Woody Allen

Allan Stewart Konigsberg

7,3
11 559 ocen scenariuszy
powrót do forum osoby Woody Allen

Obejrzałem trzy komedie, których bym tak do końca nie nazwał komediami, całkiem fajne co nas kręci i podnieca ale generalnie i tak wypada przeciętnie, uważam że Woody Allen jak dotąd jest bardzo przeciętny może chce ktoś coś dodać :P

użytkownik usunięty
angelus_5

Po prostu się nie znasz.

Nie znam się na czym ??

użytkownik usunięty
angelus_5

Na kinie ;)

Aha, bardzo konstruktywna wypowiedz :-)

angelus_5

kwestia gustu i upodobań :)

angelus_5

mysle, ze zeby w pelni zrozumiec przeslanie filmow Allena, trzeba zapoznac sie z jego zyciorysem i tym, co popycha go do umieszczania danych fragmentow w scenariuszu. w tym celu zdecydowanie polecam film pt 'reżyzeria: Woody Allen'

użytkownik usunięty
angelus_5

a które filmy obejrzałeś? pierwsze filmy Allena, jakie widziałam, to "Vicky Cristina Barcelona" (bardzo mi się nie podobał, dałam 3/10), "Co nas kręci, co nas podnieca" (przeciętny) i Wszystko gra (dobry). gdybym miała go oceniać po tych 3 filmach... no cóż, na pewno miałby co najmniej 4 gwiazdki mniej. oglądałam jeszcze Annie Hall, jak miałam ze 12, lat i wcale mi się nie podobał, bo nie rozumiałam tego typu humoru. dziś rozumiem.
polecam Zeliga, Manhattan, Zagraj to jeszcze raz, Sam, Annie Hall oraz Hannah i jej siostry. poza tym, to nie jest humor dla każdego, tak samo jak kiepskie polskie komedie romantyczne to nie humor dla każdego. tylko że Allen jest nie dla każdego w tym pozytywnym znaczeniu.

angelus_5

Ja np. go nie mogę znieść. Ok jego filmy ujdą, takie na 5-6, ale jak go widzę na ekranie, to po prostu dostaje wrzodów żołądka.

angelus_5

Woody Allen to jeden z tych reżyserów, którego znakomitość spada wprost proporcjonalnie do upływu czasu. Dlatego też warto zacząć od początku i obejrzeć wszystko to, co nakręcił w latach 70. i 80. Kontrast pomiędzy tym co było, a tym co jest, jest przeogromny.

magmos

Ok, dzięki wreszcie konkrety

angelus_5