W odpowiedzi na zjadliwe komentarze pod adresem p. Janusza Gajosa - moja prywatna lista
najciekawszych postaci przez niego odtwarzanych (dla przypomnienia, inspiracji i dla dyskusji)
Teatr
'Kolacja na cztery rece' - swietna kreacja, pojedynek mistrzow Bach-Handel czy moze jednak Wilhelmi-
Gajos?
'Norymberga' - temat na czasie i aktorstwo wysokiej proby (rowniez Ostalowska nie odstaje poziomem od
Gajosa)
'Herbatka u Stalina' - genialnie wcielil sie w postac Stalina. Brawa naleza sie rowniez Holubkowi
odtwarzajacemu postac Bernarda Shaw
Big Bang - swietna kreacja obok genialnego Ludwika Benoit "nalot jest, UFO zladowalo" :-]
Film
'Jasminum' - brat Zdrowko, kreacja deklasujaca reszte obsady (za wyjatkiem dziewczynki odtwarzajacej
postac Gieni :-])
'Pitbull' - wyrazista rola mlodszego aspiranta Benka w najlepszym polskim serialu ostatniego
dziesieciolecia.
"Zolty Szalik" - polecam obejrzec jeslli ktos mialby watpliwosci co do autentyznosci aktorstwa J. Gajosa.
Porownywalne (pod wzgledem poziomu a nie podobienstwa kreacji) z rola Adrzeja Chyry (Adas Mialczynski
lat 33) z 'Wszyscy jestesmy Chrystusami'
Oczywiscie jest to tylko szczatkowa lista,obejmujaca glownie calkiem swieze filmy i przedstawienia a wiec
prosze ja uzupelnic o swoje typy.
TEATR
1 Norymberga (zgadzam się)
2 Kolacja na cztery ręce (zgadzam się)
3 ŁAWECZKA (DUET Gajos - Żółkiewska rozmawiający na ławeczce, niby nic a dla mnie to arcydzieło )
4 ROZMOWY PRZY WYCINANIU LASU piękna groteska wyreżyserowana przez Tyma (wieki ukłon w szczególności dla Gajosa, Kobuszewskiego i turka)
5 Zapomniany diabeł (Gajos przez długi okres grał w filmach i teatrach dla dzieci, a jakoś ten okres jest trochę pomijany, tu w duecie z Seniukową zagrał pierwszorzędnie, Diabeł pod pantoflem baby)
Film (ciężko wybrać, każda rola to arcydzieło)
1 "To ja złodziej" bardzo charakterystyczna rola Gajosa, (wąsik i te teksty) właściciel warsztatu samochodowego, próbujący w sprowadzić złodzieja na dobrą drogę,
2 "Tam i z powrotem" poruszający oparty na faktach film opowiadający historie twardego z zasadami lekarza, ubiegającego się o paszport...
3 "Wahadełko" przykuty do łóżka, agresywny, niezrównoważony psychicznie mężczyzna i opiekująca się nim siostra
4 "Piłkarski Poker" przekręty, łapówki, ustawianie meczy i Gajos w roli głównej
5 "Dekalog 4" Kieślowskiego arcydzieło psychologiczne Gajos-Biedrzyńska, opisujący miłość dwojga dorosłych ludzi Ojca i córki? a może pary kochanków?
6 "Przesłuchanie" mocny brutalny trzymany długo przez cenzurę Janda katowana psychicznie i fizycznie przez katów: Gajos i Ferency
7 "Ucieczka z kina wolność" Bardzo nietypowy film aż ciężko zaliczyć go do jakiegokolwiek gatunku, ,postacie z ekranu kinowego mówiące swoim głosem i obrażające wszystkich wokoło oraz bezradny wobec tego Cenzor (Gajos)