PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=158911}

Czeski sen

Český sen
7,1 11 624
oceny
7,1 10 1 11624
7,1 7
ocen krytyków
Czeski sen

Fałszywe reklamy telewizyjne i radiowe, 400 podświetlonych billboardów, 200000 ulotek oraz tysiące nabranych klientów to elementy filmu dwójki czeskich studentów Filipa Remunda i Víta Klusáka. Opowiadają oni prawdziwą historię lipnej kampanii reklamowej nieistniejącego supermarketu. Jest to zabawna opowieść, która w sposób prowokacyjny przedstawia niespodziewany konsumpcjonizm będący efektem zmian w postkomunistycznym społeczeństwie.

Aintha
opis użytkownika

Film Filipa Remundy i Vita Klusáka, studentów praskiej FAMU, który stał się w Czechach wielkim wydarzeniem nie tylko filmowym, ale przede wszystkim społecznym.

Reżyserzy w swoim filmie zaaranżowali kampanię promocyjną dla nieistniejącego supermarketu "Czeski sen". Wynajęli w tym celu specjalistów od reklamy, którzy zajęli się przygotowaniem przebiegu całej kampanii. Powstało logo supermarketu, reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki, plakaty, a przede wszystkim wybudowano na krótko przed dniem "wielkiego otwarcia" fasadę "Czeskiego snu". Młodym filmowcom udaje się zgromadzić na podmiejskiej łące blisko 2000 ludzi. Zaczyna się "wielki bieg przełajowy" z metą w nieistniejących drzwiach nieistniejącego supermarketu.

Film odsłania kulisy pracy ludzi, którzy mają ogromny wpływ na podejmowane przez potencjalnych konsumentów decyzje. Odpowiedzialni za manipulowanie opinią publiczną są reżyserami potrzeb i pragnień.

[opis dystrybutora]

Kapitan_Groza
opis użytkownika

Młodzi reżyserzy Vit i Filip dokonali czegoś, co poruszyło całe Czechy. Bohaterami są specjaliści od reklamy, którzy stworzyli kampanię reklamową nieistniejącego hipermarketu z ludzką twarzą o nazwie Czeski sen. Możemy zaobserwoać jak jest tworzona ta mistyfikacja, jak zostaje wymyślone logo i hasło reklamowe. Jednak ten hipermarket nie istnieje. Na łące gdzie ma być otwarcie, ustawiono na stelażach tylko samą fasadę.

anne87
opis użytkownika

Film otwiera sekwencje trzech ujęć: lata 80. - tłum w kilometrowej kolejce przed sklepami; jesień 1989, Vaclavske Namesti - tłum, który podniósł głowę po latach niewoli; rok 2004 - tłum biegnący w stronę nowo otwartego hipermarketu Czeski sen. W piękny, słoneczny ranek na podmiejskie łąki przyszło półtora tysiąca potencjalnych klientów, z torbami, plecakami, wózkami. Widzimy, jak brną przez trawę w stronę kolorowej fasady sklepu. Dochodzą - i stają oniemali. Hipermarketu nie ma, jest tylko kolorowa plandeka rozpięta na stelażach.

pro415
opis użytkownika

Moc reklamy... Dwóch absolwentów reżyserii ma za zadanie nakręcić pracę dyplomową...
I tak ich przewodnim tematem staje się otwarcie hipermarketu "Czeski Sen", a jak sen - to oczywiście złudzenie, mara... Świetny film przedstawiający moc reklamy, mediów oraz łatwowierność potencjalnych klientów. "Czeski Sen" przedstawia historię powstawania prawdziwych " pożeraczy snów i czasu". Bo któż nie uległ SILE PROMOCJI?

Agatoss
opis użytkownika

Materiału do tego filmu dostarczyło samo życie. W Czechach po 1989 roku, po okresie przemian społeczno-politycznych, w błyskawicznym tempie zaczęły pojawiać się kolejne super- i hipermarkety. Wielkie sklepy olśniły nieprzyzwyczajonych obywateli bogactwem artykułów i nowoczesnym wnętrzami. Czesi, podobnie zresztą jak i inne społeczeństwa krajów postkomunistycznych, wpadli "w sidła" szalonego konsumeryzmu. Młodzi ludzie zaczęli marzyć (i mówić o tym głośno) o pieniądzach, karierze, wakacjach za granicą, a dzieci - o urodzinach organizowanych w McDonaldsie.
Filip Remunda i Vit Klusák - studenci praskiej FAMU - postanowili nakręcić o tym film. Aby uzyskać efekt skrajnego realizmu, zaaranżowali kampanię promocyjną dla nieistniejącego supermarketu Czeski Sen. Wynajęli w tym celu specjalistów od reklamy, którzy zajęli się przygotowaniem przebiegu całej kampanii. Powstało logo supermarketu, reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki, plakaty, a przede wszystkim wybudowana na krótko przed dniem "wielkiego otwarcia" fasada Czeskiego Snu.
Film odsłania kulisy pracy ludzi, którzy mają ogromny wpływ na podejmowane przez potencjalnych konsumentów decyzje. Odpowiedzialni za manipulowanie opinią publiczną są reżyserami potrzeb i pragnień. Tym, co jednak najbardziej interesuje młodych reżyserów, jest rosnące znaczenie supermarketu w życiu codziennym Czechów. Staje się on ważnym punktem w cotygodniowym rozkładzie zajęć, a także docelowym miejscem wycieczek. Zaopatrzeni w wózki zdobywcy wyruszają na podbój kolejnych regałów. Ukoronowaniem ich dnia staje się efektowny zachód słońca podziwiany z parkingu - supermarketowej platformy widokowej. Otwarcie sklepu spełnia marzenia, promocje je podtrzymują. Młodym reżyserom udaje się zgromadzić na podmiejskiej łące blisko 2000 ludzi, którzy chcą się o tym przekonać. Zaczyna się "wielki bieg przełajowy" z metą w nieistniejących drzwiach nieistniejącego supermarketu.
Czeski sen to pierwsze wspólne przedsięwzięcie Remundy i Klusáka. W tym filmie, uznanym w Czechach za najlepszy dokument roku 2004, nagradzanym na zagranicznych festiwalach (Dania, Słowenia), wszystko wydaje się być dziwnie znajome. I to przeraża.

[opis dystrybutora]

Ronaldinho2
opis użytkownika

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones