Filmowanie zdarzenia w studio baletowym, począwszy od pierwszego spotkania, poprzez kolejne próby aż do całkowicie gotowego przedstawienia. Reżyser przeplatając rzeczywiste nastroje związane z trudami powstania spektaklu ze scenariuszem sztuki. Ekipa baletowa Federica Garcia z pasją oddaje się przedsięwzięciu. W układach baletowych pojawia się kilka stylów choreograficznych: od flamenco do hiszpańskich ludowych kroków.
Podczas ślubu Lucii (Laura del Sol) i Jose (Juan Antonio Jimenez) dochodzi do bijatyki, w wyniku której młodożeniec zostaje zasztyletowany. Oskarżony o dokonanie zbrodni mężczyzna (Antonio Gades) kocha się w Lucii od dawna. Kiedy wraca po latach z więzienia namawia ją do ślubu. Odkrywa wkrótce, że Lucia co noc wymyka się łóżka, aby w tańcu połączyć się z duchem zmarłego Jose. Film Saury opiera się na mało znanej hiszpańskiej sztuce baletowej autorstwa Manuela de Falli, który z kolei zainspirował się starą andaluzyjską legendą. Tak jak w poprzednich częściach baletowej trylogii Saury i tu na ekranie pojawiają się wybitni tancerze: Antonio Gades, Laura del Sol, Cristina Hoyos oraz Juan Antonio Jimenez. "Krwawe gody" uważane są przez wielu krytyków za jeden z najlepszych filmów baletowych. Balet de Falli przeniesiony został na ekran po raz pierwszy w 1949 roku przez Antonio Romana, w 1967 roku powstała kolejna filmowa adaptacja, której reżyserem był Francisco Rovira Beleta; w wersji tej wystąpił grający główną rolę w filmie Saury Antonio Gades.