PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=740929}
8,2 22 474
oceny
8,2 10 1 22474
8,0 4
oceny krytyków
One-Punch Man
powrót do forum serialu One-Punch Man

Nie mogę zgodzić się z porządkiem bohaterów najwyższej klasy ukazanym w anime, stąd dla własnej satysfakcji proponuję własny ranking (i zapraszam innych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz budowania własnych hierarchii). Bazuję wyłącznie na animacji po dwóch sezonach, nie znam komiksu internetowego ani mangi. Chcę to nadrobić, zwłaszcza że manga wydawana jest w Polsce.

Podzieliłem bohaterów na pięć kategorii:
OSZUST (#17)
OSIŁKI, KONSTRUKTORZY, MÓZGOWCY I CYBORG (#16–11)
TAJEMNICZY (#10–5)
NIEPOKONANI (#4–2)
BESTIA (#1)

Nazewnictwo polskie za tłumaczeniem z Netfliksa. W nawiasie podaję angielskie odpowiedniki (które bywają czasem niezwykle durne, bo są zlepkiem słów angielskich i japońskich). W przypadku klasy S jest tylko jeden taki przypadek, ale w niższych klasach zdarza się to częściej, np. Jeździec bez Prawka to Mumen Rider, miast No-License Driver albo Driving Without a License. Na samym końcu podaję aktualną pozycję według anime.


OSZUST (#17)

17. Król (ang. King): S (#7)
Uważany za najsilniejszego mężczyznę na planecie (trochę dziwne, że ten tytuł nie jest noszony przez Blasta), bo przez zbieg okoliczności parę razy znalazł się w miejscu, gdzie legły pokonane potwory. Dzięki temu zgłaszany przez świadków jako ich pogromca. Renomę ma na tyle dużą, że niektóre monstra poddają się na jego widok. Potrafi wydawać dźwięk bojowy, który rzekomo poprzedza jego najpotężniejsze natarcie. W rzeczywistości jest tchórzem i otaku. Ma wielką potrójną bliznę (jakby po szponach) nad i pod lewym okiem, której geneza owiana jest tajemnicą. Zaprzyjaźnił się z Saitamą, którego ogrywa na konsoli gier wideo.


OSIŁKI, KONSTRUKTORZY, MÓZGOWCY I CYBORG (#16–11)

16. Młody Cesarz (ang. Child Emperor): S (#5)
Najmłodszy i jedyny niepełnoletni bohater klasy S. W anime nie pokazał zbyt wiele swoich umiejętności. Jest typem mózgowca, który znajduje słabości przeciwnika i w nie uderza. Walczy przy pomocy wysoko zaawansowanych technicznie gadżetów. Według tego, co piszą w internecie, w komiksach pokazał się jako szybka i silna postać. Jeśli będzie 3. sezon anime powinniśmy zobaczyć jego walkę z Phoenix Man (tym wielkim ptakiem, który w 02x12 porwał Garou). Wtedy być może jego pozycja wzrośnie, na razie nie wydaje się silny, a jego oficjalny ranking to kpina. W OVA zat. "The Murder Case That is Too Impossible" zalał się potem, gdy Król włączył swój dźwięk bojowy.

15. Piękny Więzień (ang. Puri-Puri Prisoner): S (#17)
Osiłek, którego atutem są gołe pięści. Pokonany w anime (01x08) przez Króla Głębin (ang. Deep Sea King). Zabił mocnym uściskiem Free Huggera (02x09). Często walczy nago, jest homoseksualistą, z jakiegoś powodu siedział w więzieniu (i lubi do niego wracać), u nogi ma więzienną kulę, której nie wykorzystuje podczas starć.

14. Królewska Koszulka (ang. Tank-Top Master): S (#16)
Następny osiłek, bijący się gołymi pięściami. Pokonany przez Garou (02x03). Szybki i silny, owszem, ale to samo można powiedzieć o wielu postaciach.

