PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=489280}

X-Men: Pierwsza klasa

X-Men: First Class
7,3 176 725
ocen
7,3 10 1 176725
7,4 30
ocen krytyków
X Men: Pierwsza klasa
powrót do forum filmu X-Men: Pierwsza klasa

Witam!
Jestem laikiem w filmach o X-menach, a z chęcią bym obejrzał wszystkie filmy z nimi
związane, bo wydają się interesujące. W jakiej kolejności oglądać te filmy, aby wszystko
było zgodne z czasem i nie było niejasnych wątków?

Zacząłem od Pierwsza klasa, ale co dalej obejrzeć, żeby historie były po kolei?

ocenił(a) film na 9
gruchacz555

wydaje mi się, że Wolverine, a potem X1, X2, X3

użytkownik usunięty
gruchacz555

1. X-Men First Class
2. Wolverine
3. "Stara" Trylogia

Tak byłoby chronologicznie ;)

ocenił(a) film na 7

Ja uważam, że gorzej się ogląda te filmy "po kolei". "Geneza Wolverine" jest prequelem starej Trylogii nie bez powodu. Wyobraź sobie że oglądasz te filmy po kolei (według daty ich powstawania). W pierwszych dwóch częściach nie wiemy nic o przyszłości Wolverine'a, twórcy filmu po części ukazują nam kilka wątków (te cząstkowe wspomnienia Wolverine'a), i tak jest według mnie ciekawiej. A gdy najpierw oglądniesz "Genezę Wolverine", to mogę cię zapewnić, że trylogia już nie będzie dla ciebie taka ciekawa. Podczas gdy ty już znasz historię Wolverine'a, w trylogii będzie ona dopiero odkrywana, i jaki jest sens tego oglądania? To jakby oglądać tyłem do przodu.
Dlatego apeluję: Najpierw oglądajcie trylogię, potem prequele.

ocenił(a) film na 8
dirt16

tak też zrobiłam i chyba słusznie

dirt16

W sumie masz rację... Kurcze... ja właśnie obejrzałam Genezę jako 2. część ,bo powiedziano mi ,że będzie to właściwa kolejność...

ocenił(a) film na 10
dirt16

dziękuję, tak właśnie zrobię! a prequele w jakiej kolejności polecasz?

ocenił(a) film na 7
Renesme696

1. X-Men: Pierwsza Klasa
2. X-Men: Geneza Wolverine
3. Wolverine
4. X-Men: Przeszłość, która nadejdzie