Bardzo mi właśnie zależy na tym, by były to filmy nie tylko takie, w których będzie dużo brutalności,
ale bardziej o przedstawienie psychiki i oprawcy i więzionego.
Z góry dziękuję :)
Warto zobaczyć i polecam - Sybil (2007) Nie jest to porwanie, ale podobnie historia na faktach o dziewczynie cierpiącej na zaburzenie dysocjacyjne tożsamości (16 różnych osobowości), trauma z dzieciństwa, terapia... W rolę pani doktor wspaniale się wciela Jessica Lange (wyśmienita moim zdaniem aktorka). Film wstrząsający i niesamowity. Wcześniejsza wersja z 1976 roku, również godna obejrzenia, jest bardziej klimatyczna i przejmująca. Pozdrawiam :)
Potwór z Cleveland. Facet uprowadza trzy kobiety łącznie podczas filmu. Brutalności nie brak, lecz pokazują zachowania i stan psychiczny każdego z nich.
Seria Kanzen-naru shiiku/Perfect Education/Idealne wychowanie.
https://www.filmweb.pl/film/Kanzen-naru+shiiku+-+Ai+no+40-nichi-2001-138121
https://www.imdb.com/title/tt0287519/
Bardzo nietypowe kino, japońskie. Z pewnością szokujące. Czy realistyczne, nie mnie oceniać, ale jest położony nacisk na powoli ewoluującą więź porywacza z ofiarą, czy jak kto woli, urabianie ofiary. Można tu zaobserwować coś w stylu syndromu sztokholmskiego, a nawet czegoś więcej.
https://www.filmweb.pl/film/Kolekcjoner-1965-32176 – prawdopodobnie najlepszy film w tej tematyce;
https://www.filmweb.pl/film/Handel-2007-128323 – bardzo mocny, wręcz polecałabym nie oglądać
Trochę po czasie, ale podobne w tej tematyce tytułu to: Labirynt z 2013,Porwani z 2014,oraz Pokój z 2015 roku.