13. Genos / Cyborg Demon: S (#14)
Nieustraszony cyborg, który po każdej porażce (a zaliczył ich rekordowo dużo) staje się coraz silniejszy. Ale duża w tym zasługa doktora Kuseno, który jest wynalazcą i konstruktorem jego cybernetycznych części. Genos mieszka z Saitamą, którego traktuje jak swego mistrza. Jedyny superbohater klasy S, który nigdy nie odmawia pomocy i zawsze walczy do ostatku sił. Szuka zemsty na cyborgu, który zniszczył jego rodzinną wioskę.

12. Bofoi / Metalowy Rycerz (ang. Metal Knight, właśc. Bofoi): S (#6)
Naukowiec, który do boju posyła swoje roboty. Jego oficjalna pozycja wydaje się zawyżona, ale powszechnie otoczony jest chwałą jednego z największych superbohaterów. Z szacunkiem wyrażają się o nim wrogowie, zazwyczaj klasyfikując go jako jedno z największych zagrożeń. W 02x06 robot Metalowego Rycerza zostaje zniszczony i pojmany przez Związek Potworów (ang. Monster Association). Bofoi dysponuje oczywiście większą liczbą robotów. Nie widzę różnicy między nim a doktorem Kuseno, który tworzy części dla Genosa. Wydaje się, że z czasem będzie rosła przewaga Metalowego Rycerza nad swoim rywalem, a jego roboty będą coraz potężniejsze, bo zebrał on części ze statku kosmitów dowodzonego przez Borosa (który był jak dotąd najsilniejszym przeciwnikiem Saitamy).

11. Blaszany Kij (ang. Metal Bat): S (#15)
Bardzo silny bohater, który walczy przy pomocy metalowej pałki. Po Genosie, a obok Srebrnego Kła, pokazano w dwóch pierwszych sezonach anime najwięcej właśnie jego potyczek. Wespół z Atomowym Samurajem i Srebrnym Kłem rozprawił się z Melzargardem (01x11–12). Pokonał Senior Centipede'a oraz Rafflesidona (02x04). Walczył dzielnie z Elder Centipedem (02x04), któremu nie dał rady, ale mało kto z bohaterów klasy S miałby szansę z tak potężnym stworem. Blaszany Kij został ranny i zamierzał kontynuować walkę, kiedy drogę zagrodził mu Garou. Także i ta konfrontacja nie została rozstrzygnięta, bo starcie przerwała Zenko (młodsza siostra Blaszanego Kija). Garou kilkukrotnie ogłaszał się zwycięzcą, lecz Blaszany Kij za każdym razem wznawiał walkę, stając się coraz szybszym i silniejszym. I chociaż wydaje się, że Blaszany Kij był słabszy od Garou, w moich oczach urósł tak bardzo, że miałem ochotę postawić go przed grupą, która dla własnych potrzeb, nazwałem Tajemniczymi. Zobaczę, co pokaże w dalszej części historii.


TAJEMNICZY (#10–5)

10. Świński Bóg (ang. Pig God): S (#10)
Tak jak cała reszta z grupy Tajemniczych w anime był prawie niewidoczny. Otyły i ociężały bohater. Ze względu na grubą warstwę tłuszczu odporny na jad. Walczy w nietypowy sposób: połyka przeciwników. W ten sposób pokonał Eyeslight (02x07).

9. Zombieman: S (#8)
Nieumarły. Były członek Domu Ewolucji. Ma zdolności regeneracyjne. W anime nie walczył ani razu.

8. Prędki Rycerz (ang. Drive Knight): S (#9)
Nosi zbroję. Posiada białą maskę z wycięciem na jedno świecące na czerwono oko. Uważany jest za wybitnego taktyka, który nigdy nie lekceważy swoich nieprzyjaciół. W anime na razie nie brał udziału w bitwach.

