Klienci, którzy wybrali się do Letňan 31 maja 2003 w poszukiwaniu Czeskiego Snu zostali sfilmowani przez 11 ekip filmowych.
Na potrzeby zdjęć ustawiono wielką konstrukcję fasady hipermarketu (8m x 100m). Płótno udające front sklepu wieszało 24 alpinistów.
Agencja TNS FACTUM przeprowadziła ankietę, w której po przepytaniu 1000 osób okazało się, że 18% nadal wierzy w istnienie prawdziwego hipermarketu Czeski Sen.
Twórcy filmu zaprosili ludzi, którzy przybyli na otwarcie hipermarketu 31 maja 2003 do obejrzenia filmu za darmo. Autorzy uznają ten gest jako krok ku pojednaniu.
Film powstał przy wsparciu Państwowego Funduszu Republiki Czeskiej Na Rzecz Wsparcia i Rozwoju Czeskiej Kinematografii.
Autorzy filmu chcieli stworzyć coś więcej niż tylko reklamowy dżingiel Czeskiego Snu, więc powstała cała piosenka z ironicznym tekstem napisana przez znanego czeskiego kompozytora, która zawierała aluzję do przewrotnej natury całego przedsięwzięcia. Wykonywał ją chór pięćdziesięciorga dzieci.
Najsłynniejszy czeski fotograf odwołał spotkanie z prezydentem Rosji - Władymirem Putinem by być w Pradze podczas kręcenia zdjęć.
W prasie między 23 maja i 18 września 2003 ukazało się, aż 195 artykułów dotyczących produkcji.