"Siódmą pieczęć" obejrzałem parę miesięcy temu. Byłem zachwycony. Niesamowity film z dającym do myślenia zakończeniem. Jakie inne filmy należą do jego najlepszych? Moglibyście podać mi parę tytułów?
Dokładnie "Siódma pieczęć",zdecydowanie jeden,z najlepszych filmów Bergmana.
Polecam "Tam,gdzie rosną poziomki" podobnie jak "Siódma pieczęć",ten obraz jest również opowieścią,o podróży,jednak oba filmy zdecydowanie więcej dzieli,niż łączy.Kolejny obowiązkowy tytuł,to "Szepty i krzyki" historia kobiety umierającej,na raka.Kolejne filmy "Milczenie"i "Persona" poruszajace problem ludzkiej samotności.
No i jeden,z ostatnich filmów Ingmara Bergmana "Fanny i Aleksander",w tym obrazie reżyser zawarł wiele wątków dotyczących życia własnego i swojej rodziny.
Filmy Bergmana,poważne,poruszające do głębi niewątpliwie przyczyniły się,do uznania filmu,za sztukę.
Jeżeli podobała ci się "Siódma Pieczęć" obejrzyj też "Żródło" to drugi film Bergmana osadzony w średniowiecznych realiach. Może nie jest to tak wielkie dzieło jak "Siódma Pieczęć" ale i tak to kawał dobrego kina.
polecam gorąco
tzw. trylogię pionową Bergmana gdzie miał się ostatecznie na długi czas "rozprawić" ze swoją wiarą
czyli trzy znakomite tytuły
* Jak w zwierciadle (Såsom i en spegel) 1961
* Goście Wieczerzy Pańskiej (Nattvardsgästern) 1963
* Milczenie (Tystnaden) 1963
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trylogia_pionowa