Szpital Lenox Hill
powrót do forum 1 sezonu

Cudotwórcy

ocenił(a) serial na 9

Świetny serial ukazujący poświęcenie lekarzy i całego personelu szpitala. Ciepło się robi na sercu widząc ich zachowanie i oddanie pacjentom. Dla mnie - wychowanej na polskiej służbie zdrowia, są to działania wręcz niebywałe. Lekarze przejmują się pacjentem i robią wszystko żeby mu pomóc. Poświęcają mu swój czas i uwagę, wyjaśniają wszystkie wątpliwości, przytulają, pocieszają i wspierają. W naszym kraju nie do pomyślenia. Ciekawa jestem komentarza polskich lekarzy gdyby to obejrzeli. Gdyby wszyscy lekarze byli jak w tym dokumencie, to świat byłby piękniejszy.

ocenił(a) serial na 9
firefoxs1989

Dokładnie, o tym samym pomyślałam. W Polsce nie spotkałam takich lekarzy, pielęgniarek i jest to przykre. W UK jest trochę tak jak w tym serialu... Miałam okazję być parę razy. Pisze tylko z własnego doswiadczenia.

firefoxs1989

W USA trochę inaczej przebiega rezydentura, rezydent bardzo szybko zaczyna sam operować, musi podejmować ważne decyzje, nie ma przebacz czy jest zmęczony czy przeziębiony, ma być do dyspozycji. W Polsce rezydenci poświęcają więcej lat na specjalizację, ale nie są uczeni samodzielności, boją się, wg mnie nie ma możliwości by rozwinęli taki kontakt z pacjentem jak ukazany w serialu. Aby to zrobić trzeba być pewnym swoich umiejętności i wiedzy, jednocześnie trzeba wielkiej pokory, pracowitości i wytrwałości.

ocenił(a) serial na 9
aneta_25

Ja już po lekturze "Będzie bolało. Sekretny dziennik młodego lekarza" przecieralam oczy ze zdumienia jak wygląda rezydentura w UK. Jeżeli lubisz czytać o takiej tematyce to polecam.

firefoxs1989

znam już, ale dziękuję : )

firefoxs1989

Zapraszam do prywatengo szpitala w polsce ...bedzie tak jak tu
W usa nie ma panstwowej sluzby zdrowia tylko ubezpieczenie lub kilka tys dolarow.

ocenił(a) serial na 9
Amiga1240