskim)
To na początek, jeśli temat Cię zainteresuje albo poszukujesz czegoś stricte historycznego, to pisz śmiało.

Filmy:
-"Tańczący z wilkami' (mój absolutny numer jeden jeśli chodzi o filmy ogólnie, wracam do niego bardzo często, absolutny klasyk, na podstawie powieści Michaela Blake'a o tym samymy tytule)
-"Mały Wielki Człowiek (film ma specyficzny klimat, nie każdemu może przypaść do gustu, ale możesz spróbować, również na podstawie powieści )
-"Na Zachód" (miniserial, ukazuje losy plemienia Dakotów od czasów przed przybyciem białych, aż do pamiętnych wydarzeń z nad Wounded Knee).

To wg mnie najlepsze filmy, mam nadzieję, że się nie zawiedziesz, pozdrawiam.

Maestro_filmaniak

Dziękuję za pomoc :)

Morti88