7. Wybuch (ang. Blast): S (#1)
Niewiele wiadomo o liderze klasyfikacji. Nie pojawił się w anime. W komiksach jest ledwie wzmiankowany. Ponoć swego czasu prawie unicestwił Elder Centipede'a, który ratował się ucieczką pod ziemię (Saitama zniszczył tego stwora jednym ciosem). Uważa się, że Wybuch objawi swoją obecność, gdy ludzkość stanie przed globalnym zagrożeniem. Ciężko wysoko cenić kogoś, kogo sława opiera się w głównej mierze na przypuszczeniach.

6. Błyskawiczny Błysk (ang. Flashy Flash): S (#13)
Według oryginalnego komiksu to jeden z najpotężniejszych herosów, a na pewno najszybszy. W odcinku 02x07 zadawał obrażenia tak błyskawicznie, że atak był nie do odparcia. Z łatwością pokonałby Hundred-Eyes Octopus (02x07), lecz ostateczny cios zadała Tatsumaki.

5. Czarnyblask Superstop (ang. Superalloy Blackluster): S (#11)
Czarnoskóry mięśniak, opisywany jako najsilniejszy fizycznie bohater klasy S. W anime nie walczył. Ciekaw jestem, czy dałby radę pokonać Błyskawicznego Błyska. W mandze (rozdział 127) jest w trakcie walki z Garou.


NIEPOKONANI (#4–2)

4. Bum (ang. Bang) / Srebrny Kieł (ang. Silverfang): S (#3)
Mistrz sztuk walki, najstarszy z bohaterów klasy S, swego czasu nauczyciel Garou. W anime walczył wielokrotnie, ani razu nie przegrał. Gwoli sprawiedliwości trzeba jednak oddać, że nie był w stanie pokonać razem ze swoim bratem (Bomb) i cyborgiem Genosem Elder Centipede'a (02x12). Walka ta została przerwana przez Króla nawołującego potwora przez megafon. Gdyby jednak potyczka trwała nadal, wydaje się, że Srebrny Kieł nie wyszedłby z niej cało. Chwilę wcześniej walczył z osłabionym i zmęczonym serią walk Garou (starcie nierozstrzygnięte). Stawiam Srebrnego Kła wysoko w rankingu za łagodne usposobienie, wielkie serce i hart do walki. Prawdopodobnie jednak nie dałby rady Czarnemublaskowi ani Błyskawicznemu Błyskowi.

3. Człowiek Psiak (ang. Watchdog Man): S (#12)
Netfliksowe tłumaczenie nieco głupie, ale wziąwszy pod uwagę wygląd tej postaci, można przestać się dziwić. Chyba największe pozytywne zaskoczenie. Człowiek Psiak walczy w sposób zwierzęcy i samotnie pokonuje wszystkie napotkane potwory w swoim mieście. Wygrał nawet z Garou, który musiał ratować się ucieczką.

2. Kamikaze / Atomowy Samuraj (ang. Atomic Samurai): S (#4)
Na razie reprezentuje ten sam poziom co Człowiek Psiak. W dotychczasowych starciach nie został nawet draśnięty. W mandze walczy właśnie z jednym z najsilniejszych stworzeń w ogóle, niejakim Black Spermem.


BESTIA (#1)

1. Tatsumaki / Tornado / Tornado of Terror / Terrible Tornado: S (#2)
Kobieta o wyglądzie dziecka posiadająca niewyobrażalną moc psychokinetyczną. Z łatwością pokonała Ancient Kinga (01x10), zsyłając na niego asteroidę. Uratowała swoją młodszą siostrę Fubuki z rąk Do-S (02x06). Dobiła Hundred-Eyes Octopus (02x07). Łatwo się denerwuje i niedojrzale zachowuje, ale w anime nie ma na nią mocnych (nie licząc Saitamy).


