PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=896}

Miś

7,8 340 411
ocen
7,8 10 1 340411
8,2 39
ocen krytyków
Miś
powrót do forum filmu Miś

To tylko komedia, lecz (proszę mi nie zarzucać ignorancji i brak wiedzy, bo studiuję historię i mam tytuł finalisty olimpiady historycznej) na szczęście nie dane mi było żyć w PRL-u. Przaśny, biedny, zgrzebny, peryferyjny PRL. Nic, tylko pluć na Roosevelta za to, że dopuścił do zagarnięcia Polski przez ZSRR. I jeszcze wierzył we wszystkie bajeczki małego Gruzina.

Dilofozaur

Teraz tez nie jest wiele lepiej, tylko że jest bardziej kolorowo.

ocenił(a) film na 9
BoguslawLecina

Idę do sklepu, mogę kupić szynkę, coca-colę (wiem, że pojawiła się już za Gierka, ale w ograniczonym zakresie), mogę wyjechać do Francji, Wielkiej Brytanii, nie mam na studiach wykładów z marksizmu. Moja matematyczka na studiach musiała odpowiadać na pytanie o etapach rozwoju państwa socjalistycznego. Mogę czytać dzieła zachodnich pisarzy (tak, wiem, że za pierwszych lat panowania Gomułki cenzura nieco złagodniała, ale za Bieruta było źle). Roosevelt był głupcem uległym Stalinowi, ale zachowania Churchilla wybaczyć nie można. W swoich pamiętnikach ani razu nie wspomniał o Sikorskim. W AK walczyły miliony, a Polacy zostali sprzedani, w Komitecie Wolnej Francji tysiące i Francuzi dostali kawałek Berlina i swoich przedstawicieli na procesie norymberskim. Trzeba to wypominać Brytyjczykom, bo to, co z nami uczynili, jest haniebne. Niech się tego zawsze wstydzą.

Dilofozaur

Zgadzam się z tym że Brytyjczycy nas wystawili do wiatru.

ocenił(a) film na 10
BoguslawLecina

Brytyjczycy nas zdradzili.

ocenił(a) film na 10
Dilofozaur

Za Bieruta to cenzura zachodnich powieściopisarzy raczej nie była największym problemem.

ocenił(a) film na 9
Awdar

Cenzura znacznie złagodniała za pierwszych lat Gomułki (1956-1958, tzw. odwilż) i pierestrojki (1985-1989, co widać po powstających wtedy niektórych głupawych polskich komediach).

ocenił(a) film na 9