O filmie już się rozpisałam w innym wątku, ale, że uwielbiam tego rodzaju filmy mam pytanie jakie podobne pozycje byście polecili? Ja sama dodaję tu: K-PAX oraz MEMENTO.
o podobnej tematyce nasuwaja sie dwa filmy....bardzo podobny nieproszeni goscie i troche w innych klimatach lek-shrooms ale nie powiem byly duzo gorsze od tego....
Opowieść o dwóch siostrach ,bije na głowe filmy w tym klimacie ,a wyspe tajemnic deklasuje ,bo w tym filmie jest tyle błędów ze głowa boli
Czy ja wiem, Opowieść o dwóch siostrach to bardziej to dla mnie był horror niż podróż wgłąb człowieka ogarniętego obłędem. Inny gatunek tak jakby. Aczkolwiek Opowieść o dwóch siostrach też jest dobrym filmem i wartym zobaczenia.
poperam kornfana - widziałem shrooms i może to nie jest ten sam typ co shutter island, ale koncowka powala. polecam
"Plan Lotu" zdecydowanie, też tam się wmawia człowiekowi co innego niż twierdzi.
Po recenzji podobieństw nie poznacie... Ale polecam "Piękny umysł" (niezbyt wierna biografia Johna Nasha, ale fabuła naprawdę MOŻE zaskoczyć... O ile nie będziecie grzebać w recenzjach i opisach, tylko po prostu obejrzycie:))
A ja myślę ,że bedziecie zadowoleni jak obejrzycie :
9 sesja - http://www.filmweb.pl/film/Dziewi%C4%85ta+sesja-2001-91013
Obłed - http://www.filmweb.pl/Obled
Madhouse - http://www.filmweb.pl/film/Dom+szale%C5%84c%C3%B3w-2004-105919
Dochodzenie - http://www.filmweb.pl/film/Dochodzenie-2008-130387
czuję się zażenowany niektórymi propozycjami.
"Lot nad kukułczym gniazdem"? - wtf?
jak widać wielu nie umie rozróżnić typowego dramatu od thrillera z gęstą atmosferą
Sam czuję się zażenowany tym, co napisałem. Musiałem mieć głowę oczadziałą tą gęstą atmosferą z "Wyspy tajemnic"... Nie wiem...
Ale za to miejsce akcji i klimat tegoż są podobne.
Mnie pytanie o "podobne filmy" zawsze wydaje się bezzasadne. Co to za film, który jest podobny do dziesięciu innych? Co innego film dotykający podobnego tematu lub dający się zaliczyć do tego samego gatunku, ale mimo to wyjątkowy. Ale to warto by sprecyzować.
no tak wyspa z chorymi psychicznie przestępcami, a zwykły szpital psychiatryczny w środku miasta.
miejsca podobne ,zaiste.
Autorowi chodziło chyba o coś z atmosferą tajemnicy.
Wątek żony i oszukiwania samego siebie jest podobny w "Memento", ale po pierwsze nie bardzo przypomina mi klimatem, po drugie chyba każdy już widział.
Oczywiście "Piękny umysł" oraz "Truman Show" - chociaż truman show jest filmem dużo pogodniejszym, to też przedstawia problem bohatera, który sam już nie wie kim jest i co wokół niego jest prawdziwe.
"Inni", "Piękny umysł", oczywiście "Incepcja", "Obłęd", zastanawiam się nad "Forgotten" ale to kwestia sporna czy film ma podobny klimat;) oraz "Sekretne okno". Nic więcej mi do głowy nie przychodzi ;)
wy kur wy bez szkoły, a tożsamość to nie oglądaliście ? a ty guliwer mała pało mr. brooks porównujesz
? idź obejrzyj przygody guliwera na dobranocke, jak chcesz dowiedzieć się więcej o mojej osobie to wejdź w mój temat pod filmem " wszystko jest iluminacją"
twoja stara co innego o mojej pale mówiła
jako że po tożsamości (8/10) prawie 2000 filmów widziałem to chyba mam prawo zapomnieć a Mr.Brooks polecony przeze mnie oglądałem stosunkowo niedawno. Oba filmy łączy osoba świra z urojeniami, który zabija ludzi. W Shutter Island masz na dodatek zagadkę. W Mr. Brooks nie ma zagadki za to są rewelacyjne kreacje Costnera i Hurta.
Jest duzo wiecej filmow, ktore nie tyle ze sa podobne, ale niemal takie same, haha.
Mnie nudzi przerabianie w kolko tego samego scenariusza.
Zeby bylo smieszniej to Lance Henriksen ma na swoim koncie 2 bardzo podobne filmy z lepszymi koncowkami.
Jeden to wymieniony Madhouse, a drugi Necessary Evil.
Shutter Island to kopia.
Jak najbardziej DRABINA JAKUBOWA
http://www.filmweb.pl/film/Drabina+Jakubowa-1990-5188
film jest może dość stary ale potrafi nieźle zaskoczyć. Opisuje pewnego rodzaju walke we wnętrzu psychiki bohatera
shrek, strych, bestia, dobry zły i brzydki, rec 2, ptaki, transformers, tokio drift, śluby panieńskie,
Sekretne okno to dobry film, może dlatego, że mam sentyment do Deppa :) fabuła też dobra, ale mimo wszystko chyba lepsza Wyspa Tajemnic
Lokator (1976)
nie wiem czemu na filmwebie zdjęcia z niego są czarno-białe, oglądałem go chyba w kolorze :)
Jeśli już mowa o lokatorach i wmawianiu, polecam nie film, lecz książkę Rolanda Topora "Chimeryczny lokator".
Zdecydowanie też mi się z tym filmem skojarzyło. Dodał bym jeszcze "Numer 23" z Jimem Carreyem
Zdecydowanie Dochodzenie Lyncha i Nieproszeni gości to co mi sie nasuwa od razu! Obłęd mam zamiar oglądnąć na dniach - już pare lat się za niego zabieram:) jeśli mi się coś jeszcze przypomni to od razu pisze:)