To wszystko. Z bohaterów niższych klas na szczególną uwagę zasługuje Piękna Maska (ang. Sweet Mask), będący liderem klasy A (#18). Wyniosły i niezwykle przystojny mężczyzna, który ma zdolności pozwalające mu bez problemów dostać się do najwyższej kategorii. Nie robi tego jednak, gdyż jest złośliwy i blokuje miejsce innym. Nikt bowiem nie może wejść do klasy S, jeśli nie jest w stanie pokonać lidera klasy A. W anime na razie niepokonany.

Amerrozzo

Przeczytałem mangę do 22. tomu włącznie (tzn. 106 rozdziałów), czyli to co na razie wyszło u nas w Polsce nakładem wydawnictwa JPF i muszę nieco odświeżyć swój wpis. Tym razem bazuję wyłącznie na mandze.

MÓJ RANKING BOHATERÓW KLASY S
(do #106 włącznie)

17. King (#7)
Uważany za najsilniejszego mężczyznę na planecie, bo przez zbieg okoliczności parę razy znalazł się w miejscu, gdzie legły pokonane potwory. Dzięki temu zgłaszany przez świadków jako ich pogromca. Renomę ma na tyle dużą, że niektóre monstra poddają się na jego widok. W rzeczywistości jest tchórzem i otaku. Dźwięk bojowy, który rzekomo poprzedza jego najpotężniejsze natarcie, jest tak naprawdę głośno bijącym ze strachu sercem. Ma wielką potrójną bliznę nad i pod lewym okiem. Zaprzyjaźnił się z Saitamą, którego ogrywa na konsoli gier wideo.

16. Superalloy Darkshine (#11)
Czarnoskóry mięśniak. W mandze nie walczył z nikim ważnym.

15. Drive Knight (#9)
Nosi zbroję. Posiada białą maskę z wycięciem na jedno świecące na czerwono oko. Uważany jest za wybitnego taktyka, który nigdy nie lekceważy swoich nieprzyjaciół. Potrafi przemienić się w mechanicznego centaura. W mandze na razie nie brał udziału w starciach.

14. Blast (#1)
Niewiele wiadomo o liderze klasyfikacji. Jeszcze się nie pojawił się. Jest ledwie wzmiankowany. Ponoć swego czasu prawie unicestwił Elder Centipede'a, który ratował się ucieczką pod ziemię (Saitama zniszczył tego stwora jednym ciosem). Uważa się, że Blast objawi swoją obecność, gdy ludzkość stanie przed globalnym zagrożeniem. Ciężko wysoko cenić kogoś, kogo sława opiera się w głównej mierze na przypuszczeniach.

13. Puri-Puri Prisoner (#17)
Osiłek, którego atutem są gołe pięści. Pokonany w mandze przez Deep Sea Kinga (#25). Zabił mocnym uściskiem Free Huggera (#76). Często walczy nago, jest homoseksualistą, siedział w więzieniu (i lubi do niego wracać), u nogi ma więzienną kulę, której nie wykorzystuje podczas starć.

12. Tanktop Master (#16)
Następny osiłek, bijący się gołymi pięściami. Pokonany przez Garou (#46–47). Szybki i silny, owszem, ale to samo można powiedzieć o wielu postaciach.

11. Child Emperor (#5)
Najmłodszy i jedyny niepełnoletni bohater klasy S. Jest typem mózgowca, który znajduje słabości przeciwnika i w nie uderza. Walczy przy pomocy wysoko zaawansowanych technicznie gadżetów.

10. Demon Cyborg / Genos (#14)
Nieustraszony cyborg, który po każdej porażce (a zaliczył ich rekordowo dużo) staje się coraz silniejszy. Ale duża w tym zasługa doktora Kuseno, który jest wynalazcą i konstruktorem jego cybernetycznych części. Genos mieszka z Saitamą, którego traktuje jak swego mistrza. Jedyny superbohater klasy S, który nigdy nie odmawia pomocy i zawsze walczy do ostatku sił. Szuka zemsty na cyborgu, który zniszczył jego rodzinną wioskę.

