1) są oparte na faktach
2) są "mocne", wstrząsające, szokujące itp.
np. "Amerykańska zbrodnia", "W imię ojca"
Dzięki za pomoc :)
Nie jest na faktach, ale polecam, strasznie niepokojący film: http://www.filmweb.pl/film/Znikni%C4%99cie-1988-87741
na faktach jeżeli nie znasz to:
http://www.filmweb.pl/film/Henry+-+Portret+seryjnego+mordercy-1986-34942
http://www.filmweb.pl/film/Obywatel+X-1995-4596
http://www.filmweb.pl/film/Dom+przy+Rillington+Place+10-1971-3464
Dzięki. Zniknięcie wydaje się być na prawdę fajne, resztę już widziałem. Kiedyś miałem fazę na filmy o seryjnych mordercach :P
http://www.filmweb.pl/film/Zabi%C4%87+Irlandczyka-2011-529619
http://www.filmweb.pl/film/Zagrywka+Czarnego-2012-630184
i fikcyjne ale niezłe :
http://www.filmweb.pl/Czarna.Dalia
http://www.filmweb.pl/Tajemnice.Los.Angeles
http://www.filmweb.pl/film/Nieugi%C4%99ci-1996-7902
Lista Schindlera
Hotel Rwanda
127 godzin
Alive: Dramat w Andach
Bernie
Przebudzenia
Pianista
W ciemności
Dług
Touching the Void
http://www.filmweb.pl/film/Morderstwo+pierwszego+stopnia-1995-1055
http://www.filmweb.pl/film/Do-ga-ni-2011-619198
http://www.filmweb.pl/film/A-i-deul...-2011-589141
http://www.filmweb.pl/film/Aurore-2005-233903
Wow same mocne filmy :D Morderstwo pierwszego stopnia już widziałem - rewelacyjna rola K.Bacona, aż dziw bierze że nie dostał za to żadnej nagrody. Resztę bardzo chętnie obejrzę tylko coś czuję że trudno będzie znaleźć :P
Dzięki i pozdrawiam!
http://www.filmweb.pl/film/Martyrs.+Skazani+na+strach-2008-449390
http://www.filmweb.pl/film/Angst-1983-3879
http://www.filmweb.pl/Kanibal.Z.Rotenburga
http://www.filmweb.pl/film/Jesteśmy+tym%2C+co+jemy-2010-566838
http://www.filmweb.pl/film/Labirynt-2013-507169
http://www.filmweb.pl/person/Ed+Gein-338071
http://www.filmweb.pl/film/Bezlitosny+morderca-2002-93765
http://www.filmweb.pl/Czerwony.Smok
http://www.filmweb.pl/Zlodziej.Zycia
http://www.filmweb.pl/Reka.Boga
http://www.filmweb.pl/film/Dusiciel+z+Bostonu-1968-31673
http://www.filmweb.pl/film/Morderca+ze+wschodu-2004-123157
http://www.filmweb.pl/film/Dahmer-2002-34084
http://www.filmweb.pl/serial/Zab%C3%B3jca+znad+Green+River-2...
http://www.filmweb.pl/film/Odkupienie-1999-9143
Polecam "Morderca ze wschodu" na faktach o Andrieju Evilenko
Na faktach "Krwawa rzeka"
Na faktach "Morderca znad Green River" (2004) do ściągnięcia nosi tytuł "Green River"
Na faktach Dahmer
Na faktach polecam Ed Gein
Może jeszcze coś z tych wybierzesz:
http://www.filmweb.pl/film/Olivier%2C+Olivier-1992-1154
http://www.filmweb.pl/film/Ukamienowanie+Sorayi+M.-2008-495511
http://www.filmweb.pl/film/Midnight+Express-1978-7714
http://www.filmweb.pl/Carandiru
http://www.filmweb.pl/film/Szko%C5%82a+dla+%C5%82obuz%C3%B3w-2003-105711
http://www.filmweb.pl/film/Zagadka+zbrodni-2003-126171
http://www.filmweb.pl/film/Kwiat+pustyni-2009-495616
Kurde skąd ty bierzesz te filmy :P wszystkie super się zapowiadają, choć już "Kwiat pustyni" dawno mam na tapecie. THX!!!
Dzisiaj widziałem mocny film również oparty na faktach. Nie wiem czy widziałaś ale polecam: http://www.filmweb.pl/film/Nasza+klasa-2007-433313
Z tego co zauważyłem to nie wymieniłaś go, więc może choć trochę się zrewanżuję, choć w głębi duszy czuję, że go już widziałaś :P
Jeszcze jeden mi się przypomniał: "Siostry Magdalenki".
A "Dusiciela z Bostonu" nie polecam - strasznie nudny film.
http://www.filmweb.pl/film/Rodzinne+grzechy-2004-161147
http://www.filmweb.pl/film/Karla-2006-162029
http://www.filmweb.pl/film/Uśpieni-1996-616
http://www.filmweb.pl/Nie.Czas.Na.Lzy
http://www.filmweb.pl/film/Funny+Games+U.S.-2007-336820
http://www.filmweb.pl/Slon
http://www.filmweb.pl/film/Lęk-2009-491848
http://www.filmweb.pl/film/Patologia-2008-411099
Znalazłam jeszcze takie:
http://www.filmweb.pl/Lilja.4.Ever
http://www.filmweb.pl/My.Dzieci.Z.Dworca.Zoo
http://www.filmweb.pl/film/Droga+do+zapomnienia-2013-633853
http://www.filmweb.pl/film/Winny-2011-566190
http://www.filmweb.pl/film/Oskar%C5%BCona+Amanda+Knox-2011-607526
http://www.filmweb.pl/film/Pierrepoint%3A+Ostatni+kat-2005-240563
http://www.filmweb.pl/film/Miasto+%C5%9Bmierci-2006-204328
http://www.filmweb.pl/film/3096+dni-2013-654013
http://www.filmweb.pl/film/Sybil-2007-314739
http://www.filmweb.pl/Monster
Może tutaj jeszcze coś znajdziesz
http://www.filmweb.pl/film/Michael-2011-617933
http://www.filmweb.pl/film/Diabelska+przełęcz-2013-336392
http://www.filmweb.pl/film/Teksas+-+Pola+śmierci-2011-567359
http://www.filmweb.pl/Miasto.Boga
http://www.filmweb.pl/film/The+Town+That+Dreaded+Sundown-1976-168009
http://www.filmweb.pl/film/Dziewczyna+z+sąsiedztwa-2007-374034
http://www.filmweb.pl/film/Amerykańska+zbrodnia-2007-334477
http://www.filmweb.pl/Eksperyment
Killing Fields
Piękny umysł (tu krew się nie leje, ale poruszający)
Królowa Margot (wątek pierwszoplanowy to pewnie w większości fikcja, ale w tle rzeź hugenotów i krew spływa ulicami)
i nie wiem, czy zauważyłeś wyżej, więc powtórzę:
Anioł przy moim stole
Carrington
Z innych propozycji widziałem "Miasto Boga" - ten koniecznie!