Włamanie na śniadanie/film/W%C5%82amanie+na+%C5%9Bniadanie-2001-84732001
pressbook
O filmie
Barry Levinson (reżyser): "W scenariuszu najbardziej spodobał mi się pomysł relacji między dwoma mężczyznami a kobietą. W pamięci utkwiły mi słowa Kate, że nie może wybrać żadnego z nich, bo obaj tworzą mężczyznę doskonałego. To fantastyczny punkt wyjścia." Michael Birnbaum (producent): "Główne założenie opowieści jest takie, że jeden z bohaterów jest człowiekiem czynu, a drugi myślicielem. Pomiędzy nimi staje kobieta, która musi dokonać wyboru, którego z nich woli. Joe jest niesamowicie przystojny i bez zbędnego namysłu podejmuje działania, które zawsze okazują się właściwe. Terry jest błyskotliwym neurotykiem, który skrupulatnie planuje każdy swój krok. Zanim cokolwiek zrobi, musi przeanalizować sytuację i obmyślić plan. Joe i Terry to dwa przeciwieństwa, dwie połówki jednej osoby.
O reżyserii
Producenci filmu od początku chcieli powierzyć reżyserię Barry'emu Levinsonowi. Sześciokrotnie nominowany do Nagrody Akademii, laureat Oscara za "Rainmana" został zachęcony do reżyserowania Włamania na śniadanie przez producenta z MGM, Michaela Nathansona. Arnold Rifkin (producent): "Wszyscy byliśmy bardzo zaangażowani w ten projekt, a Michael Nathanson, mając nasze poparcie zwrócił się do Levinsona. Obaj z Brucem byliśmy pod wielkim wrażeniem, jak pasja i entuzjazm Michaela wpłynęły na decyzję Levinsona". Michael Birnbaum (producent): "Spoglądając na dorobek Barry'ego, widzimy, że każdy jego film rozwija się wokół postaci, a my tego właśnie potrzebowaliśmy. Barry posiada intuicję i specyficzny sposób subtelnego budowania intrygujących postaci". Billy Bob Thornton (Terry Collins):"Barry jest genialnym reżyserem, ponieważ uwielbia aktorów i czerpie przyjemność z pracy na planie i realizacji każdej sceny. Chociaż sam param się reżyserią, Barry nie jest dla mnie kolegą po fachu lecz raczej wzorem do naśladowania. Z nieustającym podziwem obserwuję, jaką frajdą jest dla niego kręcenie filmu. Ma wspaniałe poczucie humoru i wyczucie komizmu filmowego." Cate Blanchett (Kate Wheeler): "Śmieszą mnie tylko rzeczy umocowane w rzeczywistości. Nawet te najbardziej absurdalne muszą mieć w sobie ziarnko prawdy. I Barry jest w tym mistrzem. Ludzie chętnie szufladkują filmy: to dramat, a to komedia. A Barry wypracował swój własny typ filmu: zabawny i przejmujący zarazem". Barry Levinson (reżyser): "Nie boję się eksperymentów. Cały czas zastanawiam się, co jeszcze mogę wydobyć z danej sceny. Często zdarzają się błędy, dzięki którym scena ewoluuje w zupełnie nowym kierunku. Realizowanie filmu to proces odkrywania, w którym to, co przypadkowe i niezamierzone może być włączone w ramy scenariusza. Te spontaniczne momenty są siłą napędową interesującego filmu".
O plenerach
Harley Peyton: "Wychowałem się na północnym zachodzie i uznałem, że te tereny będą idealnym miejscem akcji filmu. Spodobał mi się pomysł przemieszczania się od bujnych, zielonych terenów, przez coraz bardziej suche i jałowe, aż do samego Los Angeles. Kręciliśmy w małych miasteczkach, w których bohaterowie dokonują kradzieży." Z wyjątkiem scen kręconych w Los Angeles, Włamanie na śniadanie jest prawdziwym filmem drogi, realizowanym w 60 różnych miejscach w Oregon i Kalifornii, min. w więzieniu stanowym w Salem, banku w Silverton, Crown Point Overlook w Portland, w okolicach Williamette River w West Linn, Sebastapol, Dillon Beach, Bodega Bay, San Anselmo, Mill Valley, Half Moon Bay, Salinas i wielu innych. Barry Levinson: "W moim filmie chciałem uniknąć konwencji sitcomu, którą ostatnio coraz częściej się widzi, gdy w grę wchodzą elementy komediowe i miłosne. Z jednej strony zależało mi, by film był autentyczny i prawdziwy, a zdrugiej strony, by był spójny stylistycznie. Dzięki Dantemu Spinotti i Victorowi Kempsterowi, udało się to osiągnąć".
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.