1. Głowa do wycierania
2. Videodrom
3. Canibal Holocaust
4. Edward Nożycoręki
5. Femina (polski P. Szulkina)
a może jeszcze coś się znajdzie?
Może to nie surrealistyczne kino ale "Różowe Flamingi" to najbardziej chory film jaki widziałem, a widziałem praktycznie wszystkie wyżej wymienione. Film jest tak dziwny że w trakcie oglądania nasuwa się myśl "co ja k$#wa oglądam". Jeżeli film ci się spodoba to chyba czas odwiedzić doktora :)
Święta krew
http://www.filmweb.pl/film/Święta+krew-1989-104273
Święta góra
http://www.filmweb.pl/film/Święta+góra-1973-104413
Zebraman
http://www.filmweb.pl/film/Zebraman-2004-123475
Arizona Dream
http://www.filmweb.pl/Arizona.Dream
Enter the Void
http://www.filmweb.pl/film/Wkraczając+w+pustkę-2009-349764
Human Centipede II
http://www.filmweb.pl/film/Ludzka+stonoga+2-2011-558111
Genialny "Człowiek który śpi" oraz równie świetny "Jak we śnie". Tak poza tym "Głowy do wycierania" nie dałem rady obejrzeć za pierwszym razem. Nie wiem też kiedy dojdzie do drugiego podejścia ale film jest tak poryty że mimo ogromnej chęci nie dałem przebrnąć. I mówię to jak wielki sympatyk surrealizmu....
Chyba nikt jeszcze nie wymienił mojego ulubionego filmu: "Cemetery Man" (Dellamorte, Dellamore) z roku 1994. Genialne kino.
Świetne są też 2 Norweskie filmy: "Naboer"(Next Door) oraz "Den brysomme mannen" (The Bothersome Man). Dziwne i ciężkie klimaty.
Niestety samego Eraserhead'a jeszcze nie widziałem, ale mam zamiar.
Po za tym zapraszam na moją listę po więcej dziwnych filmów:
http://rateyourmusic.com/list/ozzy_tom/the_most_thought_provoking___confusing___ unexpected_twist_ending___multiple_meanings_mystery_movies
Polecam zobaczyć radziecki wojenny film "Idź i patrz" - mroczny, surrealistyczny, szokujący i chyba najlepszy film wojenny jaki widziałem
jak dla mnie filmy troszkę intrygujące z odmienną od typowych fabułą:
"przeskakiwana" akcja w filmie jakby nie po kolei:
efekt motyla, vanilla sky, Unknown, dzień świstaka, donnie darko
zakręcone:
las vegas parano, mechaniczna pomarańcza
typowo surrealistyczne
pies andaluzyjski, noi może ?? Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street,
pozostałe, dość ciekawa fabuła, czasem zaskakująca ;) :
sekretne okno, harry angel, sybil, pułapka, martyrs, kieł, oczy szeroko zamknięte (polecam zakręcony, ale też nie dla wszystkich, ma ukryte znaczenie trochę jak wiersz ;)), idioci, szpital królestwo, podziemny krąg, lśnienie, Requiem dla snu, Sleuth, wyspa tajemnic, Piel que habito, k-pax,
tarantino- dla mnie świetny i lekko porąbany, jednak specyficzny i nie dla wszystkich
Z takich typowo surrealistycznych to znam chyba jedynie Kreta... Chociaż Monty Pythonowcy też bywają surrealistyczni... Była też taka świetna kreskówka narysowana przez Salvadora Daliego... Zacna rzecz... A tak jeszcze bardziej nietypowo, to polecam też filmy dokumentalne właśnie takie trochę w klimacie surrealistycznym... Ogromne wrażenie wywarł na mnie film pod tytułem Koyaanisqatsi... Na trzeźwo jest wspaniały, a oglądanie tegoż filmu po mari*uanie jest nieziemskim przeżyciem... No i jeszcze Tajemnica Picassa... Która przypadnie też do gustu fanom sztuki malarskiej... :)
"Odmienne Stany Świadomości", pozycja obowiązkowa. Nie wiem dlaczego jeszcze nikt go nie wymienił... ;)
"Fango i Lys" Jodorowsky, Luis Bonuel "Widmo wolności", dla mnie również "Dark Star" Carpentnera
"Klan" - widziałem zwiastun. Ciężkie klimaty - wystarczy spojrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=GqgEjKieezY
La grande bouffe,
Gorzkie gody,
Visitor Q,
Srpski film,
Salo,
Ładunek 200,
Ex drummer.
Gorzkie gody - bardzo dobry. Srpski film - to raczej jakies szukanie granic dobrego smaku w kinie i ta granica została tam przekroczona. Żałuje, ze ten film obejrzałem bo to było już (jak dla mnie) zbyt duże extremum. Dlatego nie mam zamiaru oglądać Salo. Reszta do obczajenia. THX :)
Reszta filmów nie jest tak ekstremalna jak Srpski, a Salo widziałam dawno temu i nie Przeżyłam dużego szoku ;) jak byś oglądnął któryś z mojej listy to możesz się podzielić tu krótką oceną, jestem ciekawa. Pozdrawiam ;)