Wybitny warsztatowo film, zmuszający do myślenia każdego widza. Z drugie zaś strony film wzbudzający sprzeczne emocje, nie do końca chyba po prostu dający się zrozumieć. Mistrzowski rysunek postaci, genialne przedstawienie rodzinnych relacji i ich ewolucji w obliczu odkrywania ?sekretów i kłamstw? żony i matki. Ale czy rzeczywiście ?kłamstw?? Anielskość tytułowej bohaterki momentami irytuje, prostolinijność razi na tle galerii wyrafinowanych, niejednoznacznych postaci. W jej życiu nie ma miejsca na grzech, na kłamstwo. Misja usprawiedliwia wszystko, ale czy na pewno, niezależnie od poglądów w sprawie aborcji, jesteśmy w stanie zrozumieć pobudki Very? Nawet jeśli aborcja nie jest zabójstwem, to określenie ?zabójca o twarzy dziecka? najlepiej oddaje, choć oczywiscie i tak nie w pełni, charakterystykę wybitnej kreacji Staunton.