9. Metal Knight / Bofoi (#6)
Naukowiec, który do boju posyła swoje roboty. Powszechnie otoczony jest chwałą jednego z największych superbohaterów. Z szacunkiem wyrażają się o nim wrogowie, zazwyczaj klasyfikując go jako jedno z największych zagrożeń. Wydaje się, że z czasem roboty Metal Knighta będą coraz potężniejsze, bo zebrał on części ze statku kosmitów dowodzonego przez Borosa (który był jak dotąd najsilniejszym przeciwnikiem Saitamy).

8. Metal Bat / Bad (#15)
Bardzo silny bohater, który walczy przy pomocy metalowej pałki. Wespół z Atomic Samuraiem i Bangiem rozprawił się z Melzargardem (#32–35). Pokonał Rafflesidona oraz Senior Centipede'a (#55). Walczył dzielnie z Elder Centipedem (#56–57), któremu nie dał rady, ale mało kto z bohaterów klasy S miałby szansę z tak potężnym stworem. Metal Bat został ranny i zamierzał kontynuować walkę, kiedy drogę zagrodził mu Garou. Także i ta konfrontacja nie została rozstrzygnięta, bo starcie przerwała Zenko (młodsza siostra Metal Bata). Garou kilkukrotnie ogłaszał się zwycięzcą, lecz Metal Bat za każdym razem wznawiał walkę, stając się coraz szybszym i silniejszym.

7. Zombieman (#8)
Nieumarły. Były członek Domu Ewolucji. Ma niebywałe zdolności regeneracyjne. Podczas walki z Purebloodem (#104) wampir zniszczył mu serce i mózg, lecz to nie zatrzymało Zombiemana, który po długim pojedynku zabił potwora.

6. Silver Fang / Bang (#3)
Mistrz sztuk walki, najstarszy z bohaterów klasy S, swego czasu nauczyciel Garou. Ma łagodne usposobienie, wielkie serce i hart do walki. W mandze walczył wielokrotnie, ani razu nie przegrał. Gwoli sprawiedliwości trzeba jednak oddać, że nie był w stanie pokonać razem ze swoim bratem Bombem i cyborgiem Genosem Elder Centipede'a (#85). Walka ta została przerwana przez Kinga nawołującego potwora przez megafon. Gdyby jednak potyczka trwała nadal, wydaje się, że Bang nie wyszedłby z niej cało.

5. Pig God (#10)
Otyły i ociężały bohater. Ze względu na grubą warstwę tłuszczu odporny na jad. Walczy w nietypowy sposób: połyka przeciwników. W ten sposób pokonał Eyesight (#67) oraz The Great Food Tuba (#105 & #107).

4. Atomic Samurai / Kamikaze (#4)
Reprezentuje ten sam poziom co Watchdog Man. W dotychczasowych starciach nie został nawet draśnięty. Błyskawicznie pociął na kawałki Rhino Wrestlera (#97).

3. Watchdog Man (#12)
Ubrany w kostium psa Watchdog Man walczy w sposób zwierzęcy i samotnie pokonuje wszystkie napotkane potwory w swoim mieście. Wygrał z Garou (#67 & #77), który musiał ratować się ucieczką.

2. Flashy Flash (#13)
Najszybszy superbohater. Pokonał w walce aż dwóch przeciwników naraz o smoczym poziomie zagrożenia (#98–99).

1. Tornado of Terror / Tatsumaki (#2)
Kobieta o wyglądzie dziecka posiadająca niewyobrażalną moc psychokinetyczną. Łatwo wpada w złość i niedojrzale się zachowuje, ale w mandze nie ma na nią mocnych (nie licząc Saitamy). Zmiażdżyła Hundred-Eyes Octopus (#68). Zwyciężyła prestiżowy pojedynek z Evil Eye (#96–97), potworem, który także posiadał psychokinetyczne zdolności.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones