ale nie takiego samego, wiele z nas odczuwa głód tak dobrych filmów. Jest już pare postów, które poruszają ten temat. Mi jednak chodzi o film z podobnym bohaterem tj wyalienowanym, z traumatycznymi doswiadczeniami, moze na skraju samobojstwa, na pewno samotnym po czesci z wyboru. Może to zbyt duże wymagania? Może spotkaliście się jednak z takim filmem i też was zauroczył jak "Detachment"? Podzielcie się:D
Całkiem niedawno nakręcony "Człowiek w ogniu" z Washingtonem. To co prawda film akcji, ale po redukcji wybuchów i strzelanin masz to, co chcesz. Na pewno "Niebieski" Kieślowskiego.
Trochę starszy, ale do Twojego opisu świetnie pasuje Taksówkarz (1976) z De Niro. Generalnie bardzo mało jest tego typu filmów, sam szukam czegoś podobnego. W dalszej kolejności co przychodzi mi do głowy, to: 'Mechanik'(2004), 'Indiański biegacz', ' 'Spider', 'Pi'. Może też filmy V. Gallo: 'Buffalo 66' i 'Brown Bunny'.
Kiedy czytałam Twoje pytanie, do głowy przyszedł mi fil wprawdzie nieco "z innej beczki", w innym klimacie, może nie aż tak dobrze zrealizowany, ale moim zdaniem godny uwagi. "Całkiem zabawna historia" Ryana Flecka i Anny Boden. Komediodramat o chłopcu cierpiącym na depresję i zmagającym się z myślami samobójczymi. Forma jest dość lekka i zabawna, niczego jednak nie ujmuje pięknej treści.
Ja od siebie mogę dodać Polowanie (2013), może nie jest to film tego samego typu, ale również z wyalienowanym bohaterem. Ogółem świetny film dla mnie 10/10
Poszukaj filmów z kina skandynawskiego : filmów duńskich, norweskich, szwedzkich. To są ciekawe filmy psychologiczne, a nie jak większość produkcji amerykańskich.
http://www.filmweb.pl/video/zwiastun/nr+1+%28polski%29-24845
http://www.filmweb.pl/film/Zero-2009-478499
http://www.filmweb.pl/film/Mamut-2009-438153
No proszę ile tu amatorów dołowania! Ok, dorzucam: "Szkolony chwyt" z Goslingiem. Właściwie Tak blisko "z dystansu", że bliżej już się nie da. Tylko krok dalej. Bohater Goslinga dystansu już nie potrafi utrzymać.
Zupełnie bliski w temacie (też szkoła), dołowaniu, poszukiwaniu uczucia , krzyku o zrozumienie, jest "Pan Lazhar" :
http://www.filmweb.pl/film/Pan+Lazhar-2011-628802
http://www.filmweb.pl/film/2%3A37-2006-322035 -> może nie do końca te klimaty, ale jeszcze bardziej na mnie podziałał niż "Z dystansu" ;)
Mi film mocno skojarzył się z Bang, Bang, You're Dead. Myślę, że spokojnie wpasuje się w typ filmu, którego szukasz.